Onko lestadiolaisilla tapana käydä mt-toimistossa ongelmia kohdatessa vai rukoilevatko jumalaa?
Tuli mieleen, että onko tuollaisen ulkopuolisen psykiatrisen avun saaminen tuossa yhteisössä kiellettyä, vai onko heillä tapana käydä esim psykologilla, vai turvautuvatko vaan jumalaan vaikka kuinka mielenterveys pettää?
Kommentit (11)
Eihän heidän mielestään ole olemassa psyykkisiä sairauksia! Ne on vain jotain uskon horjumista tai jotain. Siihen auttaa vain rukous ja jumala.
Vierailija kirjoitti:
Eihän heidän mielestään ole olemassa psyykkisiä sairauksia! Ne on vain jotain uskon horjumista tai jotain. Siihen auttaa vain rukous ja jumala.
Oliko tää joku läppä vai ihan oikeasti...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tää joku läppä vai ihan oikeasti...?
Ei pidä paikkaansa. Hoitavat terveyttään siinä missä muutkin. Myös mielenterveyttään. Toki voivat rukoillakin, mutta tuskin kukaan terveytensä horjuessa luottaa pelkästään Jumalaan.
Ja niinkin hihhuleita on olemassa, että rukoilevat vielä ihmeparannusta tai siis suorastaan yrittävät herättää henkiin kuollutta ihmistä. Eivätkä nämä hihhulit ymmärrä hakeutua itse psyk.hoitoon. Psykoosissa puhuvat kielillä ja uskovat rukousparannukseen ja muihin ihmetekoihin ja aistiharhoihin.
Käyvät kyllä. Äitini on psyk.sairaanhoitaja mielenterveystoimistossa ja uupuneita lestaäitejä käy kuulemma vastaanotolla paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ja niinkin hihhuleita on olemassa, että rukoilevat vielä ihmeparannusta tai siis suorastaan yrittävät herättää henkiin kuollutta ihmistä. Eivätkä nämä hihhulit ymmärrä hakeutua itse psyk.hoitoon. Psykoosissa puhuvat kielillä ja uskovat rukousparannukseen ja muihin ihmetekoihin ja aistiharhoihin.
Miten tämä liittyy lestadiolaisiin?
No kyllä mun veli ainakin kävi ja oli osastohoidossakin kun mielenterveys petti läheisen kuoleman ja koulukiusaamisen vuoksi.
Ja vanhempani ovat käyneet myös, kun veljen kanssa oli niin kauan raskasta ja tämän saman henkilön kuolema oli heillekkin todella kova paikka.
Tekevät niin kuin sipilä. Sekoavat
Mitä mieltä lestat muuten on sipilän tominnasta? Töissä ainakin yksi ilmoitti ettei voi sietää koko miestä.
Käyttävät masennuslääkkeitä ja pameja.
Toivottavasti tämä oli vitsi...