Kuinka usein syöt särkylääkkeitä?
Itse syön vähintään muutaman kerran kuukaudessa koska kärsin jännitysniskasta sekä migreenistä ja on vaan pakko ottaa kun kipu on niin lamauttavaa, en kestä sitä olotilaa yhtään ja perhe olisi hoidettavana. :(
Kommentit (44)
Viimeksi elokuussa 2015, leikkauksen jälkeen. Olikin kovat tropit.
Yleensä en kerro pettämisestä, kerrotko sinä?
Silloin kun tarvii. Pieneen kipuun tai jomotukseen en ota. Ehkä keskiarvollisesti 1-2 200mg buranaa/kk. Joskus voi mennä kuukausiakun ilman.
Useamman kerran viikossa, oli pitkään kroonisia kipuja jonka vuoksi tuli tavaksi lähes päivittäinen käyttö mutta olen alkanut vähentää. (Ja kyse siis ihan vaan buranasta/panadolista, ei mistään päihdehakuisuudesta)
Niin harvoin kuin mahdollista. Nykyään ehkä pari kertaa vuodessa, ennen hormonikierukkaa jouduin napsimaan monta särkylääkettä kuukaudessa kuukautiskipujen takia.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun tarvii. Pieneen kipuun tai jomotukseen en ota. Ehkä keskiarvollisesti 1-2 200mg buranaa/kk. Joskus voi mennä kuukausiakun ilman.
Oletko 25-kiloinen?
ehkä n. 16-20kpl 400mg Buranaa kuukaudessa.
Joka päivä menee 100mg aspiriinia, primaspanin muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko 25-kiloinen?
En. Painan n. 75kg. Miksi söisin vahvempaa kun kipu helpottaa pienelläkin määrällä?
Mä syön jatkuvasti ibuprofeenia. Joo, tiedän, ettei saisi, mutta kun ei näitä kipuja kestä muuten.
Joka päivä 60 - 120 mg Arcoxiaa. Ilman sitä en kävele.
Keskimäärin 2-3 päivänä viikossa buranaa. Jos on hyvä viikko, voi selvitä yhdellä kerralla.
Kunnon särky ja migreenikierteen kanssa voi mennä joka päivä vaikka käytänkin täsmälääkettä.
En ole tarvinnut kipulääkkeitä noin 30 vuoteen......
Yleensä en koskaan, mieluummin nukun, jos särkee.
Tosin, nyt käteni on murtunut, ja se särkee niin sairaasti, että olen ottanut buranaa 200mg, joka auttaa todella hyvin.
Olen aina pitänyt tärkeänä sitä, että lääkkeitä ei syödä turhaan pikkukipuun.
Riippuu vähän. Ehkä 3-4 kertaa kuukaudessa buranaa. Saan välillä pahoja päänsärkyjä jotka kestää 1-2 päivää. Lisäksi otan särkylääkettä menkkakipuihin.
N22
En koskaan, koska mahani menee todella helposti sekaisin mistä tahansa särkylääkkeestä. Mieluummin kestän muut kivut kun usein jopa lähemmäs viikon kestävän ripulin ja mahakivut, jotka johtuvat särkylääkkeestä.
1 krt kk