Pelaatteko te muut äidit Pokemon Go'ta?
Minä, 35v kolmen lapsen äiti olen ihan totaalisesti hurahtanut. Hävettää kävellä noissa suosituissa paikoissa niiden 10-vuotiaiden poikien perässä :( Olisi edes joku koira ulkoilutettavana, mutta ihan varmasti kaikki tietää, millä asialla kävelen pokestopilta toiselle ilta toisensa jälkeen..
Kommentit (45)
Onneksi omalla paikkakunnalla näkee muitakin aikuisia pelaamassa, vaikka pikkupoikia on suurin osa. Ja sivukorvalla kuultujen keskustelujen perusteella on vielä enemmän sellaisia pelaajia, jotka pelaavat vähän peitellen, mutta ovat kuitenkin kiinnostuneet.
Tottakai pelaan. Kaksi kuukautta, 350 km kävelyä, 104 erilaista Pokemonia ja levelillä 24. Paras taitaa olla n. 1700 CP:inen Vaporeoni. Gymeillä käyn vaan kolikoiden takia, päätavoite on saada kaikki Pokemonit kasaan.
Esikoisen (tyttö 9 v.) kanssa käydään paljon iltalenkeillä hakemassa palloja ja hautomassa munia. Hauska peli, eikä hävetä yhtään. :) Päinvastoin, musta on jotenkin kiva että tuntemattomat esiteini-ikäset alkaa juttelemaan Pokestopilla. Kuukausi sitten bussipysäkillä opetin noin 50-vuotiasta naisihmistä pelaamaan, kun alkoi kyselemään pelistä. :D Ihanaa että on joku asia jonka avulla me suomalaisetkin jutustellaan vieraidenkin ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelaan ja muakin hävettää suunnattomasti se, että oleskelen iltaisin puistossa just noiden 10-vuotiaiden poikien seassa. Pitäisi jostain napata oma kymmenvuotias ja pelata siinä varjolla.
Lähipuistossa on neljä pokestoppia ja joka ilta siellä on luret päällä. Arvatkaa miten smoothisti tällainen kolmikymppinen äityli vaivihkaa hivuttautuu puiston toiseen nurkkaan, kun joku huutaa siellä Pikachua tai jotain muuta pokemonia, mitä mulla ei vielä ole. Vihellellen ja mukamas sähköpostia lukien lampsin paikalle. Mutta eihän tällainen täti-ihminen voi tuulettaa, jos saakin jonkun. Tai keskustella kenenkään kanssa kuinka iso CP jollain on. Tai millä levelillä tai kuinka monta candyä on. Ja evolvasitko sen yhden ja katos, mä saan nykyään noita ultra balleja tavallisten sijaan.
Aargh. 175 Pokemonia napattu. Montako niitä on, milloin tämä loppuu?
Siis vasta 175 YHTEENSÄ? Niitä ei nimittäin vielä ole 175 erilaista saatavilla...
Eipäs olekaan, katsoin väärin. 94 Pokemonia napattu.
Muutaman viikon jahtasin Pokeja. Yritin salailla, mutta kyllä Pokemon-pelaajat toisen tunnistaa. Mutta sitten kyllästyin, kun puhelimesta oli koko ajan akku tyhjänä. T 44 v. mutsi
Pelaan. Olen tasolla 21 ja tyttäreni vasta tasolla 10 :) . Olen laihtunut niin paljon, että housut piti vaihtaa kokoa pienempään. Asumme lähellä yliopistoa, jossa on paljon pokestoppeja, joten siellä pyörii paljon opiskelijoita ja muita aikuisia, niin ei tämmöinen 40v täti niin erotu joukosta.
Kantorepulla ei pääse ilmaiseksi julkisiin. Tulee siis tuplasti säästöä, kun lähtee vaunujen kanssa alennusmyynteihin. Joskus kyllä säälittää ne hikoilevat itkuiset lapset vaunuissaan, kun äiti hipelöi hullunkiilto silmissään alerytkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Kantorepulla ei pääse ilmaiseksi julkisiin. Tulee siis tuplasti säästöä, kun lähtee vaunujen kanssa alennusmyynteihin. Joskus kyllä säälittää ne hikoilevat itkuiset lapset vaunuissaan, kun äiti hipelöi hullunkiilto silmissään alerytkyjä.
Jaa mitenhän tämä tänne tuli
Pelaan vähän. Olen myös 35-v. äiti-ihminen. Enemmän lapset on niitä pokemoneja munkin kännykällä keränneet, mutta nappaan itsekin joskus yksinänikin liikkeellä ollessani ja jaksaessani pokestopin tai jonkun harvinaisemman pokemonin. Käynnistän pokemon go:n satunnaisesti ollessani esim. yksin kävelyllä kun tiedän, että lähistöllä on pokestoppeja. Lasten kanssa yhdessä pelataan sitten enemmän kuin mitä yksinäni pelaan. Käydään pitkillä "pokemonkävelyillä" yhdessä. :)
t. 10 v pojan ja yhden tytön äiti
Pelaan eikä ees hävetä. Mikä leveli? Mulla 21.
Pelaan satunnaisesti. Olen tosin vasta tasolla 12, koska käyn harvemmin kaupungilla. Olin hiljattain hotellireissulla ja hiiviskelin käytävässä sukkasillani, kun huomasin että hissien luota ylettyy pyörittämään pokestoppia.
Olen 40+. Tämänikäisenä jo tekee mitä huvittaa.
Pelaan! Olen käynyt myös ihan huikeita keskusteluja 10-vuotiaiden lasten ja muidenkin pokemonkeräilijöiden kanssa. Kun ennen ei iltalenkillä tullut puhuttua kenenkään kanssa ja käveltiin vaan nopeasti muiden ohi eikä vahingossakaan luotu katsekontaktia. Nyt tuntemattomat pojat ja tytöt tulee ihan itse kyselemään että pelaanko mäkin pokomongo:ta, mitä pokemoneja mulla on, ovat antaneet mulle paljon hyviä ohjeita että mitä kannattaa tehdä ja vinkanneet että joku pokemoni on tuolla stopilla jos haluan käydä nappaamassa. Ihan mahtavaa!
Pelaan ja heilun pokestopeillakin ;) Isompi lapsi pelaa mun kanssa (kohta 6v), mutta pelaan ilmankin ilman häpeää. No toki olen just pokemonsukupolvea, 26v.
Kyllä pelaan, pelataan miehen kanssa kahdestaan, kun teiniä 18v ei kiinnosta.
Onko muut huomanneet saman, että peli kiinnostaa lapsia (~15v saakka) ja nuoria aikuisia (+20v) ja vanhempia, mutta ei juuri niitä juuri ja juuri täysi-ikäisyyden kynnyksellä olevia? :D
Itse olen kohta tasolla 29, vahvin on poweruppaamaton Vaporeon cp2220.
Joo pelaan, pikkuisen hävettää... Ei kuitenkaan niin paljon etten pokestopeilla roikkuisi.
Onneksi teen vuorotöitä niin ehdin myös pokettamaan silloin kuin lapset on koulussa :D
Tietääkö joku miten ja mistä saisin pikachun Helsingissä? Pitääkö olla joku tietty level saavutettu?
Vierailija kirjoitti:
Oi kyllä :D Lapsuuden suurin haaveeni toteutui, kun sain vihdoin oman Bulbasaurin<3
Minunkin lapsuuden haaveeni toteutui kun sain oman persianin! :D
Pelataan miehen kanssa molemmat, koira tosin yleensä mukana peitetarinana, ja joskus myös lapsi 9v. Itse ollaan 27 vuotiaita. Joka ilta vähintään n.1,5 tunnin lenkki tulee tehtyä, koira tykkää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi kyllä :D Lapsuuden suurin haaveeni toteutui, kun sain vihdoin oman Bulbasaurin<3
Minunkin lapsuuden haaveeni toteutui kun sain oman persianin! :D
Pelataan miehen kanssa molemmat, koira tosin yleensä mukana peitetarinana, ja joskus myös lapsi 9v. Itse ollaan 27 vuotiaita. Joka ilta vähintään n.1,5 tunnin lenkki tulee tehtyä, koira tykkää!
Niin ja itse olen levelillä 25, ja paras pokemonini on 1984 CP Lapras, 1823 Gyarados ja 1794 Exeggutor. Lempipokemonini Persianin (1150) jälkeen ovat Rapidash 1510, Wigglytuff 1475 ja Raichu 1246. :D
Pokedexissä 118 pokemonia, ja yhteensä napannut 2612 pokemonia, kävelyä tullut yhteensä 370,71km, ja aloittanut olen 3.8. pelaamisen. :D
Olen 45v ja pelaan, vaan en ihan hirveän aktiivisesti, sillä kodin lähellä vain yksi stoppi ja työpaikan lähellä ei sitäkään. Eli täytyy autolla huristella kauemmas, jos mielii pelata paremmin ja ehkä kerran viikossa sitten teen näin. Olen lv 21 ja paras mulla on Rainer cp 1522, gymeillä en ole vielä kertaakaan käynyt, kun en tiedä, miten siellä pitäisi toimia ja millä. Teineillä 15 ja 18 on pelaaminen hiipunut kovasti.
Mun paras pokemoni on Hypno CP 1225, oon levelillä 20. Vasta 87 pokemonia napattu.
Juu ja hävettää :)