Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä jokin ammatti, jota ehkä hieman "kadehtien" ihailette/haikailette?

Vierailija
24.09.2016 |

En suinkaan tarkoittanut, että olisitte kateellisia jonkin tietyn ammattikunnan edustajille. Ehkä olette oikein tyytyväisiä nykyiseen uravalintaanne, mutta oliko aikoinaan jokin ala josta haaveilitte (siis myöhemmin kuin myös lapsina?) Jokin, mille ette kuitenkaan tietyistä tekijöistä riippuen aikoinanne hakeneet/päässeet. Onko asia ollut mielessä myöhemmin, tai oletteko jopa suunnitelleet uran vaihdosta iästä huolimatta?

Itse olen aina hieman haaveillut psykologin ammatista. Hain kerran aikoinaan Helsinkiin, enkä päässyt. Ei se paljosta jäänyt, mutta reilusta parista pisteestä. Huomaan aina silloin tällöin jossittelevani ja haikailevani, millaista olisi jos.. olisi päätynyt tai päässyt sille tielle.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat?

Vierailija
2/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäri. Ikuinen haaveammattini, en koskaan hakenut, koska en ikinä pääsisi lääkikseen. Nyt opiskelen luokanopettajaksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki AV-mammat!

Vierailija
4/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lääkäri. Mikään muu maailmassa ei kiinnosta minua yhtä paljon. Olisi niin täysin kutsumusammattini...

Mutta ikää on jo 38v. joten haaveeksi taitaa jäädä 😢😢😢

Vierailija
5/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija yliopistolla. Ei ole yliopistotutkintoa, en päässyt nuorena ja sitten tuli kliseiset esteet eli perhe ja miehen mukana muutto. Hain aikanaan liian vaikealle alalle. Kaveri on tutkija olen vasta sitten tajunnut, että mun luonteelle sopiva homma. 

Vierailija
6/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan haaveillut mistään koulutuksesta tai työstä mutta haluaisin olla jossain korkean statuksen ammatissa koska sellaisia naiset suosii pariutumisesssa.

Kuten tilastotkin näyttää niin miehet joilla on korkeat tulot on varmimmiten parisuhteessa.

Vierailija
7/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on lääkäri. Arvostettu työ ja hyvä palkka, ei pelkoa että joutuisi työttömäksi. Kaikki tuntemani lääkärit ovat myös ihmisinä mukavia, järkeviä.

Vierailija
8/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäri minullakin. Jälkeenpäin kaduttaa etten suhtautunut koulunkäyntiin vakavammin... Päätä olisi ehkä riittänyt. Hatunnosto eläinlääkäreille😊

Vierailija
9/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salattujen elämien käsikirjoittaja

Vierailija
10/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin lääkäreitä ja ertyisesti kirurgeja hyvällä tavalla. Musta ei olisi siihen, mutta haaveissani kyllä. Kerran olin nuorehkon naislääkärin vastaanotolla ja olin jotenkin erityisen vaikuttunut: kaunis, fiksu, empaattinen, mukava lääkäri. Mä halusin olla hän sillä hetkellä.

Vierailija
11/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laillistettu ravitsemusterapeutti :D Tosin aion hakea tähän tulevaisuudessa, nyt kerään nykyisellä mieluisella alalla työkokemusta. Ravitsemusterapeutti on ns. varasuunnitelma, ja "kadehdin" etenkin laillistettuja r.terapeutteja sen vuoksi, että heillä on "oikeus" valistaa ihmisiä syömään suositusten mukaan ja tehdä omia tutkimuksia. 

Vierailija
12/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi muuten kiva kuulla,:onko eläinlääkärin työ mahtavaa??? Eläinlääkärit hoi!!!

Vierailija
13/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulta- tai hopeaseppä. Allergian takia en tule koskaan haavettani toteuttamaan. Puusepäksi jäin.

Vierailija
14/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksen laadun tarkkailija, vähän kuin viinien maistaja. Valtakunnan virallinen valittaja, paha puute ettei suomessa ole tuollaista virkaa. Oraalisten taitojen käytännön opettaja. Siinä muutama todellinen haave ammatti.

Vierailija
15/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merikapteeni. Ensin meriuran esti näkö, sittemmin muut terveysmurheet.

Vierailija
16/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen omalla urallani, se sopii minulle, mutta jos en tekisi tätä, sitten varmaan olisin meribiologi, joka tutkii valaita, delfiinejä, haita tai miksei hylkeitäkin.

Vierailija
17/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astrofyysikko. Kadehdin ihmisiä, jotka ovat matemaattisesti lahjakkaita ja voivat työskennellä matemaattisissa ammateissa. Samoiten rakastan kaikkea avaruuteen liittyvää, ja jos älli olisi riittänyt, olisin varmasti alalle lähtenyt.

-Kirjastonhoitaja/koodari

Vierailija
18/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin isona professoriksi. En päässyt edes yliopistoon ja suurin syy laiskuus ja liian vaikealle alalle yrittäminen. Sitten tuli kliseiset esteet. Nyt tuntuu, että olisi mulla päätä riittänyt jos olisin ollut ahkerampi. En edes tiedä mikä ala, joku tekniikan ala kuitenkin. Musta tuli vain tavisinssi. 

Vierailija
19/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilin aina puheterapeutin ammatista ja pääsinkin sitä opiskelemaan, valmistuin ja teen nyt sitä työkseni. Kesken opintojen rupesin kuitenkin yllättäen haaveilemaan lääkiksestä, kun huomasin, että lääketieteen opinnot olivat niitä kaikkein kiinnostavimpia omassa koulutusohjelmassani. Ikää alkaa kuitenkin nyt olla sen verran, että en enää näe järkeväksi hakemista lääkikseen. Olen alalla, jonka työttömyysprosentti on nolla, ja yksityisenä ammatinharjoittajana pääsen hyviin ansioihinkin. Koen myös päivittäin tekeväni arvokasta työtä. En silti sano, ettenkö lääkärin ammatista edelleen ajoittain haaveilisi, mutta toisin kuin muut haaveeni, tämä saa ihan käytännön syistä jäädäkin vain haaveilun tasolle. 

Vierailija
20/75 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensihoitaja. Ei se vieläkään oikein mahdotonta ole, mutta tuntuu kovin etäiseltä silti kuntotestien vuoksi :P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi