Toiminko väärin? (koskee miehen exää)
Tilanne on siis se, että olen ollut mieheni kanssa n. puoli vuotta yhdessä. Emme ole ikinä existä kovin syväluotaisesti puhuneet, yleisellä tasolla kyllä ja kerrottu viimeisimpien erojen syyt yms. Nimiä ei olla ikinä kerrottu eikä sen tarkempia ajankohtia edellisistä parisuhteista, ei ole ollut tarvetta.
No, miehellä kuitenkin on ollut exä jonka kanssa pisti poikki koska tapasi minut. He eivät seurustelleet mutta jotain juttua heillä oli yli vuoden verran. Exä on about samanikäinen kuin minä, ja asumme suht. pienellä paikkakunnalla, joten todennäköistä on, että tiedän vähintään nimeltä tämän exän. Mies on aina toisinaan ottanut juuri tämän exän puheeksi silloin kun on halunnut selittää omaa käytöstään minun kanssani. Viimeisimmän kerran hän paljasti että tämä exä on ottanut paljon yhteyttä meidän suhteemme aikana, pommittanut ja purkanut pahaa mieltään heidän eronsa vuoksi. Ja paljasti asian siis monta kuukautta myöhemmin. Samassa keskustelussa hän myös puoliksi tosissaan ehdotti, että voidaan joskus ottaa tämä hänen exänsä mukaan meidän leikkeihin ja kuvaili tyypin ulkonäköä. Sanoi myös etten saa kysellä enempää tarkentavia tietoja exästä, koska se on hänelle herkkä paikka hänen särjettyään tämän tytön sydämen. No suutuin hirveästi kun mies kehtasi ehdottaa tälläistä mutta sovimme sitten riidan ja mies vakuutteli että tietää päätöksensä ja on todellakin vaan mun kanssa, enkä sitä nyt niin epäilekään etteikö asia todella näin olisi.
Mua jäi silti vaivaamaan tuo keskustelu ja sen jälkeen mulle on tullut jokseenkin pakkomielle selvittää että kuka tämä exä on. Somesta ei ainakaan löydy vastausta, enkä hänen puhelimellekkaan ole menossa. Mies on kuitenkin hänet ottanut esille keskusteluissa monesti ja tuo viimeisin meni ihan yli. Päätin sitten ottaa asian esille kysymällä että vieläkö on tullut viestiä sieltä suunnalta, ei kuulemma, ja totesin sitten heti perään että vaivaa se kun en tiedä kuka kyseessä, kun hänestä kuitenkin ollaan puhuttu. Tuntisin oloni niin typeräksi, jos kyseessä olisi joku tyttö kenet tiedän tai pahimmillaan, kenen kanssa saatan joskus törmäillä jossain. Kukaan ystävistäni tai tutuimmista kavereista hän ei ole, mutta silti. Meillä tuli sitten kunnon väännöt asiasta, mies ärsyyntyi ja kysyi miksi pakko ottaa asia esille kun pitkään aikaan ei ole ollut mitään puhetta. Itselläni meni vähän jankkaamiseksi siitä, että haluan tietää ja en ymmärrä miksi pitää salailla, en kuitenkaan vaadi mitään muuta kuin haluisin vaan tietää sen nimen. Ei kertonut, luovutin.
Haluisin kuulla teidän mielipiteenne asiasta. Toiminko väärin kun rupesin kyselemään tämän yhden tietyn exän nimeä joka on ollut kuitenkin jollain tapaa läsnä miehen jutuissa koko suhteemme ajan?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Onko mies tinderissä? Moni tuttu vaihtanut nimensä facebookissa sen vuoksi, koska fb on yhteydessä tinderiin ja silloin paljastuisi koko nimi. Eli Minna Möttönen vaihtaa facessa nimensä vaikka minnuliiniksi tai Minna magiaksi tms "salanimeksi".
On ollut vuosia tinderissä joo, ei kylläkään enää kuukausiin kun meillä hommat vakavoitui ja sovittiin että tinderit poistoon. Ja joo, oon välillä tehnyt profiilin uusiksi ja käynyt tarkistamassa tuleeko miestä vastaan kun kaikki lähialueen miehet selaa läpi - ei tule eli sana pitää.-Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä en yleensä usko heti pahinta, mutta musta tää haiskahtaa.. Siis joo, jotkut on paljon tarkempia asioidensa jakamisesta, ja siinä ei ole mitään erikoista, koska ihmisiä on niin erilaisia, mutta en vaan silti ymmärrä miksei voi kertoa exän nimeä. Jos ei muka salaa mitään. Kuulostaa oikeesti että "miehellä on edelleen myös todella hauskaa exän kanssa" Miks vitussa se muuten ehdottelis kimppaa, tytön kanssa kenen sydämen on ainakin olevinaan särkenyt. Haluu yhistää sut ja exän samaan kuvioon; kimppapanoon. Hyi.
Tämä.
Pieni paikkakunta eikä nimi tiedossa... millaista elämää vietätte? Kummallakaan ei kavereita, si sukulaisia jne.?
Jooo siis nojoo.. vähän kyllä tosiaan haiskahtaa. Ette kuitenkaan asu vielä yhdessä niin tuskin tiedät onko miehellä kummallisia menoja välillä jos tapailis tätä eksää? Kauanko te olette tunteneet, sen puolvuottako vasta? Onko sillä tommosta huumoria muutenkin, että on vähän tahditon, vai oliko toi eka heitto siltä liittyen tahdittomaan "huumoriin"?
Kuule ap, jos mies ei halua kertoa, niin anna olla. Hän on vetänyt yksityisyytensä rajan siihen. Mitä sinä sillä tiedolla sitä paitsi tekisit?? Tunsin kerran erään nuoren naisen, jolle myös oli tullut pakkomielle jostain silloisen poikakaverinsa exästä. Oli kuulemma ihan pakko saada tietää. Sai lähes itku-potku-raivareita asian suhteen, kun mies ei halunnut kertoa. Huonostihan sille suhteelle sitten kävi. Mies ei jaksanut enää kuunnella.
Toiseksi, se kimppakiva oli joku huono läppä. Sanoit itsekin, että mies sanoi "puoliksi tosissaan". Mies yritti vain saada keskustelun aiheesta loppumaan heittämällä tuollaisen herjan. Ei kukaan ole niin ääliö, että menisi oikeasti ehdottamaan exän mukaan ottamista. Naiset on vaan niin tosikkoja joskus.
N45+
Vierailija kirjoitti:
Jooo siis nojoo.. vähän kyllä tosiaan haiskahtaa. Ette kuitenkaan asu vielä yhdessä niin tuskin tiedät onko miehellä kummallisia menoja välillä jos tapailis tätä eksää? Kauanko te olette tunteneet, sen puolvuottako vasta? Onko sillä tommosta huumoria muutenkin, että on vähän tahditon, vai oliko toi eka heitto siltä liittyen tahdittomaan "huumoriin"?
Reilu puoli vuotta ollaan tunnettu. Ei asuta yhdessä mutta lähes joka yö nukutaan samassa sängyssä, näin ollut jo pitkään. En toki tiedä mitä kaikkea mies puuhaa silloin kun emme yhdessä ole, suurinpiirtein kyllä tiedän missä liikkuu milloinkin ja sen tiedän että työnsä vie suuren osan miehen päivästä. Ei ole myöskään sellaista nyt ollut että mieheen ei saisi yhteyttä ja en ollenkaan tietäisi missä hän on ja mitä tekemässä. Pakko myöntää että välillä tehnyt myös extempore soittoja ja visiittejä miehen luo silloin kun tullut joku pieni epäilyksen poikanen jostain mielen perukoilta, ja aina voinut mennä hänen luo. Että empä juuri pelkää että hän mua pettäisi, olemme kuin paita ja perse enkä ymmärrä missä välissä hän sitten kerkeisi. Eipä ole suhteemme aikana käynyt myöskään omineen missään reissailemassa.
Mutta eihän se sitä tosiasiaa muuta, että tuntuu pahalta tuo salailu. Mies silloin muutama päivä sitten sanoi että "periaatteen takia ei halua puhua existä, koska eivät vaikuta mitenkään meidän tilanteeseemme ja ovat mennyttä elämää". En vaan voi luottaa 100% koska ei suostu kertomaan mulle. Joko mies tietää että tiedän tämän tytön ja siksi ei halua kertoa tai sitten he edelleen viestittelevät ja pitävät yhteyttä. Mies suhteemme alussa kertoi että tämä exä asuu muualla opiskeluiden vuoksi ja että se oli osasyy miksi pisti tämän kanssa poikki. Sitäkin miettinyt että onkohan tyttö sitten muuttanut tässä jossain välissä takasin tänne, ja mies tietää että nimen selville saatuni menisin stalkkaaamaan ja saisinkin tietää että ei enää asukkaan muualla ja sitten ahdistuisin siitä, vaikka he eivät olisikaan olleet missään tekemisissä enää. -Ap
Mä en yleensä usko heti pahinta, mutta musta tää haiskahtaa.. Siis joo, jotkut on paljon tarkempia asioidensa jakamisesta, ja siinä ei ole mitään erikoista, koska ihmisiä on niin erilaisia, mutta en vaan silti ymmärrä miksei voi kertoa exän nimeä. Jos ei muka salaa mitään. Kuulostaa oikeesti että "miehellä on edelleen myös todella hauskaa exän kanssa" Miks vitussa se muuten ehdottelis kimppaa, tytön kanssa kenen sydämen on ainakin olevinaan särkenyt. Haluu yhistää sut ja exän samaan kuvioon; kimppapanoon. Hyi.