Auttakaa! Kurkku ollut jo muutaman päivän todellakipeä nieleminen/sylkeminen sattuu mitä avuksi?
strepsilssiä olen syönnyt jo melkein paketin eikä apua tunnu olevan, jäätelöä syöty ja auttoi vain hetkeksi. Aamuisin ja iltaisin erityisen kipeä aamulla tuskin pystyn puhumaan kunnolla. Tarvisin siis kotitoimisia apuja joita voisin nytten toteuttaa!
Kommentit (9)
Jos on angiina niin se pilaa lopulta sydänläpät ellet mene lääkäriin.
Buranaa! Kannattanee käydä lääkärissä näytillä jos ei helpota.
Nielutulehdus on lähes aina aikuisella viruksen aiheuttama. Ei se mitään hyödytä lähteä parin päivän jälkeen lääkärille. Jos kurkkukipu ei lievity noin viikossa, niin sitten lääkäriin. Buranaa, jäätelöä, lämmintä juotavaa, fisherman's friendeja, desinfoivalla suuvedellä kurlaaminen jne. Pidä itsesi lämpimänä ja lepää. Älä turhaan puhu.
Lääkäriin, antibioottikuurilla lähtee nopeasti jos on angiinaa. Jos on mononukleoosi, saat ohjeet joilla hoidetaan pois ilman, että maksa poksahtaa.
Jos kyseessä on "vaan" flunssa niin lepo, parasetamoli ja muut apteekin hyllylääkkeet hoitavat homman. Nuo jutut eivät paranna kahta yllämainittua joista olen molemmista saanut itse "nauttia".
No mulla oli just kurkku ihan helvetin kipeä useamman päivän. Buranaa vedin. Lähti itekseen pois. Kuumetta ei ollut eikä peitteitä. Diagnosoin sen itse viruksen aiheuttamaksi nielutulehdukseksi.
Osta corsodyl merkkinen puteli apteekista, maksaa alle 7e, tarkoitettu suun desinfiointiin ja tappaa kaikki bakteerit. Toi on ainut mikä mulla on kunnolla toiminut ja on ollu suuri helpotus edellisessäkin flunssassa. Vaikka ei kait sais nielasta nii nielasen aina pienet tipat et rööritki puhdistuu.
Voi olla angiinaa. Ja sekin voi olla kuumeettomana, ainakin minulla on ollut. Eli maanantaina lääkäriin jos yhäkin puhuminen ja nieleminen sattuu ja tuntuu että kurkku on turvonnut.
Lääkäriin, voi olla angiinaa. Siihen ei auta kuin antibiootit, tai ainakin ne nopeuttaa paranemista.