Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te itsenne kehittäjät... Kertokaa, miten te itseänne oikeasti kehitätte?

Vierailija
22.09.2016 |

Faktaa tiskiin! Opiskeletteko netistä, kirjoista, millaisista lähteistä, käyttekö kursseilla vai mitä oikein teette? Katsotte dokumentteja? Käytte "syvällisiä keskusteluja" viinipullon äärellä? Matkustelette ja käytte museoissa?

Aina mainitaan miten se itsensä kehittäminen on niin tärkeää, niin tärkeää... Ja onhan se. Mutta nyt haluaisin tietää, miten te arvon palstamammat sen teette, kun kuitenkin pyöritte myös tällä palstalla ihan niin kuin minäkin.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukutaan muita lyttyyn jotta tuntisimme itsemme paremmiksi.

Vierailija
2/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen työn ohessa ja käyn kursseilla.

Esim. kielikurssi ja soitonopetus.

Itse olen allerginen tuolle "kehittää" sanalle, koska se on pohjimmiltaan kuitenkin vaan sitä että haluaa oppia uusia juttuja ja toivottavasti jatkossa hyötyy siitä jotenkin.

Itselläni tuollaiset lähtee aina siitä sisältä tulevasta tarpeesta tehdä jotain uutta ja jännää, erilaista ja haastaa itseään, edes hiukan. Ettei jäisi aina makaamaan siihen tuttuun ja turvalliseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen, käyn teatterissa/baletissa/oopperassa/museoissa, osallistun itseäni kiinnostaville kursseille (sekä omaan alaani liittyviin että täysin liittymättömiin, kuten uuden kielen alkeiskurssi), harrastan liikuntaa jne. Käytän siis vapaa-aikani itseäni kiinnostaviin asioihin joiden ohessa opin uutta tietoa tai uusia taitoja.

Välillä vapaa-aika kuluu myös vähemmän kehittävästi esim. tätä palstaa selailessa tai tv:tä töllöttäessä, mutta sekin on ok. Joskus sitä tarvii myös nollausta.

Vapaaehtoisesti lapsettomana on onneksi vapaa-aikaa molempiin asioihin, vaikka kokopäivä työssä olenkin.

Vierailija
4/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös palstalla pyöriminenkin ole itsensä kehittämistä..? Minä ainakin olen oppinut paljon ihmismielestä ja maailman menosta tätä palstaa aika ajoin seurailemalla. On olemassa NIIN erilaisia ihmisiä kuin mitä itse on.

Vierailija
5/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen työn ohessa ja käyn kursseilla.

Esim. kielikurssi ja soitonopetus.

Itse olen allerginen tuolle "kehittää" sanalle, koska se on pohjimmiltaan kuitenkin vaan sitä että haluaa oppia uusia juttuja ja toivottavasti jatkossa hyötyy siitä jotenkin.

Itselläni tuollaiset lähtee aina siitä sisältä tulevasta tarpeesta tehdä jotain uutta ja jännää, erilaista ja haastaa itseään, edes hiukan. Ettei jäisi aina makaamaan siihen tuttuun ja turvalliseen.

Niinpä, ei tuo minustakaan kuulosta "kehittämiseltä". Hyvältä siis kuulostaa, mutta ihan normaalia elämää mielestäni, sellaista että uteliaisuus pysyy yllä eikä jämähdetä. Mutta jotkut kai tuotakin itsensä kehittämiseksi tituleeraavat.

ap

Vierailija
6/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeilla

Vierailija
7/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös palstalla pyöriminenkin ole itsensä kehittämistä..? Minä ainakin olen oppinut paljon ihmismielestä ja maailman menosta tätä palstaa aika ajoin seurailemalla. On olemassa NIIN erilaisia ihmisiä kuin mitä itse on.

No ei ole, kyllä tämä on ihan viihdettä. Aika ajoin järkeviäkin keskusteluja toki, mutta varmasti vielä fiksumpia voisi käydä ihan muualla kuin av-palstalla.

ap

Vierailija
8/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä älyyn ja taitoihin tulee, käyn yleisöluennoilla ja seminaareissa, luen paljon ja opettelen uusia taitoja esim. IT-puolelta ihan huvikseni.

Sen lisäksi teen asioita, jotka tuntuvat välillä vähän epämiellyttäviltä tai pelottavilta, tutustun uusiin ihmisiin ja ilmiöihin ja heittäydyn virran vietäväksi. En ajattele, että vain älyä pitäisi kehittää, vaan myös itsetuntoa, itseymmärrystä, empatiaa, rohkeutta jne. Eli pyrin siihen, että olen iltaisin aina vähän viisaampi ja osaavampi kuin aamulla herättyäni.

Vierailija
9/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole, kyllä tämä on ihan viihdettä. Aika ajoin järkeviäkin keskusteluja toki, mutta varmasti vielä fiksumpia voisi käydä ihan muualla kuin av-palstalla.

ap

Mutta jos ei ole hirveästi sosiaalisia suhteita. Ja vaikka olisikin, niin usein ne piirit on aika samanhenkisiä.

Vierailija
10/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilen vähintään 3 kertaa viikossa, käyn kielikurssilla, luen kirjoja, aina kesken samaan aikaan sekä kaunokirjallisuutta että tietokirjallisuutta, meditoin päivittäin vähintään 20 minuuttia, harrastan öljyvärimaalausta, valokuvausta, luovaa kirjoittamista (av-palstalla trollaamalla, ehe ehe...), kuuntelen podcasteja kiinnostavista aiheista mm. ravinnosta ja liikunnasta ja kulttuurista.

Vierailija
11/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilen vähintään 3 kertaa viikossa, käyn kielikurssilla, luen kirjoja, aina kesken samaan aikaan sekä kaunokirjallisuutta että tietokirjallisuutta, meditoin päivittäin vähintään 20 minuuttia, harrastan öljyvärimaalausta, valokuvausta, luovaa kirjoittamista (av-palstalla trollaamalla, ehe ehe...), kuuntelen podcasteja kiinnostavista aiheista mm. ravinnosta ja liikunnasta ja kulttuurista.

Eli ihan normaalia elämää, ainoastaan meditointi ehkä vähän marginaalisempi juttu.

ap

Vierailija
12/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihan normaalia elämää, ainoastaan meditointi ehkä vähän marginaalisempi juttu.

ap

No mikä nyt on normaalia kenellekin Eipä kai itsensä kehittäminen tarvitse olla jotain marginaalista ja outoa, vai mitä? Itse asiassa luen  juuri Abraham Maslow'n kirjaa jossa käsitellään tätä itsensä kehittämisen aihetta. Veikkaanpa että kiinnostukseni ravinnosta on myös keskiverrosta poikkeavaa. Biohakkerointi on mielenkiintoinen aihepiiri tästä myös.

Vierailija
13/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tietoisesti tunnistaa heikkoja kohtia itsestäni ja kehittää niitä. Altistamalla itseni tilanteisiin joissa en ole kotonani. Esitelmöimällä, osallistumalla keskusteluihin, ohjaamalla liikuntaryhmiä, osallistumalla kursseille yms

Vierailija
14/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin kirjan nimeltä " Eat That Frog!: 21 Great Ways to Stop Procrastinating and Get More Done in Less Time "

googletin netistä miten herätä virkeämpänä ja tein harjoituksia netistä.

tein netistä mindfulness harjoituksia että keskittyisin paremmin.

kävin terapeutilla kysymässä neuvoja kriitikinotto kykyyni.

Vierailija
15/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No mikä nyt on normaalia kenellekin Eipä kai itsensä kehittäminen tarvitse olla jotain marginaalista ja outoa, vai mitä? Itse asiassa luen  juuri Abraham Maslow'n kirjaa jossa käsitellään tätä itsensä kehittämisen aihetta. Veikkaanpa että kiinnostukseni ravinnosta on myös keskiverrosta poikkeavaa. Biohakkerointi on mielenkiintoinen aihepiiri tästä myös.

Ihan oikein Maslow'n kirjaa. Aika hienoa. Kyllä tuo elämäsi ihan normaalilta kuulostaa.

ap

Vierailija
16/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mutta jos ei ole hirveästi sosiaalisia suhteita. Ja vaikka olisikin, niin usein ne piirit on aika samanhenkisiä.

On niitä parempiakin foorumeita. Kehitä itseäsi ja googlaustaitojasi niin voi uusi maailma aueta.

ap

Vierailija
17/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ihan oikein Maslow'n kirjaa. Aika hienoa. Kyllä tuo elämäsi ihan normaalilta kuulostaa.

ap

Unohdin mainita että joskus viikonloppuisin teen kuulentoja itserakentamallani avaruusaluksella. Onko riittävän erikoista?

Vierailija
18/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ap:ta risoo?

Vierailija
19/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Mikä tarve sulla on puhua noin alentuvasti vastaajalle? Se ei ainakaan kehitä henkisesti ketään.

Vierailija
20/28 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Mikä tarve sulla on puhua noin alentuvasti vastaajalle? Se ei ainakaan kehitä henkisesti ketään.

Sana on alentava. Pitää vähän ravistella, jos kuvittelee olevansa jotenkin hurjan hieno, kun lukee oikein tietokirjallisuutta ja samalla pystyy kaunokirjallisuuteenkin syventymään. Mahtavaa. Ettei vaan olisi ihan normaalia elämää kuitenkin.

ap