Järkyttynyt. Ystävieni 12-13-v. tyttäret näyttävät kuin ennen 18-20 v naiset!
Onko muut huomanneet samaa? Kun ystävieni 12-13 vuotiaat tyttäret ottavat selfieitä, tai mitä tahansa kuvia itsestään, he näyttävät aivan kuin 18-22-vuotiaat tai ihan täysi-ikäiset naiset ennen! On täydet meikit päällä, kireät housut niin että haaravako tulee näytille, hiukset kuin aikuisilla, poseerataan kuin ....(jätetään sanomatta), ollaan tyrkyllä kaiken kaikkiaan.Enkä tässä nyt syyllistä vanhempia, vaan ihmettelen että mikä isompi muutos on tapahtunut ihan itsestässän näissä lapsissa. Kun itse olin tuon ikäinen, näytin melkein vielä lapselta. Kyllä, jotkut ikäsieni kokeilivat ripsiväriä, ja rohkein luomiväriä, mutta ei me miltään aikuisilta näytetty. Usein oli vielä saparot päässä tai leikittiin barbeilla.
Suoraan sanoen olin järkyttynyt kun näin kaverini lapsen ottaman selfien itsestään, ensin luulin ettei hän voi mitenkään olla se sama lapsi, tai että olen sekoittanut syntymävuoden jotenkin. Mutta ei vaan niin ollutkaan. Kammottavaa.
Kommentit (27)
Näinhän se vissiin menee nykyään. Tyttöjen lapsuus loppuu 10-vuotiaana, mutta "pojat on poikia" vielä 60-vuotiaanakin. -_-
Ystävälläni on kaksi tytärtä. Vanhempi, 20-vuotias meikkaa harvoin ja silloinkin hyvin hillitysti, pukeutuu muodikkaasti, mutta asiallisesti. Pikkusiskolla on tekoripset, vahva meikki ja melko rohkea pukeutuminen ihan arkenakin. Asuvat pk-seudulla.
AP ei halua syyllistää vanhempia. No hyvä. Mutta kyllä lasten, varsinkin tyttöjen, pukeutumistyyli kertoo paljon vanhempien, erityisesti äidin koulutus- ja sivistystasosta. Vähälle opiskelulle jäänyt pissis pukee lapsensa myös pissikseksi. Ja lapsi käyttää hyväkseen sitä, ettei äidillä varsinkaan ole minkäänlaista auktoriteettia, ei ole ollut koskaan. Ja isä taas ei välitä muusta, kunhan jääkaapissa riittää lenkkiä ja keppanaa.
Vierailija kirjoitti:
No olisiko mitään tekemistä sillä, että tyttöjen murrosikä on tosiaan muutamassa vuosikymmenessä aikaistunut parilla vuodella? Kuukautiset alkavat keskimäärin 5.luokalla, joihin aikoihin myös pituuskasvu loppuu tai ainakin tasoittuu.
No ei todellakaan ala. Kuukautiset alkavat suomalaistytöillä keskimäärin 13-vuotiaana, siinä iässä ei olla vitosella.
samaa olen ihmetellyt !!! nykyään ei suurimmasta osasta teinityttöjä osaa sanoa, ovatko 13 vai 19.. :O
kun taas omaa , kasiluokan luokkakuvaa katsoessa kukaan ei todellakaan näytä yli 14-vuotiaalta! osalla ei edes meikkiä ja melkein kaikilla joku flanellipaita päällä ja hiukset ponnarilla...
Jospa antaisitte tyttöjen kerrankin olla.
Hah, mulla akikki tuollaiset vaatteet oli vanhempien sisarusten vanhoja. :D Niin myös kavereilla.