Virtsatietulehdus seksistä (mikään ei auta)
Hei, mulla on tää ikävä vaiva, että seksistä tulee virtsatietulehdus jokaisen seksikerran jälkeen ja tätä on jatkunut nyt kaksi vuotta. Olen syönyt karpalokapseleita, c-vitamiinia, puolen vuoden antibioottikuurin yms. Olen kokeillut kaikki konstit mitä tiedän. Mikään ei auta, antibiooteista oli kyllä hyötyä, mutta en todellakaan haluaisi syödä niitä näin valtavia määriä jatkuvasti. Mitä pitäisi tehdä? Olla ilman seksiä? Koska ei tule muutakaan enää mieleen :(
Kommentit (92)
Kannattaa pyytää lääkäriltä/ gynekologilta antibioottilääkitys.
Itse otan heti yhdynnän jälkeen yhden selexid-antibiootin ja tietty heti pissalle.
Tämä katkaisi jatkuvat tulehdukset.
Ja nimenomaan gyneltä sain tämän ohjeen.
Mulla auttoi raskaus! Kärsin kymmenen vuotta kroonisesta virtsatietulehduksesta ja sitten raskaus aikana ei tullut kertaakaan tulehdusta ja sen jälkeen (nyt 3vuotta!) olen ollut ilman tulehdusta! :) Tädilläni oli sama homma. Mistä mahtaa johtua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut sitä että otat antibiootin aina ennen seksiä? Siitä on ainakin minulle ollut apua silloin kun kierre on ollut pahimmillaan.
Lähes täysin pääsin niistä tulehduksista eroon kun aloin käyttämään vagisan-voidetta. Se normalisoi bakteerikantaa ja hoitaa limakalvojen kuntoa.
Missään tapauksessa ei saa tehdä noin ja antibiootit pitää aina syödä koko kuuri loppuun. Yksittäisellä antibioottitabletilla jalostetaan kestäviä kantoja ja niiden takia kuolee ihmisiä. Itsekin olet suuressa vaarassa kun bakteerikantasi muuttuu lääkitystä kestäväksi ja sitten kun oikeasti tarvitsisit sitä, niin eipä enää toimikaan.
Estolääkitys on antibioottia ja sitä otetaan vain tarpeen mukaan yksi tai muutama tabletti. Mitäs siihen sanot? Hyvin toimi minulla ja kierre katkesi.
Se mikä sinulla toimii nyt, ei välttämättä toimi sinullakaan enää muutaman vuoden kuluttua. Resistenssin kehittyminen muuttaa kyseisen lääkityksen tehottomaksi.
No en tiedä kauanko tässä tarvis pelätä, mut 11 vuotta edellisestä tulehduksesta on nyt kulunut :)
Havaitsen, ettet henkilökohtaisesti muodosta suurta resistenssin kehitysvaaraa. Harva antibioottien käyttö on muutenkin hyvä, sillä suolistobakteerit toipuvat lääkityksestä vasta joskus vuoden kuluttua. Suolistobakteerien tyypillä on suuri merkitys terveydentilaan ja monet ongelmat on liitetty huonoon tai väärään suolistomikrobistoon. Jopa lihominen liittyy joillakin väärään suolistomikrobistoon.
Vierailija kirjoitti:
Itse otan heti yhdynnän jälkeen yhden selexid-antibiootin ja tietty heti pissalle.
Ja nimenomaan gyneltä sain tämän ohjeen.
"Suositeltu annos äkillisessä virtsarakkotulehduksessa on yksi 200 mg tabletti kolmesti päivässä."
Kestäviä kantoja tulee tuolla käyttämälläsi annostuksella.
Minulla auttoi:
1. Vagifem puikko kahdesti viikossa
2. Runsaasti liukuvoidetta seksin yhteydessä
3. Omenaviinietikka. Yksi lusikallinen vesilasia kohti. Juo useita laseja, ja aloita jo seksiä edeltävästi ja jatka vuorokausi jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin painotan tota, että seksin jälkeen pissalle, ja ei mikään pikkuliru. Seksin jälkeen juot niin paljon kyin pystyt ennen kuin tulee huono olo. Niin että seuraavan parin tunnin aikana tulee monta kertaa kunnon painepissa.
Yhtä tärkeää rakon tyhjennys myös seksiä ennen ja alapesu myös ennen seksiä.
Ota se kierukka pois. Hormonaalisesta ehkäisystä johtuu iso osa naisten alapäävaivoista, itselläkin on kokemus tulehduskierteestä, hirveää oli. Ja huomaa, että vaurioituneiden limakalvojen paraneminen vie aikaa, ei ole kerrasta poikki, vaan voi kestää kuukausia. Ovestin-estrogeenivoide auttaa paranemaan. Tsemppiä, tuo on ihan helvettiä pahimmillaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut sitä että otat antibiootin aina ennen seksiä? Siitä on ainakin minulle ollut apua silloin kun kierre on ollut pahimmillaan.
Lähes täysin pääsin niistä tulehduksista eroon kun aloin käyttämään vagisan-voidetta. Se normalisoi bakteerikantaa ja hoitaa limakalvojen kuntoa.
Missään tapauksessa ei saa tehdä noin ja antibiootit pitää aina syödä koko kuuri loppuun. Yksittäisellä antibioottitabletilla jalostetaan kestäviä kantoja ja niiden takia kuolee ihmisiä. Itsekin olet suuressa vaarassa kun bakteerikantasi muuttuu lääkitystä kestäväksi ja sitten kun oikeasti tarvitsisit sitä, niin eipä enää toimikaan.
Itse asiassa tämä on erikoislääkärin suosittelema keino. Sopivan tehokas antibiootti torppaa tulehduksen alkuunsa eikä se pääse nousemaan päälle. Tällä konstilla antibioottien määrä jää kuitenkin vähäisemmäksi kuin syömällä koko ajan ab-kuuria vuodesta toiseen.
Hormonikierukka voi ohentaa limakalvoja, pitäähän se myös kohdun limakalvon niin ohuena ettei sinne mikään kiinnity. Minulle gynekologi suositteli paikallisestrogenivoidetta pari kertaa viikossa. En tosin ehtinyt testata vaan poistatin kierukan ja vaiva loppui siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tämä on erikoislääkärin suosittelema keino. Sopivan tehokas antibiootti torppaa tulehduksen alkuunsa eikä se pääse nousemaan päälle. Tällä konstilla antibioottien määrä jää kuitenkin vähäisemmäksi kuin syömällä koko ajan ab-kuuria vuodesta toiseen.
Mutta jo kolmen päivän kuurilla kestäviä kantoja muodostuisi paljon vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nimenomaan gyneltä sain tämän ohjeen."Suositeltu annos äkillisessä virtsarakkotulehduksessa on yksi 200 mg tabletti kolmesti päivässä."
Kestäviä kantoja tulee tuolla käyttämälläsi annostuksella.
Eihän tuossa ollut kysymys virtsarakkotulehduksen hoidosta.
No en tiedä kauanko tässä tarvis pelätä, mut 11 vuotta edellisestä tulehduksesta on nyt kulunut :)