Meillä on kaunis tytär, ja se pelottaakin minua äitinä, olenko outo?
Tytär on nyt 2. luokalla. Muistan, että ensimmäisen kerran noin 3-vuotiaana ihan vieraatkin ihmiset kommentoivat hänen ulkonäköään. Joku ehdotti mallikoulua. Minusta kaikki lapset ovat omalla tavallaan kauniita. Jos olen laittanut vaikka fb:ssa kuvia isosiskosta ja tästä "kauniiksi kehutusta", ihmiset yleensä kommentoivat, että onpa kaunotar tai nätti kuva nätistä tytöstä. Vanhemman lapsen kuvia ei niinkään ihastella. Vanhempi lapsi on "tavis" ja niin on kai nuorimmainenkin. Minua huolettaa se, että neitiä tunnutaan kohtelevan kaveriporukassakin jotenkin eri tavalla. Kun muistelen omaa lapsuuttani, minun piti olla kiva kaveri ja yrittää sosiaalisesti kohdella kaikkia miellyttävästi. Tämä "kaunokainen" tuntuu saavan synttärikutsuja niidenkin synttäreille, joihin tuskin kiinnittää mitään huomiota. Äitinä minua huolettaa, että hän tottuu saamaan suosiota liian helposti, koska on kivan näköinen. Ja huolettaa myös se, että välillä isommatkin pojat tuntuvat kiinnittävän häneen huomiota. Isosiskonsa luokalta oli pari poikaa kysynyt, tuleeko se sinun siskosikin diskoon. Kyseessä oli 4.-7.-luokkalaisten limudisko. Ei siinä mitään pahaa ole, jos saa huomiota helposti, mutta pelkään sen vaikuttavan hänen persoonansa kehitykseen. Ja kauniiden isompien tyttöjen ympärillä tunnetusti pyörii kaikenlaista roskasakkia. Onko vinkkejä, kuinka häntä pitäisi kasvattaa ja suojella?
Kommentit (85)
Minun kaunis tytär ei tule ala arvoisten synttäreille🤣
Saa varmana mulggua nyt vituunsa tyttäres.
Jos et lihota sitä, niin 9lk jännikset alkaa yläasteella kun se on 7lk porailemaan ruusunnuppuun.
Joku argentiinalainen banjonsoittaja tulee ja vie hänet mennessään kun on täyttänyt 16. Että nauti hänen seurastaan nyt.
Lapsessa kauniit piirteet eivät aina ole kauniita aikuisella. Ihotyyppi ja hiuslaatu vaikuttavat kauneuteen, samoin kuin elämäntavat. Kauneudesta on yleensä etua, kunhan se tulee sivutuotteena. Tukekaa tytön taitoja ja itsetuntoa.