35€/vko ruokaan..
Miltä näyttää kauppakuitti? Mitä ruokia tekisin? Juoksisitko tarjousten perässä?
Tällainen tilanne tuli nyt. Tuosta summasta pitäisi repäistä koko viikon syömiset, aamupalat sun muut..
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi, en usko että kukaan haluaa jatkuvasti laskeskella tarkkaan ruokamenojaan tai tarkoituksella kitkutella hernekeitoilla ym halvoilla ruoilla. Minulle ruoka on myös nautinto ja välttämätön asia elämisen kannalta! Välillä vaan tulee tämmöisiä hetkiä kun pitää tyytyä vähempään. ap
Come on, jos ei ole rahaa, niin silloin eletään sen mukaan.
35€ on oikeasti ruhtinaallisesti, pärjäät varmasti hyvin!
Puurot, kaalit, edulliset hedelmät (omenat esim), leivo sämpylöitä, munia, papuja, ym!
Itsellä 15-20€ käytettävissä per viikko ja hyvin pärjään. =) Pitää vaan viitsiä tehdä itse.
Tuolla elelee helposti, riippuen tietty mistä ruuista tykkää. Itse koitan säästää reissuun rahaa ja minimalisoin ruuasta lähtien kaiken koska lähden puoleksi vuodeksi niin kaikki raha tarpeen siellä. Syön tällä hetkellä
-Keittoruokia, joko valmis tai teen itse. Rakastan pinaatti ja hernekeittoa joten ei kalliiksi tule.
- Wokkivihanneksia ja kookosmaitoa ja creen curry tahnaa, ai että! Tästä syö jo muutaman päivän.
- Lidlistä saa alle eurolla litran jugurttia ja pari euroa päälle niin paketin mysliä. Tai sitten puuroa, eli nämä aamupalana.
Näihin ym. menee viikossa jos joka päivä syö kaksi ateriaa yht: alle 20€
Jos sulla on jauhoja ja kuivahiivaa, öljyä tee sämpylöitä itse.
Jauhelihakastiketta
Kalapuikkoja
Perunoita
Kyllä tuolla yksin elää viikon.
Minulta on mennyt viikossa noin 30 e. Jääkaapissa vieläkin ruokaa jäljellä aika paljon. Ostin 5 euron ämpärin täynnä juureksia, kolme litraa rasvatonta maitoa (0,62 e/l), lisäksi lohta (8E/kg), kermaviiliä, 2 kg juustoa (yht. 8e), sipulinipun, sämpyläjauhoja, limpparia, ruisleipää, (n. 2 e/kg), kurkkua, pesupulveria (n. 2 e paketti), WC-paperia (0,22 e rulla) jne, jne. Lisäksi keitän kaurapuuroa aamuisin (kilo n 0,60 e), lisään siihen keräämiäni mustikoita tai tekemääni omenamössöä. Lisäksi keräsin itse ja sain sieniä. Pakastin on täynnä marjoja. Omenoita tulee tuttavilta. Kaikki käytetään.
Eli ei tule kalliiksi näin syksyisin. Ensi viikolla ei mene tätäkään summaa ruokaam.
Vierailija kirjoitti:
Purkkihernarista syö 2 kertaa mahan täyteen. Hernekeitto myös pitää hyvin nälkää. Hernari maksaa vaivaiset 80 senttiä lidlissä.
Kaksi kertaa?! Mä syön aina koko purkin kerralla :D tosin liikun aika paljon T: N25 ja S-kokoinen
Mitä vittua, meillä syö kaks aikuista 30e/viikko jos tarve vaatii, toi on ihan helppo homma
Viikon ruokalista
Ma&ti/ sosekeittoa
Ke-pe/ lihamakaronilaatikkoa
La/ pyttipannua
Su/ silakkapihvejä, muusia ja punajuurilisäkettä
+ lisäksi 2x itse leivottua leipää, pullaa ja lettuja
Ostoslista oman lähikaupan mukaan:
750g sipulia...1,12€
400g tavallista perunaa...30snt
500g muusiperunaa...45snt
500g porkkanaa...89snt
750g kaalia...1,85€
valkosipuli...45snt
kesäkurpitsa...0,99snt
1kg kukkakaalta...2,70€
nippu persiljaa...1,30€
400g bataattia...1,05€
1kg punajuuria...1,35€
400g lanttua...50 snt
pala inkivääriä...50 snt
750g nauta-sikaa...4,45€
500g silakkafileitä...1,80€
lenkkimakkaraa...99snt
ruokakerma...89snt
1,5l kevyt maito...1,28€
3pkt tuore hiivaa...63snt
15 kpl munia...2,29€
500g voita...2,19€
500g mansikkahilloa...2,67€
1kg kaurahiutaleita...99snt
2kg vehnäjauhoja...99snt
1kg ruisjauhoja...99snt
1kg tummaa makaronia...1,19€
.....=34,65€
Olettaen että sinulta löytyy kotoa perus mausteet, margariinia jne
Vaikka olisikin rahasta tiukkaa niin silti pitää suoda itselleen vähän makeata; -)
Nyt en ymmärrä lainkaan! Jos joku toinen haluaa normaalisti syödä halvemmalla, jotta voi säästää matkaa varten niin ok. Mutta jos minä normaali tilanteessa haluan panostaa hyvään ja laadukkaaseen ruokaan, (ja laittaa siihen enemmän rahaa) minut tuomitaan lihavaksi valittajaksi??!! Voi luoja sentään..
Nykyisestä tilanteestani johtuen minä joudun karsimaan harrastuksestani eli ruoanlaitosta. Tottakai ymmärrän että toiset tulevat toimeen paaaaaaaaaljon pienemmällä summalla vaikka olisi triplamäärä ruokailijoita. Tuo summa minkä ilmoitin aloituksessa on minulle kitkuttelua ja olen pahoillani jos se on täällä jollekulle herroiksi elämistä. ap
Vierailija kirjoitti:
Viikon ruokalista
Ma&ti/ sosekeittoa
Ke-pe/ lihamakaronilaatikkoa
La/ pyttipannua
Su/ silakkapihvejä, muusia ja punajuurilisäkettä+ lisäksi 2x itse leivottua leipää, pullaa ja lettuja
Ostoslista oman lähikaupan mukaan:
750g sipulia...1,12€
400g tavallista perunaa...30snt
500g muusiperunaa...45snt
500g porkkanaa...89snt
750g kaalia...1,85€
valkosipuli...45snt
kesäkurpitsa...0,99snt
1kg kukkakaalta...2,70€
nippu persiljaa...1,30€
400g bataattia...1,05€
1kg punajuuria...1,35€
400g lanttua...50 snt
pala inkivääriä...50 snt
750g nauta-sikaa...4,45€
500g silakkafileitä...1,80€
lenkkimakkaraa...99snt
ruokakerma...89snt
1,5l kevyt maito...1,28€
3pkt tuore hiivaa...63snt
15 kpl munia...2,29€
500g voita...2,19€
500g mansikkahilloa...2,67€
1kg kaurahiutaleita...99snt
2kg vehnäjauhoja...99snt
1kg ruisjauhoja...99snt
1kg tummaa makaronia...1,19€
.....=34,65€
Olettaen että sinulta löytyy kotoa perus mausteet, margariinia jne
Vaikka olisikin rahasta tiukkaa niin silti pitää suoda itselleen vähän makeata; -)
Kiitos tarkasta vinkistä! ap
35 € viikossa yhdelle hengelle kuulostaa ihan normaalilta ruokabudjetilta, jos teet kaikki itse. Perunoita, jauhelihakastiketta, kaalilaatikkoa, kananmunaa, jugurttia, leipää, raasteita ym. Tosin yksittäiset kalliimmat ostokset ja herkut helposti vesittävät tuon budjetin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purkkihernarista syö 2 kertaa mahan täyteen. Hernekeitto myös pitää hyvin nälkää. Hernari maksaa vaivaiset 80 senttiä lidlissä.
Kaksi kertaa?! Mä syön aina koko purkin kerralla :D tosin liikun aika paljon T: N25 ja S-kokoinen
Vedät kattilallisen soppaa?
Se purkkihernekeitto on tarkoitettu vedellä jatkettavaksi.
Voi hitto,keität soppaa niin pärjää,ruikkari maksaa 20 c paketti.
Ymmärrän sen kun on rahaa niin tottakai tulee ostettua kalliimpaa. Ei tartte aina venyttää penniä.
Meillä menee miehen kanssa noin 30€ viikossa ruokaan. Halpoja ruokia jota syödään yleensä: keitot (linssi, nakki, jauheliha, herne tai pinaatti), sosekeitot (lempparini peruna-porkkana-sipuli), makaroonilaatikko (jauhelihalla tai linsseillä), pastaa/perunaa ruskeakastikkeella (jliha tai linssi), riisiä/pastaa jonkinlaisella kastikkeella (joko ruokakermaa tai kookosmaitoa sekä kanaa tai vain jotain vihanneksia esim. tomaattia, paprikaa), paistettu riisi (riisiä+pakastevihanneksia+kananmunaa+mausteita), wokkikasvikset+nuudelit, munakas, kasvistortillat, täytetyt patongit, joitain valmiita pakasteruokia, joskus einesmaksalaatikkoa.
Ei nyt tule muita mieleen. Tässä nyt oli paljon kasvisruokaehdotuksia, tulee todella kalliiksi jos joka aterialla on pakko saada lihaa... Aamu- ja iltapalaksi hedelmiä, puuroa, marjoja, leipää, jugurttia.
Minä asun poikaystäväni kanssa, käymme n. 3 kertaa viikossa kaupassa ja joka kerta sinne menee se reilu pari kymppiä, eli suurinpiirtein tuo sama 35e/vko/hlö. Pärjäämme tuolla oikein hyvin, emmekä edes mitenkään säästele vaan ostetaan se mitä tarvitaan ja joskus enemmänkin.
Appelsiinitäysmehu 2,35
Oivariini 3,39
Kreikkalainen jogurtti x 3 o,80 kpl
Lähdevesi x 3 4,20
Ruokaherne 0,75
Sipuli 1,49
Kahvipkt 2,99
Melitta suodatinpss 2,59
Marie.keksi 0,77
Kurkku 1,02
Polar juusto 4,89
Astianpesuaine 2,95
Tonnikala 1,69
Ruisleipä 1,99
Chicken snack 1,49
Herkkusieni 1,19
Yhteensä 36,05 Jogurtit alessa
Rahapäivän ostokset.
Anteeksi että sekaannun ketjuusi. Mutta kun täällä näitä neuvojia löytyy. Niin kertokaahan niitä vinkkejä tännekin. Mitä syödä ma-pe kun käytössä ainoastaan mikro?? Pieni jääkaappi on. Sunnuntaina ei kuitenkaan koko viikon ruokia voi tehdä. Menevät pilalle ennen kuin niitä on aika syödä.
Mulla menee normaalisti jo 10 e -15 e päivässä syömisiin, tuohon sisältyy lounas työpäivinä. Ostan mm. pähkinöitä, valmiswokkeja ym., siivutettua juustoa ja pullovettä tai limsaa. Viikonloppuisin tulee ostettua sipsejä ja croissantteja ja kalliimpaa appelsiinimehua. Nyt on vaan tulossa köyhäilyjakso, kun tulot tippuu väliaikaisesti, joten pitäisi opetella käymään ruokakaupassa budjetilla ja tekemään itse ruokaa. Kiva lukea vinkkejä täältä, joten kiitos aapeelle aloituksesta!
kauppa kuittinu näyttäisi tältä:
Näkkileipää
Maitoa x2
Makaronia
Jauhelihaa 400g x2
Munia
Kurkku
Juusto
+ margariini jos ei olisi jo kotona
Eli ruuaksi tekisin makaronilaatikkoa kaksi satsia ja muuten söisin näkkäriä kurkulla ja juustolla. Kurkku ja juusto ei olisi pakollisia joten jos rahat ei riittäisi jättäisin nämä pois. T:syömishäiriö ❤️
Nyt on loistava tilaisuus laihiskuuriin. Aamupalaksi pelkkää puuroa. Pussi porkkanoita ja omenoita. Pääruuiksi 3 kertaa päivässä täysjyvä- tai proteiinipastaa sekä tonnikalaa. Noi saa 35 €/vko ja kroppa kiittää!