Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35€/vko ruokaan..

Vierailija
22.09.2016 |

Miltä näyttää kauppakuitti? Mitä ruokia tekisin? Juoksisitko tarjousten perässä?
Tällainen tilanne tuli nyt. Tuosta summasta pitäisi repäistä koko viikon syömiset, aamupalat sun muut..

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon ruokalista

Tuosta listastasi tulee noin 4100 kcal per päivä, joten annan hyväksyntäni. Samoin vitamiinit ja mineraalit ja aminohapot ovat pääpiirteittäin kohdillaan.

Listasi ruoissa on kuitenkin kokonaisuutena Omega3-rasvoja aivan liian vähän (tärkeitä aivoille) sekä kaliumin määrä jää vain hitusen yli puoleen suositellusta (josta voi seurata sydän- ja  verisuonisto-ongelmia pidemmän päälle). Esimerkiksi kalaa, banaania, pähkinöitä ja pinaattia lisää, kun budjettikin sen kerta sallii (tarvittaessa kaloreita eli määriä vähentämällä).

Vierailija
42/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä lainkaan! Jos joku toinen haluaa normaalisti syödä halvemmalla, jotta voi säästää matkaa varten niin ok. Mutta jos minä normaali tilanteessa haluan panostaa hyvään ja laadukkaaseen ruokaan, (ja laittaa siihen enemmän rahaa) minut tuomitaan lihavaksi valittajaksi??!! Voi luoja sentään..

Nykyisestä tilanteestani johtuen minä joudun karsimaan harrastuksestani eli ruoanlaitosta. Tottakai ymmärrän että toiset tulevat toimeen paaaaaaaaaljon pienemmällä summalla vaikka olisi triplamäärä ruokailijoita. Tuo summa minkä ilmoitin aloituksessa on minulle kitkuttelua ja olen pahoillani jos se on täällä jollekulle herroiksi elämistä. ap

Miksi sitten edes teit aloituksen? Osta koko rahalla sisäfilettä, oma on valintasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikon ruokalista

Tuosta listastasi tulee noin 4100 kcal per päivä, joten annan hyväksyntäni. Samoin vitamiinit ja mineraalit ja aminohapot ovat pääpiirteittäin kohdillaan.

Listasi ruoissa on kuitenkin kokonaisuutena Omega3-rasvoja aivan liian vähän (tärkeitä aivoille) sekä kaliumin määrä jää vain hitusen yli puoleen suositellusta (josta voi seurata sydän- ja  verisuonisto-ongelmia pidemmän päälle). Esimerkiksi kalaa, banaania, pähkinöitä ja pinaattia lisää, kun budjettikin sen kerta sallii (tarvittaessa kaloreita eli määriä vähentämällä).

4100kcal päivässä? Nyt olet laskenut pieleen. Tuo oli tosiaan 1 viikon esimerkki, seuraavalla viikolla voi panostaa kalaan, pähkinöihin jne

Viikoittain vaihtuva ruokalista monipuolisuuden takaamiseksi ;-)

Vierailija
44/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuolla rahalla 1 ihminen syö oikein hyvin ja laadukkaastikin. Luulisi erityisesti ruokaharrastajan kykenevän tähän. Samoista raaka-aineista voi valmistaa useita erilaisia ruokia. Esim kun ostaa sitä lohta. Meidän lähikaupassa oli file 10 euroa / kilo. Tuosta saa yhdelle helposti haudutettua uunilohta, pastakastikkeen ja kalakeiton, tai vaikka graavilohta. Tai vaikka salaattiin sitä kalaa. Eikä tarvitse syödä peräkkäisinä päivinä.

Luulisi myös, että ruokaharrastajalla on esim pastaa jo kotona. Jopa tuorepastaakin tuohon budjettiin mahtuu, mutta on suunniteltava tarkasti mitä haluaa syödä ja pitää käyttää reilusti mielikuvitusta

Vierailija
45/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikon ruokalista

4100kcal päivässä? Nyt olet laskenut pieleen. Tuo oli tosiaan 1 viikon esimerkki, seuraavalla viikolla voi panostaa kalaan, pähkinöihin jne

Viikoittain vaihtuva ruokalista monipuolisuuden takaamiseksi ;-)

En mä kyllä hirveästi pieleen laskenut (koska en itse laskenut, vaan syötin ruokamäärät ohjelmaan). Toki jos sä tuota yksin syöt, niin osa ruoasta menee roskiin (kuorit porkkanan ja leikkaat pään irti siitä ja toinen porkkana mätänee pussiin ja tyyliin tällaista) ja osa ruoasta jää kaappiin syömättä, kuten jauhot, joissa on kaloreita niin pirusti, kuten pelkästään tuossa yhdessä 2 kilon vehnäjauhosäkissä 7000 kcal...

Vierailija
46/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 5€ per päivä, yksinolevalle ei tosiaan mikään mahdottomuus. Paketti broiskunkoipia n. 2€ ja riisipaketti 1-2€. Siinä on jo parin päivän pääateria, ylijäävällä eurolla ostat vaikka leipää.

Sitten vielä kinkkukiusaus, perunasipulisekoitus n. 2€, kinkkusuikaleet n. 1,20€ ja kaksi 2dl kermaa yht. noin 1€. Siitä syö pari-kolme päivää.

Lihapullat. Jauheliha n. 3€, kananmunat halvimmasta päästä noin 1€. Lisukkeeksi perunaa, kilohinta yleisperunassa yleensä jotain 0,50€/kg.

Vierailija
47/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia hyvistä listoista. Tosiaan kotoa löytyy kaikenlaista perustavaraa, mausteita ja yrttejä laidasta laitaan. Minä tykkään herkutella kerran viikossa, ihan jo mielihyvän kannalta! Pitäisi varmaan opetella pakastamaan ylijäämä ruokaa, niin voisin saada säästettyä rahaa kuukausittaiseen ravintolakäyntiin.

Vierailija
48/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitoksia hyvistä listoista. Tosiaan kotoa löytyy kaikenlaista perustavaraa, mausteita ja yrttejä laidasta laitaan. Minä tykkään herkutella kerran viikossa, ihan jo mielihyvän kannalta! Pitäisi varmaan opetella pakastamaan ylijäämä ruokaa, niin voisin saada säästettyä rahaa kuukausittaiseen ravintolakäyntiin.

ap

Vierailija
49/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku ostaa lähdevettä kaupasta jos on rahat finito?????

Vierailija
50/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän osui hyvin. Minä ja puolisoni joudumme myös elämään 33,34 € / viikko, mihin sisältyy ruoka, vaatteet ja mahdollinen virkistys. Tulot ovat työmarkkina- ja asumistuki. Kymmenen vuoden päästä onneksi helpottaa, kun saamme opintolainat maksettua.

Vierailija
51/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennuksena, että tuo 33,34 oli yhtä ihmistä kohden, mutta kuitenkin...

Vierailija
52/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä budjetti kahdelle aikuiselle ja viikonloppuisin kotona olevalle nuorelle on 50,- / viikko. Jos täytyy ostaa lääkkeitä (useampi reseptilääke käytössä) tai vaatteita ja kenkiä niin se on kaikki ruokarahasta pois.

Vierailija
53/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla rahalla saa syötyä melkein mitä vain. Juuri kävin hakemassa kaupasta (s-market) lasagneainekset; nautajauheliha 400g, lasagnelevyjä, maitopurkki, juustoraastetta 150g, paseerattua tomaattia. Maksoi n.11e, vähän allekin. Tosin kaikki paitsi juusto oli kaupan omia merkkejä. Tästä syö 1 aikuinen ja 4 lasta tänään mahansa täyteen, ja huomiseksikin riittää lapsille vielä. Tietysti meilllä menee muutakin ruokaa, aamu- ilta ja välipalat. Mutta ap.lle esimerkiksi tämä.

