Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienen ikäeron lasten vanhemmat ovat kovimmilla

Vierailija
25.09.2016 |

Jopa kaksosten hoito on usein helpompaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on luomukaksoset, yritettiin vauvaa 8 vuotta mutta ei käyty hoidoissa, esikoinen oli jo 14v kun tuli yllärikaksoset. Ja joo, olihan se vauvojen hoito rankkaa, enemmän työtä kuin yhdestä, mutta silti paljon helpompaa se on ollut kuin mitä olisi kahden kanssa joilla pieni ikäero. Kahden samassa kehitysvaiheessa olevan kanssa pärjää ihan hyvin, tosin meillä ei ole mitään uhmaikiä ollut kellään lapsella, ja esikoisella oli helppo murrosikäkin.

Suurin osa tutuista on tehnyt kaksi peräkkäin, ja kaikilla ollut tosi raskasta. Enkä tunne juurikaan ketään jolla olisi kaksosia, yhdellä entisellä naapurilla on nyt jo 18v. kaksoset, aika omituista jos joku tuntee monia kolmekymppisiä kaksosten vanhempia.

Vierailija
22/22 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse subjektiivisesta kokemuksesta eikä mistään tutkitusta tiedosta. Tosin kaksosten äideillä on usein yllättävän hyvä asenne lapsiperhekaaokseen, vaikka eivät yleensä ole tieten tahtoen halunneet kahta yhtä aikaa. Sen sijaan todella moni pienen ikäeron lapsitehtailija valittaa, vaikka on ihan itse valinnut tämän tilanteen.

Minulta siis heltiäisi apua helpommin kaksosten äidille kuin näille, jotka ovat ihan itse valinneet kaaoksensa.

Juuri tästä syystä pienen ikäeron lasten vanhemmilla on rankkaa. Kukaan ei tarjoa apua, koska itse tämän aiheutit. Kukaan meistä ei pysty suunnittelemaan elämäänsä niin täydellisesti, että kaikki palikat osuisivat kohdalleen ja kaikki elämän osa-alueet menisivät oikeassa järjestyksessä. Minun elämäntilanteessa oli parempi saada lapset pienellä ikäerolla, siitäkin huolimatta, että tiesin sen olevan rankkaa. Kyllä kaksoslasten vanhemmat kauhistelivat miten olemme jaksaneet ilman apua. No jaksettava on kun kukaan ei halua auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi