Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopiston hyppytunnit on aika turhia

Vierailija
23.09.2016 |

Toki voihan niiden aikana käydä syömässä jossain mutta muuten ne tuntuu aika turhilta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
2/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ei ole pakollisia. Omilla valinnoilla voi nekin poistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsehän sinä sen opintosuunnitelmasi teet. Itse luot koko systeemin ja itse valitset hyppytunteja sinne.

Vierailija
4/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itsehän sinä sen opintosuunnitelmasi teet. Itse luot koko systeemin ja itse valitset hyppytunteja sinne.

Juu mutta silti niitä näyttää kans tulevan ainakin nyt ensimmäisenä vuonna. Pitäis sitten varmaan ottaa lisää kursseja vielä.

Ap

Vierailija
5/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppytunnit? Lukiossako olet?

Vierailija
6/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, että hyppytunteja? Itse käytin luentojen väliajat kirjastossa tenttikirjojen lukemiseen ja toki syödä ynnä kahvitella piti välillä.

Vierailija
7/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu mutta silti niitä näyttää kans tulevan ainakin nyt ensimmäisenä vuonna. Pitäis sitten varmaan ottaa lisää kursseja vielä.

Ap

Sun olis pitänyt vaan ihan itse ottaa enemmän kursseja jos häiritsee, ei niitä ole kukaan varta vasten suunnitellut.

Vierailija
8/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitkä ihmeen hyppytunnit? Ne tyhjät kohdat luentojen välissäkö? Ei ne ole mitään hyppytunteja vaan opetuksen ulkopuolista aikaa. Riippu nyt mitä opiskelet mutta meillä ainakin hoidetaan ryhmätapaamiset, tehdään harjoituksia ja laskareita, projekteja, käydään syömässä jne. noiden aikana. Hoidetaan tuollaiset mieluummin päivällä, koska illalla monet käy töissä tai harrastaa.

Vierailija
9/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap:llä olla yliopiston idea hukassa. Se ei ole koulu. Mitäs olisit sanonut, kun mulla oli harkkatyön palautus assarille lauantai-iltana klo 23.50? Oli silloin päivystysaika jolloin olimme jonossa esittelemässä töitämme.

Vierailija
10/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsirukka. Ei ne ole hyppytunteja, niiden aikana tehdään muiden kurssien hommia, tehdään ryhmätöitä, luetaan tenttiin ja no käydään vaikka syömässä. Ota enemmän kursseja jos on noin löysää ja helppoa että kerkeät tollaisia murehtimaan.

Mulla on kaksi luentovapaata päivää tässä periodissa ja tuntuu ettei aika edes riitä kaikkien tehtävien tekoon.

Vierailija
11/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opiskelet ap? Itse opiskelen OKLssä ja meillä on valmiiksi tehdyt lukujärjestykset joiden sisältöön ei itse voi vaikuttaa lainkaan.

Vierailija
12/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minusta ne ovat ihan näppäriä, koska niiden aikana ehtii käydä syömässä, tulostamassa, lähettelemässä sähköposteja, lainaamassa kirjoja ja tekemässä tehtäviä ja lukemassa. Jos hyppytunteja ei ole, luentojen välillä on todella lyhyt aika ruokailuun, kun kaikki ovat siellä jonossa yhtä aikaa.

Vierailija
13/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsiisko vaihtaa suosiolla opistopuolelle...?

Vierailija
14/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika. Jossain vaiheessa opintoja mulla ei tainnut muuta ollakaan kuin hyppytunteja. Jotenkin piti aika saada kulumaan, joten kirjoittelin sitten niiden "hyppytuntien" aikana graduni. Eli eivät ne nyt sitten niin turhia olleetkaan.

Oletko ap ihan oikeasti yliopistossa? Sinulle ei ilmeisesti ole oikein vielä selvinnyt, mikä siellä se idea on.

Vierailija
15/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tottakai opiskelija luo ihan itse koko tiedekunnan systeemit ja päättää, milloin tunteja pidetään. Näinhän se on.

Vierailija
16/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston idea ei ole se että sinua opetetaan, vaan sinä opiskelet. Vastuu on sinulla - tosin yliopiston tarjonnan varassa.

Vierailija
17/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tottakai opiskelija luo ihan itse koko tiedekunnan systeemit ja päättää, milloin tunteja pidetään. Näinhän se on.

Hohhoijaa... ei yliopistossa ole mitään tunteja. Siellä on kursseja, joiden sisältöä käydään läpi luennoilla, kirjoissa, artikkeleissa, harjoitustehtävien ja projektien avulla... jotkut suoritukset ovat pakollisia, mutta yleensä yliopistossa opiskelija on täysin vapaa valitsemaan että miten hän haluaa opiskella kurssien sisältövaatimukset.

Vierailija
18/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap. Koita nyt vaan kestää nuo "hyppytunnit". Opintojen loppuvaiheessa kun olet suorittanut kaikki kurssit, niin sulla ei lukkarissa mitään muuta olekaan kuin hyppytuntia. Toivottavasti kuitenkin siihen mennessä olet ymmärtänyt että ei sinulle yliopistossa kukaan kerro mitä milloinkin pitää tehdä vaan on itsesi vastuulla huolehtia, että kaikki tutkintoon vaadittava tulee suoritettua määräajassa.

Vierailija
19/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pieni tiedekunta saa olla, jos suunnitelmaan jää jatkuvasti häiritseviä aukkoja. Niitä opintoja saa muuten suorittaa muissakin tiedekunnissa, ihan vinkiksi vain.

Vierailija
20/21 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut kenenkään puhuvan yliopistossa hyppytunnista. Ja joku mainitsi, että ei saa itse päättää kursseja ja kalenteri tehdään valmiiksi, siis häh?? Yliopistossa? Minun yliopistossani ainakin vallitsee tämä kuuluisa "opiskelijan vapaus". Kukaan ei pakota mihinkään eikä ole kädestä pitäen suunnittelemassa hopsia, vaan ihan itse pitää kinni aikatauluistaan ja pakollisten kurssien suorittamisesta. Se on voivoi, jos jää luppoaikaa luentojen väliin. Silloin voi mennä kirjastoon tekemään hommia tai muuten vaan vaikka lanittamaan.