Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tää nyt menee, asuntolaina ja ero

Vierailija
22.09.2016 |

Mieheni on ostanut asunnon omilla rahoillaan + lainalla. En sijoittanut asuntoon ostohetkellä penniäkään mutta maksoin yhdessä miehen kanssa lainaa takaisin 50/50. Erotilanteessa kuuluko minulle mikään osa tuosta asunnosta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ei jos lainaa tai asuntoa ei ole nimissäsi, olet maksanut lainaa vähän kuin vuokrana.

Vierailija
2/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni kuuluu se osuus %:eissa nykyisestä markkinahinnasta, jonka olet sijoittanut siihen, jos pystyt todistamaan, että olet lainaa maksanut. Kannattaa ihan pyytää oikeusaputoimistosta apua,  mikäli ei varsinaiseen lakimieheen ole varaa. Huom. kotivakuutus joskus korvaa lakimieskuluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta todistetta ei ole kuin verkkopankissa näkyvä summa jonka olen kuukausittain siirtänyt mieheni tilille.

Vierailija
4/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet jos ei ole avioehtoa.

Vierailija
5/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta todistetta ei ole kuin verkkopankissa näkyvä summa jonka olen kuukausittain siirtänyt mieheni tilille.

Kyllä tuokin voi riittää, vaikkei nimeäsi missään papereissa olisikaan. Miten maksoitte laskut, ruoat yms?

Vierailija
6/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada lisätietoa että voi vastata. Avo- vai avioliitto? Rahankäyttö muuten?

Vierailija
7/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitto. Laskut puoliksi, esim. sähkölasku vuorotellen jne. Ruuat olen ostanut lähes kokonaan itse. Sähkösopimus ja kotivakuutus ovat minun ottamiani. ap

Vierailija
8/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verotiedoissa näkyy että omistusosuus 1/2 ja sinun nimesi ja lainhuuto on suoritettu maanmittaustoimistossa niin ei ole syytä huoleen, ja jos ei niin voi käydä huonosti se vähän nyt riippuu onko tai haluaako tuleva ex mies olla reilu vai ei .

Jos käy huonosti niin ainakin opit jotain vaikka kantapään kautta.

Vierailija
9/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos mies on maksanut asunnosta jo osan omilla rahoillaan, ei kokonaan lainalla, niin ei kai avopuolisolle siitä mitään kuulu, vuokraa olisi pitänyt maksaa joka tapauksessa.

Vierailija
10/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos mies on maksanut asunnosta jo osan omilla rahoillaan, ei kokonaan lainalla, niin ei kai avopuolisolle siitä mitään kuulu, vuokraa olisi pitänyt maksaa joka tapauksessa.

miten niin jokatapauksessa? kai joku voi antaa jpuolison asua ilmaiseksi talossaan jos niin haluaa

Vierailija
11/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset naiset naiset... Älkää ikinä maksako senttiäkään ilman virallisia sopimuksia tai nimeä papereissa. Eron tullen jäätte nuolemaan näppejänne.

Vierailija
13/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis aplla joka tapauksessa olisi ollut asumiskuluja tod näk ainakin tuon maksetun lyhennyksen verran jos olisi asunut omillaan. No harm done, hyvällä säkällä enemmän rahaa riittänyt omiin menoihin kuin yksin vuokralla asuessa.

Vierailija
14/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitto ja rahaa miehen tilille kuukausittain - et saa mitään eikä kuulukaan saada.

Vierailija
15/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on ostanut asunnon omilla rahoillaan + lainalla. En sijoittanut asuntoon ostohetkellä penniäkään mutta maksoin yhdessä miehen kanssa lainaa takaisin 50/50. Erotilanteessa kuuluko minulle mikään osa tuosta asunnosta?

Miksi kuuluisi? Olette avoliitossa, siis asuneet yhdessä, ja sinä olet maksanut asumisestasi. Ei tuossa ole mitään epäselvää eikä sulle tietenkään kuulu asunnosta mitään osuutta.

Vierailija
16/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoliitto. Laskut puoliksi, esim. sähkölasku vuorotellen jne. Ruuat olen ostanut lähes kokonaan itse. Sähkösopimus ja kotivakuutus ovat minun ottamiani. ap

Kannattaisi kirjoittaa heti avausviestiin AVOmieheni, koska tuo lyhyt sana muuttaa tilanteen täysin.

Vierailija
17/17 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette asuneet avoliitossa yli 5v niin teoriassa on mahdollista että voisit sen uudehkon lain turvin saada jotain hyvitystä, tuskin kuitenkaan koko summaa. Toisaalta kun mitään todisteita ei ole siitä, että olet nimenomaan maksanut lainaa etkä esim. vuokraa miehelle niin mahdollisuus on häviävän pieni. Ja kuten joku jo sanoikin, yksin asuessasikin olisit joutunut todennäköisesti asumisesta maksamaan joten et varsinaisesti ole edes kärsinyt varsinaisesti taloudellista vahinkoa. 

Kannattaisi tosiaan tehdä niitä tylsiä virallisia papereita jo alkuun vaikka kuinka olisi vaaleanpunaiset lasit silmillä...