Voisitteko pliis laittaa siellä fb:ssa ne asetukset niin, että vain kaverit näkee julkaisut!
Mun koko etusivu on nykyisin täynnä vain kaverin kavereiden julkaisuja ja ei vois vähempää kiinnostaa! Aina, kun joku kavereistani kommentoi tai tykkää oman kaverinsa julkaisusta, niin se lävähtää myös mule näkyviin. Ei kiinnosta. Ei kiin-nos-ta!!
Omien kavereiden julkaisut hukkuu kaiken tuon turhan tiedon sekaan. Mennyt mielenkiinto koko facebookia kohtaan, kun ei vaan kiinnosta ne tuntemattomien asiat.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Itse jätän monesti kommentoimatta kokonaan jos huomaan että jonkun postaus on julkinen... en välttämättä halua sitä kaikkien kavereideni sivuille. Ymmärrän tuon julkisena pitämisen jos on vaikka joku julkisuuden henkilö joka tahtoo luoda itsestään tiettyä kuvaa somen kautta, mutta en tajua miksi ihan tavalliset tyypit pitävät kaiken näkyvillä kaikelle maailmalle. No, kukin tavallaan kai.
Mäkään en juuri koskaan kommentoi jos on julkinen.
Sori, mutta ei pysty. Facebook on säätänyt niin, että vaikka sun yksityisyysasetuksissa on säädetty julkaisut näkyväksi vain kavereille, ne näkyy automaattisesti myös kaverin kavereille, jos kyseinen kaveri tykkää sun julkaisuista. Tää on yksi syy, miksen enää juuri käytä Facebookia.
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta ei pysty. Facebook on säätänyt niin, että vaikka sun yksityisyysasetuksissa on säädetty julkaisut näkyväksi vain kavereille, ne näkyy automaattisesti myös kaverin kavereille, jos kyseinen kaveri tykkää sun julkaisuista. Tää on yksi syy, miksen enää juuri käytä Facebookia.
Ei muuten pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä.
Sen sijaan että sanelet muiden fb käyttäytymistä niin mitäpä jos laittaisit omat asetuksesi kuntoon. :)
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan että sanelet muiden fb käyttäytymistä niin mitäpä jos laittaisit omat asetuksesi kuntoon. :)
Ä
Ihan asiaa puhuu ap. Taidat olla se joka kuvittelee että kuvas lapsistas, elukoistas ym kiinnostavat muita, no kerronpa: EI KIINNOSTA, usko nyt. Ei mielipitees, tekemises, matkas, ei mitkään, menikö perille!?
Mua ottaa päähän se, että kavereiden tägääminen julkaisuihin kumoo yksityisasetukset. Eli jos olet laittanut että julkaisun näkee vain kaverit ja tägäät jonkun, niin se sun julkaisus näkyy myös sun kavereiden kavereille, ellei tämä kaveri ole omia asetuksiaan säätänyt niin, että ei automaattisesti näy, vaan vasta mahdollisen hyväksymisen jälkeen näkyy. (Oliko tarpeeksi monimutkaisesti selitetty?!) Tää on ihan perseestä. Harvoin ketään tägäsin, mutta nekin harvat kerrat olisi voinut jäädä "vuotamatta" tuntemattomille.
Vierailija kirjoitti:
Mua ottaa päähän se, että kavereiden tägääminen julkaisuihin kumoo yksityisasetukset. Eli jos olet laittanut että julkaisun näkee vain kaverit ja tägäät jonkun, niin se sun julkaisus näkyy myös sun kavereiden kavereille, ellei tämä kaveri ole omia asetuksiaan säätänyt niin, että ei automaattisesti näy, vaan vasta mahdollisen hyväksymisen jälkeen näkyy. (Oliko tarpeeksi monimutkaisesti selitetty?!) Tää on ihan perseestä. Harvoin ketään tägäsin, mutta nekin harvat kerrat olisi voinut jäädä "vuotamatta" tuntemattomille.
Sen postauksen (johon siis on kavereita tägätty) yksityisyysasetuksissa on sellainen kohta, jossa lukee merkittyjen kaverit tms... ota rasti siitä ruudusta pois niin ei näy kuin sinun kavereillesi, ei tägättyjen kavereille siis ollenkaan (siis sellaisille jotka eivät ole myös sinun kavereitasi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ä
Ihan asiaa puhuu ap. Taidat olla se joka kuvittelee että kuvas lapsistas, elukoistas ym kiinnostavat muita, no kerronpa: EI KIINNOSTA, usko nyt. Ei mielipitees, tekemises, matkas, ei mitkään, menikö perille!?
Kannattaa sanoa tämä suoraan kavereille ja katsoa, onko huomenna vielä kavereita.
Mitä? Eikö sinua kiinnosta, että tuntematon kaverin kaveri on parisuhteessa/saanut lapsen/matkoilla/mennyt naimisiin?
Sarkasmia, jos joku ei tajunnut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ä
Ei, en kuvittele.
Ne, joita ei minun asiat kiinnosta, eivät ole kavereitani ja hoitavat asetukset asetuksensa kuntoon niin eivät näe minun asioitani. Ei ole minun asiani pitää kirjaa mitä joku random av-mamma ei halua feedissään nähdä. MENIKÖ JAKELUUN!?!?!!?????
Ap puhuu asiaa. Omakin fb oli jossain vaiheessa täynnä tuntemattomien ihmisten julkaisuja ja olen ratkaissut asian niin, että joka ikisen tällaisen kohdalla olen laittanut asetuksen "Piilota kaikki: Matti Meikäläinen" ja ainakaan sen ihmisen jutut ei toista kertaa näy. Tarpeeksi kauan kun tätä harrastaa niin lopulta näkyy vain omien kavereitten jutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ä
Ihan asiaa puhuu ap. Taidat olla se joka kuvittelee että kuvas lapsistas, elukoistas ym kiinnostavat muita, no kerronpa: EI KIINNOSTA, usko nyt. Ei mielipitees, tekemises, matkas, ei mitkään, menikö perille!?Miksi sä kuvittelet että ketään kiinnostaa sun mielipitees tästä asiasta? Laita nyt vaan ne asetukset kuntoon, jookosta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen kokeilemaan nyt saanko asetukset sellaisiksi että kavereiden kavereiden jaot eivät näy, kiitos neuvosta, kommenteistasi päätellen se on mahdollista. Sitä vastoin en lopeta sen ihmettelemistä miten joku kuvittelee että jonkun vieraan ihmisen asiat kiinnostaisivat eikä laita niitä näkymään vain kavereilleen, ihan pällimäistä ajattelua tuollaisilta, yksinkertaisuutta vai megalomaniaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen kokeilemaan nyt saanko asetukset sellaisiksi että kavereiden kavereiden jaot eivät näy, kiitos neuvosta, kommenteistasi päätellen se on mahdollista. Sitä vastoin en lopeta sen ihmettelemistä miten joku kuvittelee että jonkun vieraan ihmisen asiat kiinnostaisivat eikä laita niitä näkymään vain kavereilleen, ihan pällimäistä ajattelua tuollaisilta, yksinkertaisuutta vai megalomaniaa?
Miksi luulet että joku luulisi että vieraan ihmisen asiat kiinnostaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen postauksen (johon siis on kavereita tägätty) yksityisyysasetuksissa on sellainen kohta, jossa lukee merkittyjen kaverit tms... ota rasti siitä ruudusta pois niin ei näy kuin sinun kavereillesi, ei tägättyjen kavereille siis ollenkaan (siis sellaisille jotka eivät ole myös sinun kavereitasi).
Kiitos :)
Miksi luulet että joku luulisi että vieraan ihmisen asiat kiinnostaisi?[/quote
Siksi kun sivulleni tulee massoittain vieraiden ihmisten päivityksiä kun eivät ole laittaneet niutä näkymään VAIN kavereilleen. Sinne häviää sitten niiden OIKEIDEN kaverien päivitykset.
Itse jätän monesti kommentoimatta kokonaan jos huomaan että jonkun postaus on julkinen... en välttämättä halua sitä kaikkien kavereideni sivuille. Ymmärrän tuon julkisena pitämisen jos on vaikka joku julkisuuden henkilö joka tahtoo luoda itsestään tiettyä kuvaa somen kautta, mutta en tajua miksi ihan tavalliset tyypit pitävät kaiken näkyvillä kaikelle maailmalle. No, kukin tavallaan kai.