Onko Suomessa mielipidevankeja ?
Eli poliittisia vankeja ?
Onko vain Kiinassa muttei Suomessa ?
Mielipidevanki Risto Miinalainen keskustelu poistettiin. Liian arka aihe ?
Kommentit (139)
Voisiko kysyä telkkarissa nykyiseltä ja tulevalta presidentiltä?
Saattaisi olla studiossa vaivautunut hiljaisuus ?
Toimittajakin saisi siirron töihin maakuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Suomessa ei puhumalla vankilaan pääse.
Seppo Lehto on eri mieltä tuosta oiskohan ollu 3v tuomiosta ku oli ilmoittanu mm mitä mieltä oli paviaaniputinia mielistelevästä lesbopresidentistä
lakisääteinen ja lakisääteinen kirjoitti:
Gonamies kirjoitti:
En pidä mielipidevankina ihmistä, joka istuu sen vuoksi, ettei halua suorittaa lakisääteisiä velvollisuuksiaan.
Jos velvollisuuksien täyttämättä jättäminen on kriteeri mielipidevankeudelle, niin eikös veropetoksenkin tehnyt ole sitten mielipidevanki? Syytetty ilmoittaa, että verojen maksu on vahvasti vakaumustani vastaan ja valtiolla ei ole oikeutta ihmistä siihen pakottaa.
Amnesty on kuitenkin kanssasi eri mieltä tuosta asiasta...
Joku esim. ei ehkä pidä muutaman kaljan jälkeen autonrattiin menemistä 'paljon minään' , mutta lain edessä tuo selitys ei oikein taida päteä, vai mitä ?
Lait voivat kuitenkin olla jopa kansainvälisen ihmisoikeuksien julistuksen vastaisia.
Rattijuoppoudessahan taas on kyse vakavasta turvallisuusriskin aiheuttamisesta liikenteessä omalla piittaamattomuudellaan, eikä yksilön mielipiteenvapaudesta . Mielipiteenvapaus ei siis ole esim. vapautta hurjastella tiellä kännissä
Mielipiteenvapaudesta taas puhutaan esim. sellaisessa tapauksessa, että joku haluaa olla esim pasifisti ja toteuttaa elämässään vakaumustaan) ja olla osallistumatta sukupuolensa mukaan määräytyvään ja lakisääteisesti pakotettuun tappamiskoulutukseen.
(Siviilipalvelus taas on vain vaihtoehtoinen rangaistus sille yhteiskuntapalvelun muodossa . )
Siis yksilölle joka voisi yhtä hyvin käyttää sen ajan mielekkäämmin ansiotyössään tai opiskelujensa parissa.
Mitä taas noihin 'lakisäteisiin velvollisuuksiin' yleensäkin tulee, niin niiden osalta laeissa voi joskus olla tarkastamisen varaa ja olla aihetta lainsäädännön saattamisesta samalle tasolle kuin nykyisinä demokraattisina aikoina on maanosamme muissakin maissa ympärillämme ja siinä valtioiden viiteryhmässä johon täällä virallisesti kuitenkin katsomme kuuluvamme-
muihin
EU-maihin.
(Natsi-Saksassa muuten esim. juutalaisen ilmianto viranomaisille oli Saksan kansalaisten lakisääteinen velvollisuus ja jos sen jätti täyttämättä ja sen joku pystyi vielä osoittamaan, niin siitä aiheutui pahimmassa tapauksessa joutuminen giljotiinin laskulautaan mahalleen kiinni Plötzenseen pahamaineisessa vankilassa... )
Ultralibertaristi varmaan sanoisi, ettei valtiolla voi olla oikeutta verottaa ketään, joten veropetokset ovat vakaumuksen mukaista toimintaa. Jos niistä joutuu vankilaan, on mielipidevanki.
Saako mielipidevanki äänestää Suomessa 2018 ?
Isossa-Britanniassa vangit eivät saa äänestää 2018.
Äänestääkö jo vankilasta vapautunut naispuolinen mielipidevankimme ?
Minä olen mielipidevanki. Minut ollaan saarrettu ja kovalla työllä minua vastaan yritetään jälkiä jättämättä ajaa mielisairaalaan. Asian pitäisi loppua. Tai on pitänyt jo mutta mene ottamaan selvää vaihtelevasta kamelin paskasta!
Ei kai, mutta olen mielipitteitteni vanki.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mielipidevanki. Minut ollaan saarrettu ja kovalla työllä minua vastaan yritetään jälkiä jättämättä ajaa mielisairaalaan. Asian pitäisi loppua. Tai on pitänyt jo mutta mene ottamaan selvää vaihtelevasta kamelin paskasta!
Siinä vaiheessa olen mielipiteittenne vanki kuin minut suljetaan väkipakolla jonnekkin vasten tahtoani. Olen ollut useasti vasten tahtoani ilman mielipidettäni, pelkästään olemassa oloni takia tuntemattomien, merkityksettömien ihmisten luona pakosta! 139/127...!!!!!
Helsingin hovioikeuden naurettava asevelvollisuuspäätös tulossa jehovan todistajien paremmasta jumalasta.
Ja hovioikeus siunaa mielipidevangit kun suomidemokratiassa hovioikeus toinen "riippumaton" oikeusistuin " fair trial " hengessä.
Hovioikeuden pyrkyrituomarit mitätöivät suomen "Pohjolan Burman " ihmisoikeussopimukset kaikki tyynni.
Kyllä jehovan todistajien jumala on parempi kun on kalliimpi.
Isommalla maksulla seurakunnalle tietenkin saa paremman jumalankin.
Jehovista ei enää mielipidevankeja huippujumalansa ansiosta.
Kylläpä jehovia ihan tarpeeksi Karvian keskitysleirissä rääkättiinkin.
Kunnes Urho Kaleva Kekkonen eli UKK lakkautti koko paikan.
Olisipa UKK samalla lakkauttanut asevelvollisuudenkin.
Tosin asevelvollisuusperinne on käytännössä jo loppunut mielipidevanki-demokratiassamme.
Suomen mielipidevangit toivottavat Saulin pojan mielipidevankien joukkoon, aikanaan.
http://akl-web.fi/totaali/Aseistakielt_ytyj_liitto_totaalikielt_ytyjien…
Yksi mielipidevanki vähemmän!!!
Yleinen asevelvollisuus on käytännössä jo loppunut.
Ja toivon mukaan yleinen asevelvollisuuspelleily päättyy hovioikeuden päätöksen myötä kokonaan.
Vaan laithan ei maassamme koske poliiseja ja armeijaa. Heidän työllään "on tarkoitus".
Suomi kenties palaa sivisrysvaltioiden joukkoon.
Kekkonen kävi henkilökohtaisesti jehovien rääkkäyskeskusksessa.
Käykö vankilassa Niinistö tapaamassa Suomen viimeistä mielipidevankia ?
Kohta mielipidevankisuomessa tulee nuorille miehille ( ei naisille ) kirje ja kirjeessä udellaan,
jotta oletko ääliö ja haluat "miesten kouluun".
Laitat Adolf Hitlerin ja Toivo Horellin kuvien kanssa kirjeen takaisin ja "palvelus" suoritettu.
Näin kirjekurssina "yleinen asevelvollisuus" Ruotsissa 2018.
Perustuslain vastaista olikin pitää mielipidevankeja vankilassa.
Eipä slti, että meno jotenkin muuttuisi, epäilej vahvsti.
Perustuslaki on kaikille sama, paitsi mielipidevangeille.
Öykkäri puolustusministerillä ei mielipidevangit "tunnu missään".
Hän on persu.
Suur-suomi jne.
Puolusministeriksi valitaan porukan vajain.
Puolustusministeri on persu.
Joka puolue onneksemme katoaa kokonaan.
Sekakäyttäjien puolue.
Ihmisoikeustuomioistumessa mielipidevangin valitus vetämässä.
Helsingin hovioikeus totesi viimeinkin jehovalaisten jumalan olevan ihan yhtä hyvä/hyono kuin muidenkin jumalien.
Vaan ennättipä ennen hovivääryyden tuomiota satoja mielipidevankeja olla rääkättävänän vankiloissamme.
Jatkuuko suomen kunniakas tie EU:n ainoiden mielipidevankien "mallimaana".
on 2018.