Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakoulutetun miehen ja naisen ero

Vierailija
22.09.2016 |

Olen huomannut tällaisen että mitä korkeampi koulutus niin sitä leppoisammaksi mies tulee. Professorit ja tohtorit on todella rauhallisia ja argumentoivat rauhallisesti jne. Naisilla taas koulutus tuo selvästi aggressiivisuutta ja kovuutta ja hyökkäävyyttä. Joo joo yleistys blaablaa, mutta tällaisen havainnon olen joka tapauksessa tehnyt.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suuri aineisto on tutkimuksessasi? Ja mikä tuon korkeakoulutetun raja on? Maisteri? Tohtori? Itse olen työurani yliopistolla tehnyt ja kirjo on niin laaja ennen kyllä ihan heti uskaltaisi väittää tuollaista eroa agressiivisuuden keskiarvossa miesten ja naisten välillä  t hyvin vähän kiukkuinen tohtorisnainen ;)

Vierailija
2/11 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku taas höpäjää omiaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pari esimerkkiä. Kokemukseni miespuolisista ja naispuolisista lääkäreistä tukee tätä teoriaa. Mieslääkärit kuuntelee rauhallisesti, kommentoi, määrää reseptin. Koko toimitus tapahtuu rauhallisessa, leppoisassa hengessä, tuntuu siltä että mieslääkäri todella haluaa kuunnella sinua. Naislääkäreistä on taas sellaisia kokemuksia, että ovat tyyliin turhat lässytykset pois, ai tommonen vaiva, no tässä on resepti oliko muuta, ala vetää. Paljon tylympää kohtelua.

Toinen esimerkki. Tv:n keskusteluohjelmat joissa asiantuntijat väittelee jostain aiheesta. Jälleen kerran akateemiset miehet argumentoi rauhallisesti tutkimustietoon vedoten jne. Voivat tietenkin olla väärässäkin en tarkoita että miehet olisi aina oikeassa. Akateemiset asiantuntijanaiset taas jotenkin hyökkäävämpiä ihan kuin yrittäisivät todistella että kyllä nainenkin voi pärjätä akateemisessa maailmassa.

Nämä on siis omia havaintojani, eikä mikään tieteellinen tutkimus.

ap

Vierailija
4/11 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kolmas esimerkki on korkeakoulun opettajat. Naispuoliset opettajat on paljon enemmän semmosella "no bullshit" asenteella liikenteessä, jotenkin totisempia suorittajia, kun taas miespuoliset opet ottaa rennommin, vitsailee jne. ap

Vierailija
5/11 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kun naisille tulee ne vaihdevuodet. Mietippä sitä.

Vierailija
6/11 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on taas käänteinen sillä tavalla, että mitä matalampi koulutus niin sitä aggressiivisempi mies kun taas naiset on rauhallisempia. Poikkeuksena semmoset aggressiviiset wt-röökimuijat jotka dokaa ja kiroilee ja haastaa riitaa.

Vierailija
7/11 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutetut miehet hoi! Kannattaa ottaa duunarivaimo!

Vierailija
8/11 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä voisi ottaa huomioon myös sen, että tutkijanainen joutuu jo ihan työnsä puolesta argumentoimaan ja ilmaisemaan mielipiteensä, mitä ei yhteiskunnassa useinkaan pidetä naisellisena piirteenä. Eli argumentoiva mies on monien mielestä fiksu ja kylmähermoinen, samanlainen yhtä koulutettu nainen ikävällä tavalla aggressiivinen. Naisten on myös valitettavasti edelleen vaikea saada ääntään kuuluviin monella alalla, joten itsevarmuudessa voi olla pientä ylikompensaatiota. Yksilötasolla tutkimusmaailmassa on toki monenlaisia persoonallisuuksia, myös sietämättömiä besserwisser-miehiä ja rauhallisia naisia. Itse olen tutkijanainen ja elän varsin harmonisessa parisuhteessa vastaavan miehen kanssa. Mielipiteitä riittää kummallakin, mutta yleensä kanavoimme argumentaatiohalun ennen kaikkea yhteiskunnalliseen keskusteluun ym.

Vierailija
9/11 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että korkeassa asemassa olevat naiset ovat todella saaneet taistella ja ovat lopulta kovettuneet. Naisilla ei ole ollut helppoa johtavissa asemissa, ei ole vieläkään mutta ennen oli varmasti vielä vaikeampaa.

Ei ole lainkaan mahdotonta että leppoisa mieslääkäri ottaa puolet vähemmän potilaita kuin ahkera mutta kireä naiskollega...

Vierailija
10/11 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ikäerohullun lisäksi saatu palstalle ihka aito korkeakoulutushullu?

Vierailija
11/11 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että korkeassa asemassa olevat naiset ovat todella saaneet taistella ja ovat lopulta kovettuneet. Naisilla ei ole ollut helppoa johtavissa asemissa, ei ole vieläkään mutta ennen oli varmasti vielä vaikeampaa.

Ei ole lainkaan mahdotonta että leppoisa mieslääkäri ottaa puolet vähemmän potilaita kuin ahkera mutta kireä naiskollega...

Vaikea uskoa, koska mieslääkärit tienaa enemmän. Kai ne sitten vaan tekee pitempää päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi