Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35€/vko ruokaan..

Vierailija
22.09.2016 |

Miltä näyttää kauppakuitti? Mitä ruokia tekisin? Juoksisitko tarjousten perässä?
Tällainen tilanne tuli nyt. Tuosta summasta pitäisi repäistä koko viikon syömiset, aamupalat sun muut..

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on loistava tilaisuus laihiskuuriin. Aamupalaksi pelkkää puuroa. Pussi porkkanoita ja omenoita. Pääruuiksi 3 kertaa päivässä täysjyvä- tai proteiinipastaa sekä tonnikalaa. Noi saa 35 €/vko ja kroppa kiittää!

Älkää nyt hyvät ihmiset tonnikalaa ostako! Se on älyttömän kallista.

Vierailija
62/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä lueskellut paljon artikkeleita aiheesta ja tämä vähän mietitytti http://www.hs.fi/m/ruoka/a1452659477634

Mutta en ylläty koska hesari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on loistava tilaisuus laihiskuuriin. Aamupalaksi pelkkää puuroa. Pussi porkkanoita ja omenoita. Pääruuiksi 3 kertaa päivässä täysjyvä- tai proteiinipastaa sekä tonnikalaa. Noi saa 35 €/vko ja kroppa kiittää!

Ääh älä jaksa! Tonnikala ei enää ole niin superhalpaa kuin parikymmentä vuotta sitten (kun olin opiskelija!) mutta ei se vieläkään mitään "älyttömän kallista" ole. Alle kaksi euroa maksaa purkki perustonnaria, joka riittää eri tavoin jatkettuna yhdelle ihmiselle ihan hyvin. Pakastettu on tietysti kallista, tuoreesta puhumattakaan.

Vierailija
64/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luulis yhen ihmisen muutaman viikon pärjäävän tolla budjetilla.Itellä on aina pakastin täynnä lihaa,ranskalaisia,nugetteja kalapuikkoja,marjoja..Kuiva-ainekaapissa on riisiä,makaroneja,pussikastikkeita,säilykkeitä,jauhoja ja muuta säilyvää.Omasta maasta perunaa,sipulia ja porkkanaa.Ollaan viimeiset 3 viikkoa eletty käytännössä niin,että olen hakenut kaupasta vain 6 litraa maitoa per viikko.Ja meitä on 2 aikuista ja 2 lasta.+Lapset saa päiväkodissa lämpimän ruuan.Ollaan leivottu sämpylöitä,tehty lihapullia,kiisseleitä,vispipuuroa,keittoja,pulled porkkia kaslerista( 2.99e/kg) ja porkkanalaatikkoa.Ihan hyvin ollaan pärjätty,eikä mitenkään huonosti olla kuitenkaan syöty.

Vierailija
65/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
66/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääh älä jaksa! Tonnikala ei enää ole niin superhalpaa kuin parikymmentä vuotta sitten (kun olin opiskelija!) mutta ei se vieläkään mitään "älyttömän kallista" ole. Alle kaksi euroa maksaa purkki perustonnaria, joka riittää eri tavoin jatkettuna yhdelle ihmiselle ihan hyvin. Pakastettu on tietysti kallista, tuoreesta puhumattakaan.

Ei ole kallista... n. 170 grammaa tonnikalaa eli boniittia n. 2 euroa. Siitä sitten riisin sekä kasvisten kanssa syö yhden kerran.

Jauheliha 400 grammaa maksaa n. 2,30 euroa. Siitä tekee jauhelihakeiton  syö useamman kerran.

Vierailija
67/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kallista... n. 170 grammaa tonnikalaa eli boniittia n. 2 euroa. Siitä sitten riisin sekä kasvisten kanssa syö yhden kerran.

Jauheliha 400 grammaa maksaa n. 2,30 euroa. Siitä tekee jauhelihakeiton  syö useamman kerran.

Sunko mielestä kaikki on älyttömän kallista, mikä ei ole absoluuttisesti halvinta? Tonnikala on vähän kalliimpaa kuin jauheliha, joo, mutta halvempaa kuin vaikka broilerifilee. Mulle on ihan sama mitä liha maksaa, kun en sitä kuitenkaan syö. Purkki tonnikalaa silloin tällöin ei budjettia kaada.

Vierailija
68/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kannattaa ostaa kauan säilyvää, pakasteita, juureksia ja säilykkeitä. Täysjyvänäkkileipä täyttää hyvin ja pitää verensokerin tasaisena. Porkkanaletut taas ei paljoa maksa ja pitää kylläisenä. Perunoista saa tehtyä muusia, keittoa, gratiinia tai vaikka perunafocacciaa. Proteiinit maksaa paljon enemmän kuin hiilarit joten niiden ostamista voi miettiä tarkemmin.

Vierailija
69/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sunko mielestä kaikki on älyttömän kallista, mikä ei ole absoluuttisesti halvinta? Tonnikala on vähän kalliimpaa kuin jauheliha, joo, mutta halvempaa kuin vaikka broilerifilee. Mulle on ihan sama mitä liha maksaa, kun en sitä kuitenkaan syö. Purkki tonnikalaa silloin tällöin ei budjettia kaada.

Mitä tonnikala on muuta kuin lihaa?

Vierailija
70/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tonnikala on muuta kuin lihaa?

Oletko Jessica Simpson...?

Vierailija
71/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viikon ruokakassi lidlistä maksaa about ton 35e, ostan mitä mieli tekee enkä kituuta tai syö mielestäni ankeasti. Tämän perusteella väittäisin, että onnistuu leikiten. Itse ostan tuolla summalla ison kasan tuoreita vihanneksia, juureksia ja hedelmiä, munia, leipää, juustoa, mehua, jogurttia tai rahkaa, kauramaitoa, pähkinöitä jne. Toki kaikkea ei tarvitse ostaa joka viikko, esim pähkinät ja kuivatuotteet kestää ja säilyy pitkään. En yleensä osta myöskään juuri sitä halvinta vaihtoehtoa vaan sen mitä haluan, esimerkkinä vaikka maultaan makeammat kirsikkatomaatit, luomu kauraleipä, kauramaito, mozzarella jne. Oikeastaan olen tosi yllättynyt että moni pitää tätä jonain kituutus budjettina ja ehdottaa heti eineksiä ja usean päivän soppa annoksia, kun omasta mielestäni näitä kannattaa käyttää vastaa kun ollaan alle 20e budjetissa per viikko tms.

Vierailija
72/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä onnistuu, itse elän aikalailla tuolla määrällä. Kokkaan aina vähän enemmän ruokaa, etten kokkaile joka päivä. syön paljon kasviksia ja tuoreita hedelmiä, eli jos ostaisin kaikki pakasteena, niin varmaan säästäisin aika paljon. 

Muista, että  pavut ja linssit usein maksaa vähemmän kuin liha. Niistä saa hyvää ruokaa! 

Vierailija
73/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön noin 100 eurolla kuukaudessa enkä todellakaan pihistele mistään, joten en ymmärrä kysymystä.6

Vierailija
74/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kannattaa ostaa kauan säilyvää, pakasteita, juureksia ja säilykkeitä. Täysjyvänäkkileipä täyttää hyvin ja pitää verensokerin tasaisena. Porkkanaletut taas ei paljoa maksa ja pitää kylläisenä. Perunoista saa tehtyä muusia, keittoa, gratiinia tai vaikka perunafocacciaa. Proteiinit maksaa paljon enemmän kuin hiilarit joten niiden ostamista voi miettiä tarkemmin.

Papupurkin saa 0.9 400g. Miten niin proteiinit maksaa enemmän?

Vierailija
75/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No luulis yhen ihmisen muutaman viikon pärjäävän tolla budjetilla.Itellä on aina pakastin täynnä lihaa,ranskalaisia,nugetteja kalapuikkoja,marjoja..Kuiva-ainekaapissa on riisiä,makaroneja,pussikastikkeita,säilykkeitä,jauhoja ja muuta säilyvää.Omasta maasta perunaa,sipulia ja porkkanaa.Ollaan viimeiset 3 viikkoa eletty käytännössä niin,että olen hakenut kaupasta vain 6 litraa maitoa per viikko.Ja meitä on 2 aikuista ja 2 lasta.+Lapset saa päiväkodissa lämpimän ruuan.Ollaan leivottu sämpylöitä,tehty lihapullia,kiisseleitä,vispipuuroa,keittoja,pulled porkkia kaslerista( 2.99e/kg) ja porkkanalaatikkoa.Ihan hyvin ollaan pärjätty,eikä mitenkään huonosti olla kuitenkaan syöty.

Ymmärrän hyvin, että pärjäätte pienellä kauppalaskulla mutta itselläni ei ole kertynyt kaappeihin tuommoisia varastoja. Saatikka oman maan antimia.. Yritän parantaa tilannettani. ap

Vierailija
76/76 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papupurkin saa 0.9 400g. Miten niin proteiinit maksaa enemmän?

Linssit ja pavut tosiaan on halpoja mutta kaikki eivät niistä pidä. Eläinkunnan proteiinit maksaa yleensä aika paljon enemmän kuin makaronipussi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi