Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein syöt särkylääkkeitä?

Vierailija
22.09.2016 |

Itse syön vähintään muutaman kerran kuukaudessa koska kärsin jännitysniskasta sekä migreenistä ja on vaan pakko ottaa kun kipu on niin lamauttavaa, en kestä sitä olotilaa yhtään ja perhe olisi hoidettavana. :(

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kolme kertaa vuodessa. Pienet säryt menevät itsestään ohi kun niihin ei kiinnitä huomiota, ja kuukautiskivut saan pois itse kehittämälläni rentoutusharjoituksella. Päänsärkyyn otan joskus, jos se äityy pahaksi ja/tai on pakko jaksaa tehdä töitä.

Mulla saattaa olla suht korkea kipukynnys, koska en yleensä ota hammaslääkärissäkään puudutusta ainakaan jos kyseessä on pieni reikä. Kestän pienen hetken kerrallaan sitä kipua.

Vierailija
22/44 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkä n. 16-20kpl 400mg Buranaa kuukaudessa.

Oho,  miksi noin paljon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en koskaan, mieluummin nukun, jos särkee.

Tosin, nyt käteni on murtunut, ja se särkee niin sairaasti, että olen ottanut buranaa 200mg, joka auttaa todella hyvin.

Olen aina pitänyt tärkeänä sitä, että lääkkeitä ei syödä turhaan pikkukipuun.

Mulla on sama periaate. Silloin harvoin kun lääkettä oikeasti tarvitsee, se tehoaa paremmin, jos ei ole tottunut jokaista pikkupipiä turruttamaan lääkkeillä. Viimeksi söin särkylääkettä n. vuosi sitten käden rasitusvammaan. En tiedä miksi lääkäri määräsi niin ison pakkauksen, siinä oli 100 kapselia, joista 98 jäi käyttämättä.

Vierailija
24/44 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä 60 - 120 mg Arcoxiaa. Ilman sitä en kävele.

Mikä se on?

Vierailija
25/44 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä ainakin 5-6.

Vierailija
26/44 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho,  miksi noin paljon?

Naistenvaivat. :(

Vierailija
27/44 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa vuodessa. Mulla on harvoin mitään kipuja ja jos joskus on niin musta tuntuu, että on sama ottaako särkylääkettä vai ei. Voiko särkylääkkeelle olla immuuni?

Vierailija
28/44 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin ehkä pari kertaa vuodessa jos joku flunssa iskee

Vierailija
29/44 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho,  miksi noin paljon?

Kipinkapin lääkäriin kertomaan vaivoistasi jotta saat oikeat lääkkeet/hoidon. Tuollaisella särkylääkemäärällä teet vain hallaa itsellesi.

Vierailija
30/44 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun vastausten perusteella olen vähän kade monelle. Olisipa itselläkin niin, että tarvitsisi lääkkeitä vain pari kertaa vuodessa... Olen nyt 2 viikon kuurilla selkäkivun vuoksi, ja normaalistikin tarviin kuukautiskipuihin ja päänsärkyihin useamman lääkkeen kuussa. Aina pitää huolehtia siitä, että on särkylääkkeitä mukana, ja sitten jos onkin unohtunut, niin kipu vie kaiken huomion... :( Plus meneehän niihin lääkkeisiin rahaakin aika paljon. Olkaa tyytyväisiä te, jotka kärsitte kivuista vain harvoin!

Vierailija
31/44 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikin ku astma

Vierailija
32/44 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho,  miksi noin paljon?

Kipinkapin lääkäriin kertomaan vaivoistasi jotta saat oikeat lääkkeet/hoidon. Tuollaisella särkylääkemäärällä teet vain hallaa itsellesi.

Hoidossa jo. :)

Vierailija
33/44 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kerran kuussa useampana päivänä kuukautiskipuihin (lääkärin määräämä särkylääke). Päänsärkyyn otan myös tarvittaessa.

Vierailija
34/44 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaudessa keskimäärin 6-8 päänsärkypäivää, jolloin otan 2x500mg panadol zappia (joskus joudun ottamaan toiset 2x500mg 8 tunnin kuluttua ekasta satsista). Päänsäryt on mulla niin kamalia (ei ole migreeniä johon saisi estolääkitystä), joten silloin kun en pääse pimeään huoneeseen nukkumaan niin lääkkeet on vain pakko ottaa :(

Vierailija
35/44 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian usein ja liian paljon. Mutta minkäs teet, kun migreeni ei muuten pysy aisoissa.

Vierailija
36/44 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. En ole huomannut niillä olevan minkäänlaista vaikutusta.

Vierailija
37/44 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan vain silloin kun olen flunssassa, ehkä pari kertaa vuodessa. Niska-hartia-yläselkä alue on jumissa aina enemmän tai vähemmän, ja kun on enemmän jumissa tulee hirveä päänsärky, mutta siihen ei auta lääkkeet, vain hierominen jotta veri alkaa kiertää.

Vierailija
38/44 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho,  miksi noin paljon?

Mulla toi määrä menisi, jos olisi 4-5 migreeniä kuukaudessa. Muuta lääkettä ei voi ottaa ja migreeniin tarvii 1200-1600 mg buranaa.

Vierailija
39/44 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan. En ole huomannut niillä olevan minkäänlaista vaikutusta.

No taidat olla kyllä lääketieteellinen erikoisuus. En ole koskaan kuullut että jollain ei mikään lääke, eikä mikään määrä vaikuttaisi mitään. Mitäköhän käy jos sairastut vakavasti tai joudut onnettomuuteen?

Vierailija
40/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en syönyt kipulääkkeitä juuri koskaan, mutta nykyään menee Buranaa pahimmassa tapauksessa viikottain, kun koko elämä on yhtä perkeleen etää. Pandemia-aikana elämääni on ilmestynyt uutena tuttavuutena krooninen niskakipu, joka äityy välillä tosi vahvaksikin. Vihloo ja polttelee niin ettei keskittymisestä tai esimerkiksi töiden tekemisestä tule mitään, ellen heitä nappia naamaan.

Yritän kyllä kompensoida tätä liikkumattomuutta lenkkeilemällä ja tekemällä lihaskuntoharjoituksia, mutta ei se vaan tunnu riittävän verrattuna entiseen aktiivisuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi