Putsasin korvaa vanupuikolla ja nyt sattuu
Eilen tai siis torstaina putsasin suihkun jälkeen korvaa ja siitä lähtien sattunut. Kävin eilen lääkärissä eikä ole mitään tärykalvon repeytymää, kaikki näytti ettei ole tulehdusta. Eipä tietenkään kun on itse aiheuttamaa. Viime yö meni heräillen ihan hemmetin kovaan kipuun korvassa, buranaaa tässä vetänyt. Korva on menlekin kokoaika lukossa eli kuulo hieman alentunut. Korvakäytävä siis vain ärsyyntynyt mutta harmittaa ja että miksi se niin kipee on ja lukossa? Ei ole mitän flunssia ollut eikä kurkku niin kipeä. Nyt beroccaa naamaan ja toivotaan ettei tästä mitään enempää tuu. Sunnuntaina tärkeä päivä.
Kommentit (31)
Ootko työntänyt vaikun tärykalvoa vasten puikolla? Silloin ei auta kuin lääkärin puhdistus.
Niin, kun sinne korvaan ei saisi työntää niitä vanupuikkoja.
Lääkäri katsoi eilen korvaan eikä sanonut mitää sellaista olisi näkynyt.
Tiedän ettei saisi mutta se vaan tuntuu niin hyvältä =(
Eli mene korvalääkäriin. Tavis terveyskeskus yleislääkäri katsoo vaan korvaa lampun kanssa, joka ei tosiaankaan ole riittävä .Korvalääkärillä mikroskooppi, jolla näkee korvan oikean tilanteen. T korvavaivainen
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ettei saisi mutta se vaan tuntuu niin hyvältä =(
Ai hyvältä niin kuin nyt?
Joo ei enään tunnu hyvltä. Ja voin vannoa etten enään tänä vuonna työnnä mitään enään korvaan. Joo kyll vois soittaa työterveyteen maanataina jossei kipu lähde.
Mutta vinkkejä lukkoisuuden poistoon. Olisi kiva kuuulla jotain.
Sulla on varmaan korvakäytäväntulehdus, itsekin olen aiheuttanut sellaisen liiallisella putsaamisella. Siihen tarvii tipat.
Sain tipat. Mutta lääkärin mielestä korvassa ei ollut tulehdusta.
Vierailija kirjoitti:
Sain tipat. Mutta lääkärin mielestä korvassa ei ollut tulehdusta.
Jos se tarkoitti välikorvantulehdusta? Kyllä sulla nyt siinä korvakäytävässä tulehdus on, ihan selkeästi.
Mutta nyt kun mainitsit niin vuosi sitten minulla oli paikallinen otiitti ja eiköhän se tuntunut ihan samanlaiselta. Silloin olin ollut uimassa ja saunomassa myöhään syksyllä. Ei ollut vanupuikot silloin syyllisiä.
Onko välikorva ennen vai jälkeen tärykalvoa?
Vanupuikolla ei koskaan suositella korvien puhdistusta . Vain korvalehden ulkopintaa sillä voidaan puhdistaa. Vanupuikko saattaa työntää vaikun vain syvemmälle ja vahingoittaa ja tuottaa kipua korvassa. Pois siis sorkkimasta sisäkorvan läheltä näillä vempaimilla.
Vierailija kirjoitti:
Mutta vinkkejä lukkoisuuden poistoon. Olisi kiva kuuulla jotain.
Mie oon saannu hammastikulla lukkoisuuden pois. Tiiän ettei saisi niin tehdä, mutta kun tekee sen sillee rauhallisesti ja hitaasti nii ei käy mitää. Mut auttoi heti!
Vierailija kirjoitti:
Onko välikorva ennen vai jälkeen tärykalvoa?
jälkeen, sinne ei pääse kuin rikkomalla tärykalvon
Joo no tärykalvon rikkomiseen en nyt vielä lähtis, enkä kokeile hammastikkua. Toivottavasti huomenna olis tilanne parempi. Töissä kun on asiakaspalvelualalla niin kuuleminne tärkeetä et pitiäskö vaa suosiolla olla kotona sairastelemassa ja maanantaina tosiaan soittaa tästä vielä kerran lääkärille.
Vähän auttaa lukkoisuuteen kun työntää pikkurillin korvaan, ja sen uskallan tehdä kun ei pääse liian syvälle käytävään.
Onko keinoja saada lukkoisuus pois? Lääkäri määräsi korvatippoja jos siellä on pieniä haavaumia syntynyt niin ei tule tulehdusta.