Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranomistaja! Miten suhtaudut jos vieras ihminen silittää koiraasi?

Vierailija
23.09.2016 |

Tulin tässä kaupasta, olin jättänyt vanhan lapinkoiramme kaupan pihaan ja takaisin tullessa joku mamma oli kyykistyneenä koiran eteen ja silitteli sitä. Minua ei haitannut, koiramme on rauhallinen ja kaikista tykkäävää sorttia mutta silti vähän ihmetytti kun koiraani kohdeltiin kuin julkista omaisuutta.

Yleisesti ottaen jos tulee lapsia/muita ja kysyvät saako silittää niin toki, koirani tykkää rapsutuksista, mutta ei tulisi mieleeni kyllä itsellä mennä silittämään vsntovierasta kaupan edessä odottavaa koiraa.

Mites teillä?

Kommentit (24)

Vierailija
22/24 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän toisen koiraa pidä ilman lupaa mennä silittämään (ellei sitten ole vaikka kaverin koira, jota ennenkin silitellyt), koska eihän sitä tiedä, onko koira kiltti vai aggressiivinen. Omaan koiraani ei kosketa ilman lupaa. Se on niin innokas ja onnellinen, että pitää varoittaa tai joku saattaa pelästyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira alkaa räkyttämään ihan hulluna jos joku tuntematon ihminen sitä lähestyisi, joten ei pelkoa että kukaan siihen koskisi :D Siis ei se lenkillä hauku ihmisille vaikka ohi joku kulkee, mutta jos jättäisin tuon kaupan eteen ja joku lähestyis sitä niin melekonen haukku alkais.

Kuten jotkut täällä maininneet, en itekään jättäisi koskaan koiraa kytkettynä mihinkään liikkeen eteen, vaikka kuinka pikaisesti kipaisisin hakemassa jotain.

Näin kerran tilanteen, kun kaupan eteen oli illalla kiinnitettynä oikein kiltin näköinen iso koira. Jotkut teinipojat kiusasivat sitä koiraa, huutelivat sen ympärillä ja koira koitti paeta niitä, peräytymällä ja häntä koipien välissä, korvat luimussa. Oli selvästi kiltti, ei ärhennellyt yhtään.

Huusin noille pojille että lopettakaa hyvän sään aikana se koiraparan kiusaaminen tai en vastaa seurauksista. Ja kävelin samalla niitä kohti. Säikähtivät ja lähtivät pyörällä pois. Menin koiran luokse ja pikkuhiljaa häntä alkoi vipattamaan ja silittelin sitä siinä hetken ja odotin että omistaja saapuu.

Omistaja tuli hetken päästä ja oli kauhean järkyttynyt kun selitin tilanteen. Kiitteli mua ja sanoi että mistä sitä tietää mitä olisi tapahtunut jos en olisi huomannut. Jos ne pojat olisivat vaikka alkaneet lyömään koiraa (tälläistä en onneksi ainakaan huomannut).

Sanoi ettei jätä enään koiraa mihinkään, vaan jättää ennemmin kotiin kun menee kauppaan.

Tuosta tilanteesta jäi itellekin ahdistus ja pelko!

Vierailija
24/24 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, henkilökohtaisesti ei kyllä haittaa, kunhan olen itse paikalla, luotan kyllä koiraan, mutten enää luota vieraisiin ihmisiin ja heidän tarkoitusperiinsä. Ikäviä kokemuksia taustalla.

Eli en enää uskalla jättää omaa koiraa kaupan ulkopuolelle... omistan todella kiltin dobermannin, ja tuossa tollainen 6 vuotta sitten, kun koira oli vielä vajaa vuoden ikäinen kävin tossa lähikaupassa (tää on tällainen hiljainen okt alue ison kaupungin vieressä!!) iltalenkin yhteydessä päätin käydä nappaamassa sipsejä ja limukkaa. Kun tulin kaupasta ulos, siinä "lievästi" päihtynyt keski-ikäinen huusi härnäten ja sohi kepillä koiraa, koira sinkoili paniikissa puolelta toiselle koittaen tempoilla itsensä irti ja karkuun. Voin kertoa että hermostuin aikalailla.. ja voin kertoa että  sille  ukolle tuli aika vauhdikas äkkilähtö.

Ja kyllä sitä on pariin otteeseen muutenkin jokunen ihminen tullut remmilenkillä uhomaan koiralle. Taaskin alkolla oli asiaa. Molemmissa tapauksissa ensin kysyttiin että onks toi sössön sössön söö dobermanni, ja jos vähän uhoon, niin käyks se päälle? Ja sitten molemmissa tapauksissa käytiin hyppimään, huutamaan ja härnäämään ja tekemään valehyökkäyksiä. Siis helv**i sentään!

Koira väistää aina tällaisia tapauksia selän taakse, kyseessä on luonnetestissäkin liian pehmeäksi todettu luppakorvainen narttu. Minä olen meistä se joka reputtaisi siinä luonnetestissä =D

Ylitpäätään, kannattaisi aina kysyä lupa omistajalta ennen silitämistä, eihän vieras voi tietää millainen koira on kyseessä. Aina se koira ei ole innostunut vieraista ihmisistä, eikä ihmisten motiiveista aina voi tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi