Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mun vatsaa vaivaa?

Vierailija
24.09.2016 |

Syön ihan normaalia ruokaa ja liikun kohtuullisen paljon. Kesästä olen lihonut 4kg joka ei selity mitenkään ruokavaliolla/liikkumisella. Ruokavalio on ollut suht sama vuosikausia ja liikuntamäärä pysynyt samana.
Mahaa turvottaa nykyään usein, olen kuin ilmapallo taas tänään. Vessaan tulee välillä kamala kiire ja maha on aivan sekaisin, välillä on taas muutaman päivän ummetus ja aivan kamala tukala olo ja maha kamalan kipeä.
Voiko joku ruokayliherkkyys puhjeta näin vai mikä tässä on vialla?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy muuttaa syömisiäsi.

Vierailija
2/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä maitotuotteet pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä maitotuotteet pois

Ja viljat

Vierailija
4/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtynyt suolioireyhtymä. Googlaa.

Vierailija
5/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä maitotuotteet pois

Ja viljat

Komppaan edellisiä! Uskon, että vatsasi rauhoittuu, jos hylkäät viljat, ja todennäköisesti myös laihdut.

Vierailija
6/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä myös närästää ihan älyttömästi. Se on usein sillon kun on muutenkin tukala olo ja maha ihan turvoksissa. Mua ei ole aiemmin närästänyt kuin raskausaikana. Ihan kuin maha olisi silloin ihan jumissa, on tosi täysi olo, vaikka ei olisi syönyt erityisen paljon. Ap

Vierailija
7/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus suljettu pois? Onko lääkkeitä käytössä?

Vierailija
8/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IBS eli ärtynyt paksusuoli on todennäköisin syy.  Kokeile FODMAP-ruokavaliota. 

Vierailija
9/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä myös närästää ihan älyttömästi. Se on usein sillon kun on muutenkin tukala olo ja maha ihan turvoksissa. Mua ei ole aiemmin närästänyt kuin raskausaikana. Ihan kuin maha olisi silloin ihan jumissa, on tosi täysi olo, vaikka ei olisi syönyt erityisen paljon. Ap

Jos ei ole ennen ollut vaivoja, ei se tarkoita ettei niitä tule. Viljat on pahimpia suoliston vihollisia.

Vierailija
10/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana en ole. Tein itseasiassa testin kun oli niin huono olo ja kamala väsymys. Lääkityksiä ei ole e-pillerien lisäksi ja nekin ovat olleet jo vuosikausia samat. Ap

Vierailija
11/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ruokavaliosi on?

Vierailija
12/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ns tavallinen ruokavalio. Aamulla puuro /leipää, jugurttia/rahkaa ja yleensä joku hedelmä. Lounaaksi salaattia, kanaa/lihaa/kalaa, kasviksia ja perunaa/pastaa/riisiä. Välipalaksi ehkä hedelmä tai porkkanaa, joskus jotain jälkkäriä esim kiisseliä tai rahkaa. Päivälliseksi esim joku keitto, ihan tavallista kotiruokaa. Iltapala jugurtti/näkkäriä /munakasta. Olen oikeastaan syönyt melko samalla tavalla monta vuotta. Lisäksi juon kahvia aamulla ja päivällä, illalla teetä. Lisäksi vettä joka välissä. Mitään hiilihapotettua en juo juuri koskaan. Joskus juon jonkun saunakaljan tai lasin viiniä viikonloppuna ruoan kanssa. Kesällä oli illanvietto missä juotiin muutama lasillinen enemmän rasvaisen ruoan kanssa ja silloin sain jonkun ihan kamalan vatsakrampin. Kipu säteili selkään ja en pystynyt olemaan mitenkään päin, parin tunnin tuskailun jälkeen alkoi oksettamaan ja vatsakipu loppui kuin seinään. Jos olisin ollut kaupungissa, olisin mennyt lääkäriin, mutta kun satuttiin olemaan saaressa niin en päässyt. Ajattelin sen olevan sappikohtaus tms. Ap

Vierailija
13/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ns tavallinen ruokavalio. Aamulla puuro /leipää, jugurttia/rahkaa ja yleensä joku hedelmä. Lounaaksi salaattia, kanaa/lihaa/kalaa, kasviksia ja perunaa/pastaa/riisiä. Välipalaksi ehkä hedelmä tai porkkanaa, joskus jotain jälkkäriä esim kiisseliä tai rahkaa. Päivälliseksi esim joku keitto, ihan tavallista kotiruokaa. Iltapala jugurtti/näkkäriä /munakasta. Olen oikeastaan syönyt melko samalla tavalla monta vuotta. Lisäksi juon kahvia aamulla ja päivällä, illalla teetä. Lisäksi vettä joka välissä. Mitään hiilihapotettua en juo juuri koskaan. Joskus juon jonkun saunakaljan tai lasin viiniä viikonloppuna ruoan kanssa. Kesällä oli illanvietto missä juotiin muutama lasillinen enemmän rasvaisen ruoan kanssa ja silloin sain jonkun ihan kamalan vatsakrampin. Kipu säteili selkään ja en pystynyt olemaan mitenkään päin, parin tunnin tuskailun jälkeen alkoi oksettamaan ja vatsakipu loppui kuin seinään. Jos olisin ollut kaupungissa, olisin mennyt lääkäriin, mutta kun satuttiin olemaan saaressa niin en päässyt. Ajattelin sen olevan sappikohtaus tms. Ap

Sun vatsa ei näköjään kestä sun ruokavaliota. Muuta sitä.

Vierailija
14/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy labrassa teettämässä raskaustesti. Itse tehtävät eivät aina näytä oikein. Ja pilleri voi pettää, se ei ole sataprosenttinen. Jos olet käyttänyt jo pitkään samoja pillereitä, voisiko olla, että elimistösi ei enää reagoi niihin toivotulla tavalla?

Vierailija
15/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IBS eli ärtynyt paksusuoli on todennäköisin syy.  Kokeile FODMAP-ruokavaliota. 

Vaihtoehtoisesti mene lääkäriin, jotta saat ammattilaisen näkökulman asiaan. 

Vierailija
16/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile maitotuotteiden poisjättöä.

Vierailija
17/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viljat ja maito pois? Hitto, menee näköjään koko ruokavalio uusiksi 😅 Täytyy kokeilla koska olo on kamala. Arominvahventeiden tiedän tekevän olon huonoksi, sen totesin muutama vuosi sitten ja niitä en käytä enää ollenkaan. Ap

Vierailija
18/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireiden perusteella voi olla vaikka mahasyöpä. Nyt lääkäriin!

Vierailija
19/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin... ettei sulla olis sappikiviä? tuo kivun säteileminen selkään vähän kuulostaa siltä.

Vierailija
20/22 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot raskaana? Kuvailit nimittäin ihan kuin mun raskausvatsan toimintaa ja painonnousu selittyisi myös :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi