Mitkä vähän oudot asiat tuntuvat korreloivan keskenään?
Ja nyt sitten sellaisia hauskoja arkipäivän havaintoja eikä mitään vääntöä siitä, onko asiasta tutkimusnäyttöä ja "ei päde ainakaan minun kohdallani".
Tunnen paljon miespuolisia luonnontieteellisen ja teknisen alan ihmisiä. Matemaatikkoja, tietojenkäsittelytieteilijöitä, fyysikkoja, diplomi-insinöörejä... Huomattavan moni heistä harrastaa maantie- tai maastopyöräilyä ja on intohimoinen työmatkapyöräilijä. Missään muussa tuntemassani "ihmisryhmässä" pyöräily ei ole kovinkaan suosittu harrastus, saati intohimon kohde. Väitän siis, että pyöräilyharrastus korreloi luonnontieteiden ja tekniikan alan akateemisuuden kanssa.
Kommentit (395)
SouthernGrove kirjoitti:
Jäätelön kulutuksen lisääntyessä myös hukkumiskuolemat lisääntyvät.
Tämä on tilastofakta. Johtopäätös: jäätelönsyönti lisää hukkumiskuolemia -> kielletään jäätelö niin ihmishenkiä säästyy.(Vale -> emävale -> tilasto)
Korrelaatio ei tarkoita kausaliteettia.
Kausaliteetti = syy-seuraussuhde
Korrelaatio = yhteys. Tai mitä enemmän toista, sitä enemmän toista (positiivinen korrelaatio) ruotsiksi ju-desto
Marimekon vaatteet ja erityisopettajat
Kusipäämiehet ja uusi vaimo. Mies ei hoida lapsiaan ja vinkuu elareista.
Yhteenkasvaneet varpaat ja parkinson! Siis ukkovarpaan viereinen varvas ja keskimmäinen, osittain yhteenkasvaneena. Kaikilla parkinsonia sairastavilla tätä ei ole mutta olen huomannut työn puolesta, että melkein jokaisella jolla varpaat ovat osittain yhteenkasvaneet, on parkinson. Isoveljelläni on tällainen ilmiö varpaissa myös, katsellaanhan mitä vanhuus tuo hänelle tullessaan!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tapaamani reumaatikot ovat ilkeitä ja veemäisiä ihmisiä. Olen ihan varma, että joskus tulevaisuudessa tiedemiehet todistavat pitkäaikaisten pahojen ajatusten synnyttävän elimistöön tulehduksen josta kehittyy reuma.
:O Mä oon sit varmaan ollu hyvin veemäinen kaksivuotias. Harmi että en ite muista mitään siltä ajalta.
Vierailija kirjoitti:
Muslimiksi kääntyminen ja kotiäitiura. Siis ihan tavallisista perheistä tulleet suomalaistytöt jäävät kotia hoitamaan usein, jos ovat kääntyneet islamin uskoon. Tämä on vain minun huomioni Helsingissä.
Tämä on surullista. EI kotiäitiys sinänsä, vaan se, että se tehdään jonkun mielikuvitusolennon ja aviomiehen toiveesta.
Lastensuojelun ammattilaisilla on usein alkoholiongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeillä miehillä usein kaunis kumppani
Kilteillä ja kivoilla miehillä ole ketään
Kuukautiset ja flunssaoireet
Kuukautiset ja mahan löysyys
Kuukautiset ja turvotus
Kuukautiset ja 24/7 v*tutus
Sokoksen Kutsu kauneuteen/3+1 -kampanjat ja tilipäivättömyys. Saan tilin 15. päivä ja nää kampanjat on aina kuun alussa tai vaihteessa jolloin sitä rahaa ei enää ole kun laskut on maksettu.
En tiiä onko mainittu mutta elämänkoululaiset ja lapsien saaminen nuorena alle 20vnä...
Hoitsi kirjoitti:
Yhteenkasvaneet varpaat ja parkinson! Siis ukkovarpaan viereinen varvas ja keskimmäinen, osittain yhteenkasvaneena. Kaikilla parkinsonia sairastavilla tätä ei ole mutta olen huomannut työn puolesta, että melkein jokaisella jolla varpaat ovat osittain yhteenkasvaneet, on parkinson. Isoveljelläni on tällainen ilmiö varpaissa myös, katsellaanhan mitä vanhuus tuo hänelle tullessaan!
Oletko jalkahoitaja vai mikä?
Aika mielenkiintoinen havainto.
Pitäisikö sinun ilmoittaa jonnekin tutkijoille tuosta, jos heillä ei ole vielä tiedossa.
Eihän sitä tiedä jos siitä on hyötyä. Varmaan sama geenimuunnos joka aiheuttaa tuon varvasjutun, on vastuussa parkinsonista.
Onkohan joku jo maininnut tämän... Oma kokemukseni on, että korkeasti koulutetut naiset kokkaavat korkeintaan välttävää kotiruokaa. Lähes jokaisella mies on ottanut vetovastuun perheen ruokailuista, ja äidin ruoanlaittopäivinä lapset pyörittelee aterimiaan lautasilla.
Naisilla kiiltävät pitkät ja paksut värjäämättömät hiukset ja meikkaamattomuus/laittautumattomuus. En siis tarkoita pahalla. Ovat usein muutenkin todella nättejä piirteiltään. Miksipä siinä tarvitsisi ehostusta.
Lihaksikkaat, turhamaiset, ainakin mielestään komeat (yleensä yksinkertaisia vielä) miehet ja silikonitissi-tekorusketus-lähes anorektiset-tekoripset&räpsyttimet -tehostetut naiset. Näihin pareihin yleensä yhdistyy itsekkyys, uskottomuus ja runsas velaksi eläminen.
Jäykkyys ja joustamattomuus (asiat pitää tehdä juuri tietyllä tavalla) sekä mielenterveysongelmat.
Steinerkoulun käyneet ja huomiotaherättävät silmät. Esim. Riikka Pulkkinen ja Noomi Rapace.
Vierailija kirjoitti:
Saan omituisen inspiraation tehdä kunnon siivouksen ja paistaa saman tien myös pullaa. Aina kun nämä kaksi tapahtuvat samana päivänä, lapsen kummisetä tulee kylään. En tiedä, mikä vaisto hänellä on, mutta aina se soittaa ja kysyy, ollaanko kotona.
Ovulaation tuoksu?
Tämä on minusta erikoinen havainto: Jos äiti on kampaaja, tyttäret pärjää koulussa hyvin. Useitakin tällaisia tapauksia tulee mieleen, myös suvusta.
Itseni yllätti se, että tekniikan alan opettajissa on paljon lestadiolaisia, myös alueilla joissa ei kulttuuri ole erityisen vahvaa muuten.
Tästä aasinsiltana, kaikki lestadiolaiset, joita tunnen ovat korkeasti koulutettuja tai ainakin vähintään insinöörejä ja juuri tekniikan ala on korostunut. Ehkä sattumaa, mutta omalla kohdallani näin.