Yhdellä aikuisellahan tuo määrä riittäisi viikoksi! Tosin kannattaisi leikata lasagne annospaloiksi, ja pakastaa. Tai tehdä vai puolikas annos,eli säästää puolet jauhelihasta johonkin muuhun ruokaan, jos et halua syödä yhtä ja samaa ruokaa koko viikkoa.

Vierailija
54/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän osui hyvin. Minä ja puolisoni joudumme myös elämään 33,34 € / viikko, mihin sisältyy ruoka, vaatteet ja mahdollinen virkistys. Tulot ovat työmarkkina- ja asumistuki. Kymmenen vuoden päästä onneksi helpottaa, kun saamme opintolainat maksettua.

Tsemppiä teille! ap

Vierailija
55/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmiset räksyttävät ap:lle. Ei se vitonen päivässä nyt niin ruhtinaallinen ole, että sillä suit sait huusholli hoidetaan, jos on ennen tottunut vähän väljempään budjettiin. Eikä hän ole täällä oloansa valittanut vaan vain kysynyt neuvoja, Aina löytyy jeesustelijoita jotka elävät n-i-i-in vähällä ja taivastelevat toisten "hurjia" kuluja. Itse elän kahden teinin kanssa ja yritän pitää ruokabudjetin kolmessasadassa per kuukausi, mutta helposti tahtoo mennä neljäsataa tai joskus enemmänkin kun ihan koko ajan ei jaksa laskea joka penniä. Tsemppiä sulle ap!

Vierailija
56/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purkkihernarista syö 2 kertaa mahan täyteen. Hernekeitto myös pitää hyvin nälkää. Hernari maksaa vaivaiset 80 senttiä lidlissä.

Kannattaa jättää purkkihernekeitot kauppaan ja ostaa pussi kuivattuja herneitä. Itse tehty hernekeitto on helppo, halpa ja taatusti parempi, mitä purkkiversiot.

Vierailija
57/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän porho olet, hulppea summa yksineläjälle. Kokeilepa selvitä 4,75€ /vko ja ruoki sillä yksi aikuinen ja yksi tarhaikäinen lapsi. Siinä vähän enemmän haastetta.

Miten joku onnistuu ryssimään asiansa noin pahasti? Eikö hävetä?

Vierailija
58/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee päivittäin työpaikkaruokailuun 7€. Kotona syön aamu-, väli- ja iltapalat ja viikonlopun ruuat. Tuo 35€ riittää minulla juuri noihin edellä mainittuihin aterioihin.. Syön itseni mielestä todella yksinkertaisesti ja kaipaisin vähän jotain erikoisempaa. Haluaisin käydä useammin ulkona syömässä.

Vierailija
59/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset räksyttävät ap:lle. Ei se vitonen päivässä nyt niin ruhtinaallinen ole, että sillä suit sait huusholli hoidetaan, jos on ennen tottunut vähän väljempään budjettiin. Eikä hän ole täällä oloansa valittanut vaan vain kysynyt neuvoja, Aina löytyy jeesustelijoita jotka elävät n-i-i-in vähällä ja taivastelevat toisten "hurjia" kuluja. Itse elän kahden teinin kanssa ja yritän pitää ruokabudjetin kolmessasadassa per kuukausi, mutta helposti tahtoo mennä neljäsataa tai joskus enemmänkin kun ihan koko ajan ei jaksa laskea joka penniä. Tsemppiä sulle ap!

Kiitos! ap

Vierailija
60/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis suosittelen menemään lidliin, huomasin jo siinä pelkästään hinnan pudotuksen kun ostin samat ruuat sieltä kuin lähikaupastani niin oli puolet halvempi. Sori tiiän että palstalla on lidli vihaajia mutta kommentoimpa silti ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme