Paljonko sinulle jää ylimääräistä rahaa kuukaudessa?
Pakollisten kulujen jälkeen? Koetko summan olevan tarpeeksi?
Itselläni jää hurvittelu / säästö rahaa n. 700 € kuukaudessa ja mielestäni se on tarpeeksi. :)
Kommentit (13)
About 2500 euroa. Palkkani on hyvä, asuntovelkaa ei ole ollut enää vuosiin, eikä muutakaan velkaa ja tuloja tulee myös kahdesta velattomasta sijoitusasunnosta. Riittää oikein hyvin. Perheessä kaksi kotona asuvaa lasta, vanhin jo muualla opiskelemassa ja avustan häntä tarvittaessa. Miehelläkin hyvät tulot, joten hänellekin jää hyvin rahaa käteen.
Pakollisten (vuokra, laskut, linkkukortti että pääsen töihin, lääkkeet, ruoka + koiran ruoat), käteen jää noin 500-600 euroa. Ei ole mun mielestä tarpeeksi.
Pakollisten menojen jälkeen käteen jää noin 1800e. Tuosta maksan sitten ruoat ym. yhdessä miehen kanssa kolmehenkiselle perheellemme. Säästöön jää noin 500-1000e kuussa.
-100€,
kaikki siis menee ja ylikin. Ei paljoa hurvitella.
Säästöön 500 euroa, saman verran vähintään omiin juttuihin. Lainaa ei senttiäkään eikä luottoja. Tilillekin jää rahaa joka kuukausi.
En ole laskenut mutta arviosta yli pari tuhatta. Laitan rahan kiertämään ostamalla palveluja, en tavaraa paitsi joitain artesaanituotteita. Lahjoitan myös useampaan hyväntekeväisyyskohteeseen säännöllisesti.
Pakollisten menojen jälkeen ei jää yhtään mitään ja kaikkeen tarpeelliseen ei rahat edes riitä.
Sain säästöön jäämään tässä kuussa 40e! Jes!
Tai en tiedä, pitäisikö kamalasti tuuletella, auto keksii vielä että mulla mukamas olisi rahaa...
Työssäkäyvä nainen, pari lasta eikä miestä taloutta rasittamassa.
Vierailija kirjoitti:
Tai en tiedä, pitäisikö kamalasti tuuletella, auto keksii vielä että mulla mukamas olisi rahaa...
Miksi alapeukku? Enkö saisi säästää? Vai sekö tässä mättää, että itsensä ja lapset elättää ihan ilman sitä toista aikuista?
Tota 700 euroa on jostain syystä alapeukutettu... Mielestäni ruoka, asunto ja autokulujen jälkeen se on ihan hyvin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukku? Enkö saisi säästää? Vai sekö tässä mättää, että itsensä ja lapset elättää ihan ilman sitä toista aikuista?
Lompakkoloisjankkaajaa harmittaa, kun ei pääse jankkaamaan.
Ei ole koskaan jäänyt yhtään ylimääräistä, ihan joka sentille löydän käyttöä (matkatilille).