Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri ei huolinut vauvalleen lahjaa, koska se ei sopinut sisustukseen (kaiken pitäisi olla valkoista/beigeä)

Vierailija
24.09.2016 |

Ostin sellaisen pinkin Ainu ensipupun ja kaveri kieltäytyi ottamasta vastaan. Kuitti on hukassa eli jos joku haluaa niin täältä saa. Onko jollekulle sisustus oikeasti noin tärkeä asia?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle tivaajlle: luepas toi aloitus kunnolla. Kyse ei ole tavaramäärästä tai pinkistä väristä vaan kaikesta mikä ei vauvan äidin silmää miellytä. Toi äiti ei hyväksy myöskään sinistä, vihreää, violetti jne. Eli hänen mielestään lapsen tulisi tyytyä vain valkoisiin ja beigeihin leluihin. Niistä brionin palikoistakin varmaan hiotaan väri ja kuviot pois koska ne ärsyttää äidin silmää. Lapsi parka...

Vierailija
82/88 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavanomaistakin enemmän lukutaidottomia ihmisiä tässä ketjussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sun piti sitten mennä ja ostaa pinkki lahja oikein väkisin? Yrititkö kenties näpäyttää kaveriasi siitä että hänellä on tarkka tyylisilmä? Ja nyt kerjäät haukkuja kaverillesi täällä, kun (mahdollisimman mauttoman värinen) lahja ei miellyttänyt?

Vauva ei edes pysty erottamaan valkoista tai beige pupua moneen kuukauteen, mutta jo muutaman viikon ikäisenä vauva hahmottaa punaisen värin, sitten vihreän jne..eli ap. pinkki pupu oli hyvä ostos vauvalle.

Vierailija
84/88 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä te ostatte tavaralahjoja. Antakaa lahjaksi mieluummin elämyksiä, antakaa lahjaksi lahjakortti jossa lupaatte viedä kaverinne vaikka syömään tiettyyn ravintolaan kustannuksellasi, tai vaikka teatteriin, leffaan jne. 

Leffalahjakorttikin on hyvä. 

Aineeton lahja paras lahja ! 

Sitäpaitsi miksi aina pitää ostaa lahjoja. Lahajt voi kasvattaa itse, vaikka yrttejä, jotka silppuatte pakkaseen rasioihin. 

Minä ainakin olisin tyytyväinen jos joku toisi lahjaksi luomua ja itse kasvatettuja yrttejä. 

Voisin kyllä ostaa ap:n kaverille ajan yksityiseltä psykologilta.

Vierailija
85/88 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt musta huumorini (siis jos on liian rankkaa, en tarkoita pahalla), mutta toivottavasti vauva on vaalea, että sopii sisustukseen. Voi pientä punapääparkaa.

Vierailija
86/88 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella järkyttävää, että joku voi pistää sisustuksen oman lapsensa ja ystävyyssuhteen edelle. Itsekään en ole niin innoissani lasten värikoodittamisesta, mutta lahja nyt sentään on kuitenkin lahja, ja siitä kieltäytyminen vaikuttaa väistämättä väleihin. Vaikea uskoa, että ap:n kaverin kaltaista ihmistä on edes olemassa, ellei sitten satu olemaan joku bloggaaja.

Vierailija
87/88 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaparka. Useimmat vauvat ja pikkulapset rakastavat värikkäitä esineitä, ja tähän lienee jokin oikea biologinen tausta, siis värejä kaipaa kuin jotain vitamiinia, edistävät hahmottamiskykyä tai tunteita. Ja ankeantyylikkään beigevalkoisessa joutuu silti elämään.

Vierailija
88/88 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi Ap,

Mä luulen että kysymys ei ollut sisustuksesta sinänsä vaan eivät halua vauvallensa vaaleanpunaista, tyttö kun on. En mäkään halunnut vaaleanpunaista, koska tiesin että tyttö luultavasti kasvaessaan haluaa itse valita värejään/ mieltyy tiettyihin väreihin. Mutta olen sanonut tämän ystävilleni ja myös sen, että ei mielellään lahjoja kun meillä on jo paljon kaikkea. Avoimuudesta on seurannut hyvää - ei ole päädytty sitten kuvailemiisi turhiin ristiriitoihin.

Tärkeintä luulisi nyt kuitenkin olevan vauvan kehitys, kuin äidin värimaailma. Pieni vauva ei edes reagoi tiettyihin väreihin, vaan ensimmäinen väri on punainen ja sen eri sävyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme