Millaisen romanttisen illan
Kommentit (71)
Meillä on aika usein romanttisia iltoja. Kerran viikossa joko lapsenvahti tulee lapsia meille katsomaan tai menevät yökylään jollekin sukulaisille.
Arkena romanttinen ilta kahdestaan on yleensä ravintola illallinen ja elokuviin.
Viikonloppuna jos saadaan lapset yökylään niin teen illallisen itse kotona, mies lämmittää paljun ja illan päätteeksi joko leffa kotona yhdessä peiton alla tai jonkun bändin keikalle.
Yhdessäolo on se kaikkein paras romantiikka. Kädestä pitämistä ja toisen huomioimista.
Ja ihan varmasti joku miettii kuka maksaa niin vastaus on tasan menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen jonka kerrankin tasa-arvon nimissä nainen maksaa. Olisi minun eka kerta. Yhdessä 22 vuotta.
En usko, että ne sinun järjestämät "romanttiset" illat ovat olleet erityisen romanttisia ainakaan viimeiseen 20 vuoteen, koska olet niiden aikana miettinyt rahaa koko ajan.
Millä perusteella mies on miettinyt rahaa?
Tarkoitatko, että mies on tunteeton paska joka ajattelee vain rahaa jos ottaa edes puheeksi että nainen voisi maksaa jotain?
En ole sama kirjoittaja, mutta kyllä.
Mies on 20 vuotta VAPAAEHTOISESTI maksanut treffit ja kerännyt kiukkua ja myrkkyä sisälleen sen takia. Naisparka luulee että mies haluaa vain esiintyä romanttisena, vanhan ajan herrasmiehenä ja on imarreltu kun häneen panostetaan. Eikä arvaa että mies koko ajan laskee mitä naisen jokainen suupala tulee hänelle maksamaan. 20 vuotta. Eikä mies sano sanaakaan.
Matkustin yhteen aikaan kaverien kyydissä 10 kilometrin matkan n. kerran kahdessa kuukaudessa. Olimme siis menossa samaan paikkaan. Kolmen kerran jälkeen mietin, että pitäisikö minun tarjota rahaa kyydistä vai loukkaantuvatko. Olimme siis oikein hyviä kavereita, he yöpyivät maksutta luonani joskus jne. Päätin sitten tarjota rahaa ja se otettiin heti paikalla vastaan, ei mitään kursailua. Voi, miten häpesin! Olin kuvitellut että olemme niin tuttuja että tuollaisella ei ole mitään väliä. Ja he olivatkin varmaan keskenään puhuneet miten kauhea pummi olen. Ja kun minä olin noin nolona, miltähän tuntuisi vaimosta kun mies viimein 20 vuoden jälkeen onnistuu saamaan sen suunsa auki ja sanomaan tuosta...
Kai sitä vähemmästäkin vittuuntuu jos aikuinen nainen ei osaa oma-aloitteisesti alkaa maksamaan vaan ottaa vienon hymyn kanssa ravintolaillallisia vastaan "vanhan ajan herrasmieheltä". Nainenhan on täysin vastuista vapaa, kuin iso lapsi? Moni mies tekee tuota, katsoo kuinka kauan tosiaan se lokki ottaa vastaan lahjuksia. Sitten lokki itkee kun tulee jätetyksi. "mies oli vittu vain rahojensa perään"
Oletan, että kuitenkin odotat naisen kokkaavan, siivoavan, tiskaavan ja pyykkäävän päivittäin? Koska hän on siinä parempi ja sinä vaihdat auton renkaat. Tasa-arvo astuu kuvaan siinä vaiheessa kun sinun pitäisi tehdä jotain enemmän.
En oleta koska teen vähintään yhtä hyvää ruokaa kuin vaimo, epäsiisteys vituttaa ja tiskikoneen osaan täyttää itsekin. Pyykin pesusta en välitä, sen saa vaimo hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen jonka kerrankin tasa-arvon nimissä nainen maksaa. Olisi minun eka kerta. Yhdessä 22 vuotta.
En usko, että ne sinun järjestämät "romanttiset" illat ovat olleet erityisen romanttisia ainakaan viimeiseen 20 vuoteen, koska olet niiden aikana miettinyt rahaa koko ajan.
Millä perusteella mies on miettinyt rahaa?
Tarkoitatko, että mies on tunteeton paska joka ajattelee vain rahaa jos ottaa edes puheeksi että nainen voisi maksaa jotain?
En ole sama kirjoittaja, mutta kyllä.
Mies on 20 vuotta VAPAAEHTOISESTI maksanut treffit ja kerännyt kiukkua ja myrkkyä sisälleen sen takia. Naisparka luulee että mies haluaa vain esiintyä romanttisena, vanhan ajan herrasmiehenä ja on imarreltu kun häneen panostetaan. Eikä arvaa että mies koko ajan laskee mitä naisen jokainen suupala tulee hänelle maksamaan. 20 vuotta. Eikä mies sano sanaakaan.
Matkustin yhteen aikaan kaverien kyydissä 10 kilometrin matkan n. kerran kahdessa kuukaudessa. Olimme siis menossa samaan paikkaan. Kolmen kerran jälkeen mietin, että pitäisikö minun tarjota rahaa kyydistä vai loukkaantuvatko. Olimme siis oikein hyviä kavereita, he yöpyivät maksutta luonani joskus jne. Päätin sitten tarjota rahaa ja se otettiin heti paikalla vastaan, ei mitään kursailua. Voi, miten häpesin! Olin kuvitellut että olemme niin tuttuja että tuollaisella ei ole mitään väliä. Ja he olivatkin varmaan keskenään puhuneet miten kauhea pummi olen. Ja kun minä olin noin nolona, miltähän tuntuisi vaimosta kun mies viimein 20 vuoden jälkeen onnistuu saamaan sen suunsa auki ja sanomaan tuosta...
Meillä miesystäväni haluaa aina maksaa ravintolassa ja tuo aina kukkia. Oli outoa aluksi, en ollut tottunut. Mutta kun vaatii olen antanut maksaa. Mutta muistan häntä säännöllisesti itse myös vaikken noita illallisia maksa. Tuon työreissuilta aina jotakin kivaa mistä tiedän pitävän, kun tulee työreissulta minun luo, teen hyvää ruokaa, hieron ja hemmottelen. Seuraan mitä hän tarvitsisi muttei kiireisenä kerkeä ostamaan ja ostan hänen tyylisiään paitoja, sykemittareita tai muita. Tuo vastavuoroisuus ei tarvitse samassa asiassa olla 50:50 periaatteella kunhan molemmilla on olo, että toinen välittää ja arvostaa. Ja perjantaiksi laitan iltapalaa, lämmitän saunan ja valmistaudun hieromaan kipeitä hartioita.
Niin, ja kuvittelehan sitten että 20 vuoden jälkeen tuo miehesi avautuu tällä palstalla, miten sinun olisi tasa-arvon nimessä pitänyt maksaa hänelle illallisia. Tuntuisiko kivalta?
Ei avaudu, tarjoan säännöllisesti, että maksan molemmat, ja joskus olen sen kerennyt tehdä jossain tilanteissa missä tiedän ettei loukkaannu. Oletan tuon valittavan miehen puhuneen enemmän juuri tästä naisten asenteesta - mies maksaa, minä kulutan, päätän miten perheen rahat käytetään. Tuohon ne ole koskaan sortunut enkä tule sortumaan.
No sissus. Kyllä minunkin ensimmäinen ajatus oli, että millähän budjetilla lähtisi liikenteeseen että olisi realistista toteuttaa romanttinen ilta.
Olen siis nainen, työssäkäyvä ihminen. Emme ole naimisissa, mutta miesystävä järjestää jatkuvasti jotain romanttista, viimeksi eilen keräsi kukkapenkistä kehäkukkia ja toi minulle kimpun.
Mutta romanttinen ilta, näin keski-ikäisten ihmisten kesken...
Kaupunkiloma jossain, minne norskilla pääsee parissa tunnissa. Kävelyä vanhassa kaupungissa, yllätyksenä kaivan lahjaksi lemmenlukon, jossa on henkilökohtainen kaiverrus joka kiinnitetään paikalliseen siltaan. (OK, nyt voi ottaa kuvan facebookkiin). Illallinen jossain, hotellin aulabaarissa vielä lasilliset.
Huoneessa kahden kesken käydään yhdessä suihkussa tai vielä parempaa jos on amme. Seksiä olisi luvassa ja sen jälkeen unta.
Aamulla sitten hotellin aamupalalla kumpikaan ei vieläkään räplää kännykkäänsä vaan selataan vielä paikallisten nähtävyyksien esitteitä. Ja illaksi kotiin, tai seuraavana päivänä vasta.
Takaisin topiciin.
Huomenna illalla mökillä grillataan ja juodaan viiniä, kuunnellaan Olavi Virtaa ja sitten vähän peuhataan.
Kyllä mun mies haluaa maksaa, jos käydään yhdessä syömässä. Ollaan joskus tehty aikuismaisesti kivi-paperi-sakset ja häviäjä maksaa :D mutta tosiaan mies useimmiten maksaa, mut jos mä haen miehelle ruokaa tai tuon matkan varrelta ruokaa hänelle niin tietty mä maksan.
Yleensä meidän romanttiset illalliset on kerran vuodessa vuosipäivänä. Minä olen silloin varannut hotellihuoneen jostain ja maksan sen ja mies tarjoaa ruuat. Kyllä tossa mulle tulee enemmän maksettavaa kuin miehelle. Kyllä nyt taas taistelu saatiin aikaan.
Mä haluaisin lähteä miehen kanssa syömään hyvää ruokaa, hakea viiniä ja mennö hotelliin. Siellä kylpyvedet tulemaan ja yhdessä kylpyyn ja juodaan viiniä. Sitten nautittaisiin toisistamme loppuilta :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies voi ihan syystä toivoa että nainen piffaisi illan joskus. Ollaan oltu miehen kanssa nyt kuusi vuotta kimpassa ja vaikka mies yleensä maksaa niin itse oma-aloitteisesti järjestän jotain kivaa aina silloin tällöin. Ap:n tapauksessa näin ei ilmeisesti ikinä ole.
Tämä varmaankin olis se miehen ajatus (johon useampi mies yhtyi). Pahimmillaan olen kuullut yhden naisen valittavan kuinka oma mies on niin tylsä, ei järjestä koskaan mitään kivaa. MIksi se on miehen velvollisuus, hän ei koskaan ajatellut, että itse voisi järjestää jotain miehelleen? Ja tuossakin perheessä mies lattoi ruuan aina kun pitkiltä työpäiviltään kerkesi. No, ero tuli, nainen masentui lisää ja valittaa töissä aina kun sairauslomiltaan lerkeää, miehellä kuulemma joku mukava uusi nainen.
Vierailija kirjoitti:
Lompakkoloisen on vaikea käsittää, että kyseessä on tasa-arvo, ei raha.
Miesasiamiehen on vaikea käsittää, että kysymys ei koskenut rahaa eikä tasa-arvoa eikä sukupuolia, vaan romanttista iltaa.
Kutsut minua itsepintaisesti lompakkoloiseksi, vaikka olin juuri aiemmassa viestissäni selittänyt, etten ole kenenkään toisen rahoilla ikinä elellyt. Miesasiamiehen on myös vaikea ymmärtää lukemaansa, kaiken mielensäpahoittamisen lomassa.
Vierailija kirjoitti:
Pari tuntia kahdestaan jolloin vaimo jättäisi puhelimen pois ja oma-aloitteisesti halaisi. Muuten ajalla ja paikalla ei niin väliä.
Voi liikutus. Tuli ihan huono omatunto :( Tänään laitan puhelimen pois ja halaan miestäni kun menen kotiin. Pitkään <3
Olen varannut meille lokakuun alkuun viikonlopuksi huoneen läheisestä kylpylästä.
Järkännyt lapsille hoitajan ja miestä huijasin ettei suunnittele sille viikonlopulle mitään kun lähden siskoni luokse viikonlopuksi.
Lähdetään perjantaina kun mies tulee töistä.
Perjantai illaksi on varattu keilarata ja pöytä ravintolasta. Lauantaina tarkoitus rentoutua kylpylän puolella ja miehelle varasin hieronnan. Valittanut selkää jo jonkun aikaa ja minun hieronta ei ole sitä parempaan kuntoon saanut.
Ihanaa päästä välillä irti kotiympyröistä ja keskittyä kokonainen viikonloppu vain toisiimme.
Ajatella, että jossain muualla kuin Suomessa miehet haluavat todella maksaa ja tuntevat itsensä onnistuneiksi ja hyviksi miehiksi, kun pystyvät maksaa naiselle esim. illallisen.
Voin sanoa, että minun venäläinen exäni ei todellakaan antanut minun maksaa yhtä ainutta kertaa edes omaa teekupposta. Olimme yhdessä 6 vuotta.
Ja ei, en elänyt mitenkään alistettuna :D. Ihan koulussa ja töissä kävin.
Mutta on niitä hyviä miehiä Suomessakin! Ei vaan tänne palstalle ole sattuneet..
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, että jossain muualla kuin Suomessa miehet haluavat todella maksaa ja tuntevat itsensä onnistuneiksi ja hyviksi miehiksi, kun pystyvät maksaa naiselle esim. illallisen.
Voin sanoa, että minun venäläinen exäni ei todellakaan antanut minun maksaa yhtä ainutta kertaa edes omaa teekupposta. Olimme yhdessä 6 vuotta.
Mutta on niitä hyviä miehiä Suomessakin! Ei vaan tänne palstalle ole sattuneet..
Hyvä mies = maksaa naisesta paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osu ja uppos. Itelläni takana 24 vuotta eukon kanssa ja sama tilanne. Tuli ensin mieleen että lasken paljonko rahaa on mennyt mutta tajusin heti että tulisi vain paha mieli.
Olisi kyllä kiva tuollainen ilta.
Onko teillä siis avioliitossa (?) täysin omat rahat? Meillä on yhteisiä niin velat kuin tulot, joten ei tarvitse vaikkapa ravintolassa itkeskellä sen perään, kumpi nyt maksoikaan. Eikö ole kauhean stressaavaa tuollainen elämä, kun pitää jokaista senttiä kytätä?
En ole tuo jolle vastasit, mutta toki arjen kulut menee suunnilleen tasan, mutta esimerkiksi hääpäivänä se olen minä joka maksaa kaiken ja minä hankin vaimolle kalliin lahjan.
Itsepähän tähän suostun, enkä nyt jaksa mitään haloota nostaa kotona, mutta noin periaatteesta voisi mennä joskus toisinkinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No samalla logiikalla "hyvä nainen" = innokas seksissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osu ja uppos. Itelläni takana 24 vuotta eukon kanssa ja sama tilanne. Tuli ensin mieleen että lasken paljonko rahaa on mennyt mutta tajusin heti että tulisi vain paha mieli.
Olisi kyllä kiva tuollainen ilta.
Onko teillä siis avioliitossa (?) täysin omat rahat? Meillä on yhteisiä niin velat kuin tulot, joten ei tarvitse vaikkapa ravintolassa itkeskellä sen perään, kumpi nyt maksoikaan. Eikö ole kauhean stressaavaa tuollainen elämä, kun pitää jokaista senttiä kytätä?
En ole tuo jolle vastasit, mutta toki arjen kulut menee suunnilleen tasan, mutta esimerkiksi hääpäivänä se olen minä joka maksaa kaiken ja minä hankin vaimolle kalliin lahjan.
Itsepähän tähän suostun, enkä nyt jaksa mitään haloota nostaa kotona, mutta noin periaatteesta voisi mennä joskus toisinkinpäin.
Jos kokee ettei homma ole vastavuoroista niin nostaa vaan kissan pöydälle. Saman tien voi löydä kortit pöytään ja vaimo saa tehdä ratkaisunsa. Näytä ulko-ovea jos hääpäivälahjaton elämä ei kiinnosta, uskoakseni harva lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Eli lompakkoloisen ylläpitäjä on hyvä mies? Näin ne perinteiset arvot saadaan taas nousuun. Tasa-arvoa voidaan harrastaa silloin kun se sopii naille parhaiten...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi "hyvän miehen" piirteistä on mielestäni se, ettei ajattele naista pakollisena kuluna/isona laskuna tms. Ihmettelen oikeastaan miksi hankkia naisystävä, jos koko ajan on ky*pä otsassa kun TÄYTYY maksaa vaikkapa kahvikuppi kahvilassa.
Jos oikein hyvä tsägä käy miehen löytäessä, hän jopa kokee iloa voivansa tarjota (iloa) naiselle. Lopputulos on joillekkin tärkeämpi kuin ne eurot. Jotkut oikeesti haluavat laittaa rahaa/ panostaa parisuhteeseen. Joillekkin on ilo tehdä vaikutus naiseen kerta toisensa jälkeen. Vaikka sitten muka "vanhanaikaisella herrasmiesmäisyydellä".
Vaikka ei se niin vanhanaikaista oikeasti ole. Ja jos on, onko jotain pahaa näissä herrasmiehessä? Iskeekö kitupiikillä kateus vai miksi se toisen miehen rahankäyttö niin aiheuttaa päänvaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi "hyvän miehen" piirteistä on mielestäni se, ettei ajattele naista pakollisena kuluna/isona laskuna tms. Ihmettelen oikeastaan miksi hankkia naisystävä, jos koko ajan on ky*pä otsassa kun TÄYTYY maksaa vaikkapa kahvikuppi kahvilassa.
Jos oikein hyvä tsägä käy miehen löytäessä, hän jopa kokee iloa voivansa tarjota (iloa) naiselle. Lopputulos on joillekkin tärkeämpi kuin ne eurot. Jotkut oikeesti haluavat laittaa rahaa/ panostaa parisuhteeseen. Joillekkin on ilo tehdä vaikutus naiseen kerta toisensa jälkeen. Vaikka sitten muka "vanhanaikaisella herrasmiesmäisyydellä".
Vaikka ei se niin vanhanaikaista oikeasti ole. Ja jos on, onko jotain pahaa näissä herrasmiehessä? Iskeekö kitupiikillä kateus vai miksi se toisen miehen rahankäyttö niin aiheuttaa päänvaivaa?
Minua ei haittaa maksaa vaimolle illallaisia tms., koska minulla on selkeästi paremmat tulot. Mutta se mikä tässä on alkanut häiritsemään, on vaimon yllättävä halukkuus tuollaisissa tilanteissa. Muuten ei siis seksi maistu, vaikka miten yrittäisi lämmitellä. Mutta kas kummaa, kun vie lapset hoitoon, käskee katsomaan illlaksi paremmat vaatteet ja antaa parin sadan kourun, niin sitten onkin haluja.
Joku tässä kuviossa mättää, mutta mennään nyt näillä. Itsehän olen valintani tehnyt vaikka välillä kaduttaakin.
Miehesi on heikkoitsetuntoinen WT-rasvari.
Minun vaimoni maksaa siinä miessä minäkin. Jos ei maksa niin saa elää omillaan.
T. Japi