Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, kuunteleeko android puhelin?

Vierailija
22.09.2016 |

Juttelin eräästä specfisestä aiheesta puolisoni kanssa ja näytin kuvaa puhelimestani pitäen puhelinta kädessäni. Seuraavana päivänä, puhelimeen alkoi tulla mainoksia kyseiseen aiheeseen liittyen. En ole koskaan googlaillut mitään siihen viittaavaa.

Eli siis, kunteleeko nämä puhelimet? Monessa apissa kysytää, että saako kyseinen applikaatio käyttää kameraa, miksofonia tms apunaan, jos laittaa ei niin applikaatio ei toimi. Esim. whattapp yms.

Windows käyttis ei kysellyt, mitään mikrofonien käyttölupia, eikä mainoksia tosiaan tullut joka väliin.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tarkkaan asiaa, mulla Windows. Mutta kaveri kertoi (hänellä android), että oli lähdössä tutulleen käymään, jonka numero (vain numero!) on puhelimessa. Laittoi google mapsiin tämän osoitteen ja puhelin ehdotti tätä samaista kaveria oikein nimeltä..jotenkin pelottavan kuulostavaa. Ja pitäis tämä vanha Nokia vaihtaa uudempaan, mutta mihinkä? Varmaan lankapuhelin olis varmin.. Kertokaa te viisaat, kuinka tämä ja ap:n asia oikein toimii..

Vierailija
2/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook ainakin kuuntelee, ja mainostaa kuulemansa perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuntelee.. Ja televisiot katselevat.. Lukekaa "Vuonna 1984"..

Vierailija
4/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelee se. Itse jätän puhelimen aina toiselle puolelle taloa ja makkariin ei ole luurilla mitään asiaa.

Vierailija
5/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookilta ainakin voi poistaa mikrofonin käyttöluvan. Olen huomannut tuon mainosjutun myös, jonka jälkeen poistin mikrofonin käyttöluvat facebookilta ja messengeriltä.

Vierailija
6/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii, se se juttu meni niin, että näytin yhtä lapsuuden kaverin whatsapp kuvaa, missä kaverilla isot muskelit, ja sanoin et on tainnut mennä vähän testoakin. No, kohta bannerit vilkkuivat jotakin lihastenkasvu tuotteita.

Siis, mitä widdua, kuunteleeko nämä tosiaan? Lähtee tämä helvetin android huomenna kiertoon.

Ap.

Vierailija
7/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama, mitä käyttölupia sun muita käyttäjä on antanut ja mitä kieltänyt. NSA on käytännössä joka paikassa ja pystyy käyttäjän tietämättä ohittamaan nuo käyttölupakyselyt aivan helposti.

Toivottavasti olet myös siitä tietoinen, että Google ja Facebook todistettavasti luovuttavat keräämiään tietoja NSA:lle.

Vierailija
8/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kaikki älypuhelimet tekevät tuota samaa.

Vierailija
9/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii, se se juttu meni niin, että näytin yhtä lapsuuden kaverin whatsapp kuvaa, missä kaverilla isot muskelit, ja sanoin et on tainnut mennä vähän testoakin. No, kohta bannerit vilkkuivat jotakin lihastenkasvu tuotteita.

Siis, mitä widdua, kuunteleeko nämä tosiaan? Lähtee tämä helvetin android huomenna kiertoon.

Ap.

Ja ostat yksinkertaisen peruspuhelimen. Ongelma ei ole Androidin. Se on kaikissa älyluureissa.

Vierailija
10/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa.

Vierailija
11/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei minulla ole mitään salattavaa, ja vitttuako kiinnostaa, mitä joku NSA tms fbi pystyy tekemään, mutta on sillä nyt väliä yksityisyyden suojan kanssa, että jos puhelin kuuntelee ja kerää tietoa mainoksia varten.

Vierailija
12/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut saman useita kertoja. Viimeksi puhuin miehelleni autokoulusta ja ajokortin hankkimisesta puhelin vieressäni ja seuraavana päivänä täällä palstalla ensimmäiseksi tuli vastaan autokoulun mainos. On aika karmivaa mutta koitan vakuutella itselleni että on vain sattumaa..

Vierailija
13/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mua pelottaa sekin että joku tarkkailee puhelimen kameran kautta mua! Tai että kuvat puhelimesta leviää jonnekin. Ja sieltähän löytyy vaikka ja mitä kuvia.. huh. Mutta mä olen vaan tavallinen nainen muiden joukossa, joten tavallaan.. miks kukaan haluais mua jotenkin vakoilla?

- 10

Vierailija
14/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows puhelimeen ei tullut mitään ja siitä on helppo kieltää kaikki seurannat. Enkä ole fb sså, kun en halua levittää elämääni.

Vierailija
15/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja mua pelottaa sekin että joku tarkkailee puhelimen kameran kautta mua! Tai että kuvat puhelimesta leviää jonnekin. Ja sieltähän löytyy vaikka ja mitä kuvia.. huh. Mutta mä olen vaan tavallinen nainen muiden joukossa, joten tavallaan.. miks kukaan haluais mua jotenkin vakoilla?

- 10

Minua ei juurikaan haittaa, jos korvavaikkuni tai kattoni kuvat leviävät nettiin.

Vierailija
16/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelin eräästä specfisestä aiheesta puolisoni kanssa ja näytin kuvaa puhelimestani pitäen puhelinta kädessäni. Seuraavana päivänä, puhelimeen alkoi tulla mainoksia kyseiseen aiheeseen liittyen. En ole koskaan googlaillut mitään siihen viittaavaa.

Eli siis, kunteleeko nämä puhelimet? Monessa apissa kysytää, että saako kyseinen applikaatio käyttää kameraa, miksofonia tms apunaan, jos laittaa ei niin applikaatio ei toimi. Esim. whattapp yms.

Windows käyttis ei kysellyt, mitään mikrofonien käyttölupia, eikä mainoksia tosiaan tullut joka väliin.

Kyllä ne kuuntelee. Googlen liikeidea on myydä ihmisten henkilökohtaisia tietoja mainostajille. Sen lisäksi vielä yksittäisohjelmat kuuntelee sinua koska siitä he saa rahansa (suurin osa on ilmaisohjelmia).

Vierailija
17/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blackphone niin ongelma ei ole niin paha.

Vierailija
18/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Ja ostat yksinkertaisen peruspuhelimen. Ongelma ei ole Androidin. Se on kaikissa älyluureissa.

Tuo ei pidä paikkaansa. Android on avoimen lähdekoodin järjestelmä. Siitä on tehty versioita joista on revitty kaikki Googlen härpäkkeet pois.

Mutta siinä olet oikeassa että kaikki suosituimmat puhelimet kuuntelee. Myös Windows ja IPhone. Mutta vähemmän kuin Google sillä Googlen koko liikeidea perustuu siihen kuunteluun

Vierailija
19/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebook ainakin kuuntelee, ja mainostaa kuulemansa perusteella.

Tämä oli jossain digilehdessä viime vuonna testissä, ja pitää täysin paikkansa.

Vierailija
20/78 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei minulla ole mitään salattavaa, ja vitttuako kiinnostaa, mitä joku NSA tms fbi pystyy tekemään, mutta on sillä nyt väliä yksityisyyden suojan kanssa, että jos puhelin kuuntelee ja kerää tietoa mainoksia varten.

Enemmän ne Facebook ja NSA tekee pahaa kuin mainostajat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi