Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Virtsatietulehdus seksistä (mikään ei auta)

Ei pakollinen
23.09.2016 |

Hei, mulla on tää ikävä vaiva, että seksistä tulee virtsatietulehdus jokaisen seksikerran jälkeen ja tätä on jatkunut nyt kaksi vuotta. Olen syönyt karpalokapseleita, c-vitamiinia, puolen vuoden antibioottikuurin yms. Olen kokeillut kaikki konstit mitä tiedän. Mikään ei auta, antibiooteista oli kyllä hyötyä, mutta en todellakaan haluaisi syödä niitä näin valtavia määriä jatkuvasti. Mitä pitäisi tehdä? Olla ilman seksiä? Koska ei tule muutakaan enää mieleen :(

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, kiitos kaikille vastauksista. Melkein olen tippa linssissä täällä kun tää asia on ollut pitkään huolena. Aion ehdottomasti kokeilla nuita solgarin kapseleita vielä :) En ole huomannut että asento vaikuttaisi tulehduksen tuloon. Ap

Vierailija
22/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan C-vitamiinisi makeuttamatonta? Itse otan 500mg tabletin C-vitamiinia aina ja juon sen jälkeen vähintään litran vettä, muuten tulee virtsis. Paljonko juot? Ja jos on niin etten voi rampata pissalla seuraavaa paria tuntia niin otan estolääke-antibiootin myös lisäksi.

Loppupäivänä ei saa syödä MITÄÄN makeaa, ei herkkuja, ei mehuja, ei kannata edes vaaleaa leipää syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytössä hormonikierukka, siitä ei luultavasti ole haittaa limakalvoille? Limakalvojen pitäis olla ok, hoidan ceridalin öljyllä. Estolääkityskään ei kuurin loppupuolella pitänyt tulehdusta loitolla. Pitäisiköhän tuota estolääkitystä syödä jatkuvasti? Ap

Hei Ap, kokeile jättää tuo Ceridalin öljy pois. Öljy toimii kasvualustana bakteereille. Testaa, toimi ainakin minulla vastaavassa tilanteessa. Yhtään tulehdusta ei ole enää ollut, kun lopetin öljyämisen.

Vierailija
24/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalioni on ihan ok ja juurikin ravintoterapeutin hyväksymä. Sokeria pyrin välttämättämään kaikin keinoin, koska sen olen huomannut olevan melkoinen tulehduksen aiheuttaja. Oletteko te huomanneet jonkin ruoka-aineen vaikuttavan tulehdukseen? Ap

Vierailija
25/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohonnut verensokeri altistaa virtsatientulehduksille ainakin.

Vierailija
26/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka saattaa kyllä heikentää limakalvoja.

Pidä kirjaa siitä, miten paljon juot. Normaalina, tulehduksettomana päivänä pitäisi juoda kaksi litraa, tulehduksen kanssa enemmän. Tyrnimehu sisältää paljon C-vitamiinia (ja taitaa olla jotain antioksidanttiakin), jos niin kirpeaa / tujua pystyt mitenkään juomaan.

Vierailija
27/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät yhdynnät pois. Lassukoillekin naureskellaan, ettei seksi ole mikään ihmisoikeus, ja ilman voi ihan hyvin olla.

Vierailija
28/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi!

Vierailija
29/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan jos vain mahdollista koittaa olla pidempi aika ilman yhdyntää ja hoitaa antibiooteilla kierre pois.

Mulla päivittäisessä käytössä ennaltaehkäisevästi karpalokapselit, joista on ollut suuri apu. Sen lisäksi juon paljon sitruunavettä (pillillä, koska haurastuttaa hampaita) päivän aikana ja siitä on myös ollut muutenkin terveydelle pelkkää hyötyä (ihon kunto ja kosteus).

Onko miehellä tsekattu onko kaikki ok?

Vierailija
30/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin painotan tota, että seksin jälkeen pissalle, ja ei mikään pikkuliru. Seksin jälkeen juot niin paljon kyin pystyt ennen kuin tulee huono olo. Niin että seuraavan parin tunnin aikana tulee monta kertaa kunnon painepissa.

Vierailija
31/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokeiltu yhdynnän jälkeen otettavaa kerta-annosantibioottia? Ei siis mitään jatkuvaa estolääkitystä.

Vierailija
32/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Lopeta hormonaalinen ehkäisy, on potaskaa kun väitetään ettei hormonikierukka aiheuta mitään haittoja.

- Juo runsaasti vettä päivittäin. Ota joka päivä vahva karpalokapseli tai 1000mg c-vitamiinia kerralla/päivässä.

- Ota maitohappobakteereja. esim femiflor on hyvä se sisältää erityisesti sellaisia maitohappobakteereja jotka kuuluu emättimen ja virtsateiden limakalvoille.

- Älä käytä ceridalia tai muitakaan öljyjä ne pahensi minulla vaivaa.

- Osta apteekista ovestin tai vagifem estrogeenipuikkoja niitä saa ilman reseptiä. Limakalvot voi olla ohuet ja kuivat ilman että huomaat sitä itse.

- Vähennä reilusti sokerin ja vehnän käyttöä tai kokeile jättää ne kokonaan pois ainakin alkuun.

- Käy lääkärissä ja pyydä bakteeri/hiiva viljely emättimestä. Joskus voi olla että virtsatietulehdusta aiheuttavaa bakteeria löytyy myös emättimen puolelta. Virtstietulehdus antibiootit eivät paranna emättimen puolella jylläävää bakteeria ja tämä ei välttämättä oireita aiheuta emättimessä.

- seksiin aina liukkari ja kiinnittäkää huomiota asentoihin ettei ne hinkkaa virtsaputken suuta. Takaapäin asentoa kannattaa välttää. Ettei peräpuolen bakteerit pääse siirtymään virtsateiden puolelle.

- varmista että olet saanut virtsatietulehdukseen oikeanlaista antibioottia eli että vitrsaviljely on tehty hiljattain. Joskus voi käydä niinkin ettei sama antibiootti enää tepsi jos sitä on moneen kertaan käytetty.

Vierailija
33/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kokeilkaa liukuvoiteena neitsyt kookosöljyä!! Laita ihan reilusti ennen aktia. Meillä auttoi. Käsittääkseni kookosöljyssä on desinfioivaa taipumusta myös kun jotkut käyttää sitä myös esim suun desinfiointiin ja limakalvojen hoitoon.

Vierailija
34/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä erikoislääkärille. On mahdollista, että virtsateissäsi on jokin rakenteellinen vika, joka voidaan korjata. Ei se nyt käy laatuun, että joudut koko ikäsi kärsimään siitä, mistä muut nauttivat eniten!

Vierailija
35/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi yhdyntöjen jättäminen noin puoleksitoista kuukaudeksi ( suuseksiä harrastettiin). Ilmeisesti limakalvot oli kierteen takia niin huonossa kunnossa, että yhdynnässä ärsyyntyivät ja bakteerit pääsivät lisääntymään. Kun limakalvot toipuivat, kierre lakkasi.

Vierailija
36/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama kun käytin e-pillereitä. Niiden lopettamisen jälkeen virtsatulehdukset loppuivat seinään.

Vierailija
37/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo tosi paljo vettä. Kaksikaan litraa ei ole liikaa. Se huuhtoo virtsaa ja poistaa bakteereita. Pissa ja pesu aina seksin jälkeen. Eikä kannata venyttää pesulle menoa yhtään, niin tylsää kuin se onkin. Lämpimästi pukeutuminen. Onko paikka viileä, ethän missään lattialla makoile? Estolääkitys. Nämä auttoi minulla. Ikävä vaiva :(

Vierailija
38/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut sitä että otat antibiootin aina ennen seksiä? Siitä on ainakin minulle ollut apua silloin kun kierre on ollut pahimmillaan.

Lähes täysin pääsin niistä tulehduksista eroon kun aloin käyttämään vagisan-voidetta. Se normalisoi bakteerikantaa ja hoitaa limakalvojen kuntoa.

Missään tapauksessa ei saa tehdä noin ja antibiootit pitää aina syödä koko kuuri loppuun. Yksittäisellä antibioottitabletilla jalostetaan kestäviä kantoja ja niiden takia kuolee ihmisiä. Itsekin olet suuressa vaarassa kun bakteerikantasi muuttuu lääkitystä kestäväksi ja sitten kun oikeasti tarvitsisit sitä, niin eipä enää toimikaan.

Vierailija
39/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, mutta onpas kiva lukea kerrankin keskustelua, jossa on asiallisia vastauksia eikä ap:tä tai muitakaan haukuta!

Vierailija
40/92 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla  auttoi samaan vaivaan, kun komensin  miehen AINA pesemään kalunsa ennen seksiä . vaikka olisi aamulla käynyt suihkussa...