Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttynyt. Ystävieni 12-13-v. tyttäret näyttävät kuin ennen 18-20 v naiset!

Vierailija
23.09.2016 |

Onko muut huomanneet samaa? Kun ystävieni 12-13 vuotiaat tyttäret ottavat selfieitä, tai mitä tahansa kuvia itsestään, he näyttävät aivan kuin 18-22-vuotiaat tai ihan täysi-ikäiset naiset ennen! On täydet meikit päällä, kireät housut niin että haaravako tulee näytille, hiukset kuin aikuisilla, poseerataan kuin ....(jätetään sanomatta), ollaan tyrkyllä kaiken kaikkiaan.Enkä tässä nyt syyllistä vanhempia, vaan ihmettelen että mikä isompi muutos on tapahtunut ihan itsestässän näissä lapsissa. Kun itse olin tuon ikäinen, näytin melkein vielä lapselta. Kyllä, jotkut ikäsieni kokeilivat ripsiväriä, ja rohkein luomiväriä, mutta ei me miltään aikuisilta näytetty. Usein oli vielä saparot päässä tai leikittiin barbeilla.
Suoraan sanoen olin järkyttynyt kun näin kaverini lapsen ottaman selfien itsestään, ensin luulin ettei hän voi mitenkään olla se sama lapsi, tai että olen sekoittanut syntymävuoden jotenkin. Mutta ei vaan niin ollutkaan. Kammottavaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita jotka huomanneet samaa?

Vierailija
2/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voi ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaupungeissa on noin. Omat Tuon ikäiset leikkii vie keppareilla ja on ihan luonnollisen näköisiä. Kauniita lapsia.

Vierailija
4/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukukypsiä miesten pillunhimon tietäviä naisia niin kuin parikymppisetkin. Nyt vapauden aikana ei enää tuomita normaalia käytöstä.

Vierailija
5/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman oon huomannu! Ripsienpidennyksetkin 15-vuotiailla

Vierailija
6/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee. Mun 12 v leikkii vielä sujuvast petshopeilla, ei meikkaa (ei tosin muutkaan hänen luokallaan), kaikki olivat putipuhtoisin kasvoin luokkakuvassakin.

Vierailija
7/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun mä olin ala-asteella 90-luvulla niin pukeuduttiin "hello boys" -napapaitoihin, että ehkä olet vaan tullut vanhaksi? :D

Vierailija
8/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toki lapsesta (ja sen vanhemmista) mutta olen huomannut saman. Pahin on eräs 8 vuotias tyttö, joka kulkee pakkelit naamassa, persposket vilkkuu shortsien alta, napapaita päällä ja käsilaukku olalla. Toki näyttää ihan lapselta koska on niin nuori ja pieni vielä, mutta vanhemmat ohjaa lasta pukeutumaan haluammallaan tavalla ja hehkuttavat kuinka tyylikäs tämä pikkupimu on kun tykkää käyttää "aikuisten" vaatteita.

Vierailija
9/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että tää ilmiö on enimmäkseen pk-seudulla? Maalla tytöt ovat pitkään vielä lapsia, mutta esim Helsingissä tuntuu että jo 11v tytöt kulkee pellemaskissa ja napapaidoissa ja "aikuistuvat" entistä aikaisemmin ja lapsuus ja tosi vähälle

Vierailija
10/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän kymmenen vuoden päästä? Jo alakoululaiset alkaa pukeutua kuin maksulliset?

Vierailija
11/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kutosluokalla, niin provosoivinta oli luokkakaverin napapaita. Oltiin kyllä pieneltö paikkakunnalta.

Riippuu kyllä ihan perheestä jne. Oon kaupassa opintojen ohessa töissä ja osa sen ikäsistä lapsista on kuin baariin menossa ja osa taas ostaa pet shop -leluja ihan lapsen näköisinä.

Vierailija
12/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman tyttöni murrosikä alkoi jo alle kymmenenvuotiaana ja hän näyttää nyt 13- vuotiaana ja 175 senttisenä aivan aikuiselta muotoineen päivineen. Ei minusta mikään ihme ettei leiki enää keppihevosilla. Meikkaa vähän nätisti ja pukeutuu kivasti. Eri tahdissa kehittyvät lapset ja varmaan kaveripiirikin vähän vaikuttaa.

Vierailija
13/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti sairaassa yhteiskunnassa lapsetkin kannustetaan pukeutumaan mauttomasti.

M

Vierailija
14/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut saman ja ällöötttää sillä kyseessä sukulaistytöt ja heidän kaverinsa. Kouluun ja ulos he eivät onneksi mene pakkelit naamalla mutta kotona otetaan selfietä koko ajan naamaa muikistellen. Näyttävät kuvissa vielä ihan eri ihmisiltä kuin luonnossa kun laittavat meikit ja filtterit kuntoon ja otokset tietysti instaan. Suomen sukulaiset ovat tällaisia kun taas ulkomaan samanikäiset sukulaistytöt ovat ihan erilaisia. Länsimaissa jo pikku tytöt yrittävät matkia jotain Kardashianin lumppuja.

Vierailija
15/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tässä on kauhistella. Jokainen aikuinen voi jättää liiallisen ulkonäön tarkastelun ja kommentoinnin pois ja keskittyä ihmisen sisältöön. Voimme myös keskustella lasten kanssa itsetuntoasioista, ja mihin perustaa oman itsensä. Saako nuoret tytöt tarpeeksi hyväksyntää ja huomiota omina itsenään? Pitääkö olla täydellisen näköinen, mitä viestä annamme tytöille?

Vierailija
16/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsi muutu aikuiseksi, vaikka mitä olisi päällä. Kyllä sitä lapsuutta voi kireissä farkuissakin viettää :-)

Vierailija
17/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisiko mitään tekemistä sillä, että tyttöjen murrosikä on tosiaan muutamassa vuosikymmenessä aikaistunut parilla vuodella? Kuukautiset alkavat keskimäärin 5.luokalla, joihin aikoihin myös pituuskasvu loppuu tai ainakin tasoittuu. 

Vierailija
18/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lapsi muutu aikuiseksi, vaikka mitä olisi päällä. Kyllä sitä lapsuutta voi kireissä farkuissakin viettää :-)

Mutta kun haluaisin viettää aikuisuutta ilman että niin äitien kuin tyttärienkin labiat pomppisivat keskellä päivää silmille.

Liikaa vaadittu?

Vierailija
19/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppinen tyttö valmentaa juuri tuon ikäisiä ja osa on kuulemma häntä vanhemman näköisiä...

Vierailija
20/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljin täydessä tällingissä 13 vuotiaana. Oli kunnon pakkelikerros, vaatteet aikuistenpuolelta ja korkokengät. Se vain kuului ikään, muut luokkalaiseni olivat aivan samanlaisia. Paljastavasti ei kyllä kukaan pukeutunut, vaan vaatteet olivat ihan tyylikkäitä. Vanhemmat naureskelivat usein meikilleni ja kehottivat vähentämään. (Paksut tummennetut kulmakarvat, nudehuulet, paakkuripset ja kunnon rajaukset)

T. N22

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän