Apua, kuunteleeko android puhelin?
Juttelin eräästä specfisestä aiheesta puolisoni kanssa ja näytin kuvaa puhelimestani pitäen puhelinta kädessäni. Seuraavana päivänä, puhelimeen alkoi tulla mainoksia kyseiseen aiheeseen liittyen. En ole koskaan googlaillut mitään siihen viittaavaa.
Eli siis, kunteleeko nämä puhelimet? Monessa apissa kysytää, että saako kyseinen applikaatio käyttää kameraa, miksofonia tms apunaan, jos laittaa ei niin applikaatio ei toimi. Esim. whattapp yms.
Windows käyttis ei kysellyt, mitään mikrofonien käyttölupia, eikä mainoksia tosiaan tullut joka väliin.
Kommentit (78)
Mä oon luullut, että tuo liittyy Facebookin ym. sosiaalisen median ja/tai sijaintitietojen käyttöön. Mulla on Android-puhelin, mutta en ole sosiaalisessa mediassa, en pidä puhelimessa sijaintitietoja päällä ja olen kieltänyt Googlelta kaiken, minkä vaan voi kieltä... Mulle ei tule mainoksia puhelimeen, mutta ongelma on kavereiden kautta kyllä tuttu.
WhatsApp ei ainakaan toimi androidissa, jollei sille anna lupaa kaikkeen.
Instagram ainakin kuuntelee.. vähän väliä tulee mainoksia liittyen asioihin mistä on puhunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebook ainakin kuuntelee, ja mainostaa kuulemansa perusteella.
Tämä oli jossain digilehdessä viime vuonna testissä, ja pitää täysin paikkansa.
Siis kuuntelee mitä??
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli mainoksia turkkilaisista matoista kun oltiin puhuttu niistä yhden ihmisen kanssa..
oikeastiko?
Mulle on tullut heti esim. mtv.hen mainoksia tuotteista, joita olen tilannut verkkoapteekista.
Inhottavaa!
Myös ruokavalioni on mainostajien tiedossa hämmästyttävällä tarkkuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebook ainakin kuuntelee, ja mainostaa kuulemansa perusteella.
Tämä oli jossain digilehdessä viime vuonna testissä, ja pitää täysin paikkansa.
Siis kuuntelee mitä??
Kuuntelee puhelimen mikrofonilla ja katseelee kamerasta
Käyttäkää yksityisiä välilehtiä sekä puhelimessä että koneella, kun käytätte nettiä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää yksityisiä välilehtiä sekä puhelimessä että koneella, kun käytätte nettiä.
Onko siitä oikeasti hyötyä?
Silloin, kun en käytä puhelinta, pidän sitä toisessa huoneessa muutaman metrin päässä - ovea ei ole, joten kuulen puhelut ja viestit, mutta toivon, ettei puhelimeni mikrofoni kuule/kuuntele tavallista puhetta niin kauas.
Löytyykö keneltäkään muuten tietoa näistä mikrofoneista, miten kauas ja hyvin ne kuulevat tavallista puhetta? Kiinnostaisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siitä oikeasti hyötyä?
Näin olen käsittänyt :) Korjatkaa joku, jos olen väärässä!
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun en käytä puhelinta, pidän sitä toisessa huoneessa muutaman metrin päässä - ovea ei ole, joten kuulen puhelut ja viestit, mutta toivon, ettei puhelimeni mikrofoni kuule/kuuntele tavallista puhetta niin kauas.
Löytyykö keneltäkään muuten tietoa näistä mikrofoneista, miten kauas ja hyvin ne kuulevat tavallista puhetta? Kiinnostaisi!
Lisäksi minulla on puhelimessani suojakuoret, joten etukamera ei näe mitään, kun suojakuori on siinä päällä ja takakamera pöytää tms vasten.
Pieniä yrityksiä pitää kiinni yksityisyydestä! :D
kokeiles sanoo selvällä äänellä:
haluan ostaa paskaa!
sulle alkaa tulla salkkarin ja cheeki mainoksia:)
Puhuin pesulasta tutun kanssa moneen otteeseen.
Ei varmaan tarvii kertoa mikä mainos tuli vastaan seur. päivänä facessa.
Vierailija kirjoitti:
No mikset testaa itse? Laita nauhotus päälle ja mene huutelee toisee huoneesee?
Immeisiltä unohtunu perustoimintojen olemassaolo...
m85 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikset testaa itse? Laita nauhotus päälle ja mene huutelee toisee huoneesee?
Immeisiltä unohtunu perustoimintojen olemassaolo...
Kiitos! :D En oikeasti muistanut tätä itse...
Haluaisin takaisin lankapuhelimen, ei mainoksia, ei yksityisyyden menetystä.
....