Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi vai kaksi peittoa parisänkyyn.

Vierailija
25.09.2016 |

Kumpi on parempi

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi ihan tavallisen kokoinen peitto 160cm leveessä sängyssä. Nukutaan niin kiinni toisissamme, ettei ole ollut tarvetta isommalle tai kahdelle peitolle. Pärjättäis varmaan ihan hyvin 120 cm sängyssä tai pienemmässäkin, koska nukutaan aina ihan kiinni toisissamme.

Vierailija
22/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina yksi peitto, olkoon leveä tai kapea. Mutta eri peiton alla emme ole. Sänkykin voi olla leveä tai kapea. Nyt on 140cm ollut kauan kotona ja siinä leveä peitto. Naimisissa oltu 24 vuotta.

Mielestäni on yllättävää, miten paljon täällä sanotaan nukuttavan kahdella peitolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi iso peitto.

Miinuspuolet on lakanoiden vaihtamisen hankaluus ja kuosien rajallisuus. Noita isoja peittojakin on myynnissä kokoja 200x220 sekä 220x240, niin pitää olöa tarkkana mitä ostaa.

Vierailija
24/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoton ajatus nukkua saman peiton alla. Nukun todella huonosti, ja meillä on lämmöstä aika erilaiset mielipiteet, joten nykyään nukutaan eri huoneissa ja kumpikin saa paremmin nukuttua mieleisessään lämpötilassa. Ja mä voin aamuyöllä herättyä lueskella tai katsella leffaa vaikka.

Vierailija
25/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aluksi yksi iso peitto, mutta siirryttiin pian kahteen. Mulla on nyt tavallinen kapea peitto ja miehelle jäi se leveä. Itse kietoudun peittoon, joten yhdellä peitolla meni jatkuvasti peiton kiskomiseksi. Ja mies on sen verran kuumakalle, että tuli liian lämmin niin lähekkäin nukkuessa.

Vierailija
26/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti yksi iso. Kiva nukkua rakkaan kanssa saman peiton alla! Omat peitot on ihan mälsät, kun ei tunne toista lähes lainkaan.

Vierailija
27/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat peitot. Kääriydyn peittooni kuin burrito, ettei mies pääse tuikkaamaan.

Miksi olet raiskaajan kanssa?

Vierailija
28/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti yksi iso. Kiva nukkua rakkaan kanssa saman peiton alla! Omat peitot on ihan mälsät, kun ei tunne toista lähes lainkaan.

Jos toisen tunteminen on peitosta kiinni, ei ole kummoinen suhde.

Vierailija
29/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi, vihaan jos joku varastaa mun peiton. Unisena on vaikea saada sitä takaisin, kun yksikin peitto on jo niin painava. 

Vierailija
30/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi peittoa. On käytännöllinen ja mukava, lisäksi mies nukkuu ohuemmalla peitolla kuin minä, joten yksi peitto olisi siinäkin mielessä hankala. Nukutaan aika paljon erillään toisistamme, vaikkakin yhteisessä sängyssä, koska miehelle tulee niin helposti kuuma. En muista, nukuttiinko me suhteen alussakaan missään lusikassa. Ei siinä asennossa ainakaan hyvin pysty nukkumaan, kun ei voi kääntyillä ym. Lisäksi mies kuorsaa.

Joskus jossain hotellissa on ollu tuplapeitto. Onhan se romanttinen, ellei iske taas se lämmönsäätelyongelma.

Tämä. Minä olen palelija, mies hikoilija. Kun mulla on kylmä, mies valittaa että on kuuma. Mulla on paksu untuvapeitto ja miehellä ohut vanutäkki, ikivanha, mutta kuulemma paras peitto ikinä. No, se on helppo pestä ja kestää ja kestää. Meillä ei toimis yhteinen peitto laisinkaan. Lisäksi minä jotenkin myttään sen peiton sellaiseksi kasaksi unissani (ja sitten välillä herään kun palelen ilman peittoa, kun se on myttynä kainalossa. Olisi varsin epäreilua jos tekisin saman tuplapeitolla.

Vierailija
31/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi iso peitto. Vuorokauden paras hetki on, kun pääsee saman peiton alle ihan liki toista ja tuntee toisen kehon lämmön siinä vieressä. Me ollaan nukuttu yhteisen ison peiton alla vuodesta 2002 lähtien, siis siitä asti, kun muutettiin yhteen.

On hirveä pettymys, jos hotellihuoneessa on kaksi erillistä peittoa. Mulle käy silloin niin, että nukun huonosti ja peitto on lopulta omituinen mytty. Lisäksi koen nukkuneeni kaukana miehestäni, vaikka samalla sängyllä ollaan yövytty. Nukahdamme usein ihan lähekkäin ja meillä on vähintään jonkinlainen ihokontakti yön aikana, joten tuo pikkupeittojen rako-ongelmakin on tuttu.

Vierailija
32/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi ihan vaan normaalikokoinen peitto 140cm leveässä sängyssä. Yhdessä lähes parikymmentä vuotta.

Yhdelle aiemmalle vastaajalle: Ei niitä hotellien molempia peittoja ole pakko käyttää. Meillä menee täysin hukkaan se toinen, nostetaan vaan sängystä pois.

Vierailija
33/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ehdottomasti kaksi erillistä peittoa. Ei muutenkaan tykätä nukkua ihan lähekkäin.

Vierailija
34/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi peitto pitää parisuhteen kunnossa. Ollaan mieheni kanssa nukuttu vuosia 120cm sängyssä yhdellä peitolla.

Vierailija
35/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla kaksi peittoa sulkee pois sen, ettei voisi nukkua lähekkäin? Me nukumme aina lusikassa, vaikka molemmilla onkin omat peitot. Kaksi peittoa on siitä syystä, että kummallakin on "pakko" saada peitto jalkojen väliin/toinen jalka pinnalle peiton alta, mikä ei tuplapeiton kanssa onnistu.

Vierailija
36/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 180 cm leveä sänky ja peitto super king size 220 x 260 cm. Hyvin nukuttaa!

Vierailija
37/48 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi peitto pitää parisuhteen kunnossa. Ollaan mieheni kanssa nukuttu vuosia 120cm sängyssä yhdellä peitolla.

Höpö höpö. Parisuhde ei tasan tarkkaan pysy kunnossa, jos jompikumpi tai molemmat kärsii kroonisesta univajeesta. Jotenkin niin lapsellista kehuskella oman parisuhteensa toimivuutta jollain peittojen mahdollisimman vähällä määrällä.

Vierailija
38/48 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kaksi. Välillä vietetään laatuaikaa saman peiton alla tai peitot osittain päällekkäin, välillä nukutaan kiinni toisissamme peitto välissä, ettei tule liian kuuma. Yleensä varsinainen nukkuminen tapahtuu irrallaan.

Ollaan molemmat ylipainoisia ja hikoillaan helposti.

Vierailija
39/48 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi iso peitto(220x240) on ihana, siinä on valkoinen pussilakana. Petaaminen on helppoa - ei muuta kuin vetää peiton suoraksi ja 2x2 valkoista tyynyä pääpuolelle päällekkäin. On tyylikäskin, kun sängynpääty on musta.

Vierailija
40/48 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen vilukissa, joka tykkää kääriytyä villasukissa tiivisti peiton alle, ja mies kuumakalle, joka ei käytä pyjamaakaan ja pärjää tosi ohuella peitteellä. Jo näistä syistä on kätevää, että on omat peitot, joiden paksuus ja lämpimyys on valittu nukkujien omien mieltymysten mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän