Miksi mies ei kosi?
Ollaan oltu jo yli 4 vuotta yhdessä..lapsi, talo ja lemmikkikin löytyy. Kerran leikilläni kysyin mieheltä sormuskokoaan nii suuttu ja sano että et osta kyllä mitään sormuksia. Itse olisin valmis vaikka kihloihin edes. mistähän mahtaa johtua? Kokemuksia? Onko toinen nainen tms vai enkö riitä. Oon mieheltä kysyny mut ei kuulemma ole muita naisia. En ymmärrä?!
Kommentit (66)
Miehellä ollut ehjä ja hyvä lapsuus ja kotona vanhemmat edelleen yhdessä. minulla ei ole oikeuksia taloon..olemme järjestäneet talousasiat että mies maksaa talojutut ja minä sähkö, vesi ym. Se jos haluaa heittää pihalle minut ja lapsen nii ei ole mulla vaihtoehtoja. Romanttinen puoli naimisiinmenosta on itsellä myös ajatus mutta ihan nämä lailliset jutut olisi myös ihan jees että omistaisin jotain. Välillä tuntuu että oon löysässä hirressä. Se jos vaikka esim löytää nuoremman nii minä lennän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vain turhauttavalta että vaikka kuinka itse joustat ja ymmärrät ja kuuntelet ja oikeestaan oot uhrannut koko elämäs tähän perhe-elämään ja tähän kaikkeen nii sit kun sää et saa itte mitää varmuutta että mies haluis edes sitoutua muhun. Vittu kun alko vituttaa tää koko paska nii ankarasti että oksat pois! Oon polkenut paskaan ja syvälle.
Ap
Miten niin ei halua sitoutua suhun? Teillähän on yhteinen lapsi ja talo ja elämä. Kyllähän mies on sinuun sitoutunut. Hän ei ehkä juuri siitä syystä pidä avioitumita enää tarpeellisena.
Höpsis. Mies pitää takaporttia auki.
Mun miehelläni on lapsia ja pitkiä suhteita eri naisten kanssa. Kysyin miksei hän mennyt edes kihloihin avopuolisonsa kanssa, kun saivat toovotusti lapsenkin. Vastasi ettei sitä kaikkien kanssa naimisiin mennä. Lähtikin lätkimään, kun lapsi oli n 4 v. Seuraavakin liitto päättyi eroon ja seuraava, jossa oli kaksi uutta pientä lasta ja yhteinen idyllinen okt.Mä ilmoitin parin vuoden avoliiton jälkeen miehelle, että ero tulee ja hänen pitää muuttaa muualle luotani ellei halia mennä naimisiin. Ja että seksi loppuu tästä hetkestä alkaen ja pystyn intiimiyteen vasta, jos voin taas luottaa suhteen tulevaisuuteen. Mies suuttui ja meinasi tulla ero ja valitti, "ettei seksiä voi muka ottaa pois, kun sitä on jo". No lopulta kosi ja mentiin naimisiin. En usko, että hän olisi ikinä kosinut oma-aloitteisesti. Miksi ostaa lehmä, jos saa maidon ilmaiseksi
Ap olet jo niin pitkälle myöntynyt, että on vaikeampaa. Mutta sinuna ehkä toimisi se, että alat kertoilla kuinka muut miehet iskevät, kun luulevat sinkuksi tai yh:ksi ja ala miettiä palonko elatusmaksuja saat, jos tulee ero, koska et nyt enää pysty luottamaan miehesi sitoutumisen asteeseen.
Mistä te oikein noita miehiä ja parisuhteita kaivatte? 😁 "Kiristin seksittömyydellä kunnes mies kosi" ... Voi luoja 😂 terveellä pohjalla näyttää olevan... ja eka 21weenä tehdään penskat ja ostetaan talo että ollaan aikuisia ja sitten ihmetellään kun ei se bensalenkkari kosikaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vain turhauttavalta että vaikka kuinka itse joustat ja ymmärrät ja kuuntelet ja oikeestaan oot uhrannut koko elämäs tähän perhe-elämään ja tähän kaikkeen nii sit kun sää et saa itte mitää varmuutta että mies haluis edes sitoutua muhun. Vittu kun alko vituttaa tää koko paska nii ankarasti että oksat pois! Oon polkenut paskaan ja syvälle.
Ap
Miten niin ei halua sitoutua suhun? Teillähän on yhteinen lapsi ja talo ja elämä. Kyllähän mies on sinuun sitoutunut. Hän ei ehkä juuri siitä syystä pidä avioitumita enää tarpeellisena.
Mun miehelläni on lapsia ja pitkiä suhteita eri naisten kanssa. Kysyin miksei hän mennyt edes kihloihin avopuolisonsa kanssa, kun saivat toovotusti lapsenkin. Vastasi ettei sitä kaikkien kanssa naimisiin mennä. Lähtikin lätkimään, kun lapsi oli n 4 v. Seuraavakin liitto päättyi eroon ja seuraava, jossa oli kaksi uutta pientä lasta ja yhteinen idyllinen okt.Mä ilmoitin parin vuoden avoliiton jälkeen miehelle, että ero tulee ja hänen pitää muuttaa muualle luotani ellei halia mennä naimisiin. Ja että seksi loppuu tästä hetkestä alkaen ja pystyn intiimiyteen vasta, jos voin taas luottaa suhteen tulevaisuuteen. Mies suuttui ja meinasi tulla ero ja valitti, "ettei seksiä voi muka ottaa pois, kun sitä on jo". No lopulta kosi ja mentiin naimisiin. En usko, että hän olisi ikinä kosinut oma-aloitteisesti. Miksi ostaa lehmä, jos saa maidon ilmaiseksi
Ap olet jo niin pitkälle myöntynyt, että on vaikeampaa. Mutta sinuna ehkä toimisi se, että alat kertoilla kuinka muut miehet iskevät, kun luulevat sinkuksi tai yh:ksi ja ala miettiä palonko elatusmaksuja saat, jos tulee ero, koska et nyt enää pysty luottamaan miehesi sitoutumisen asteeseen.
Ja te elätte onnellisena elämänne loppuun asti...
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ollut ehjä ja hyvä lapsuus ja kotona vanhemmat edelleen yhdessä. minulla ei ole oikeuksia taloon..olemme järjestäneet talousasiat että mies maksaa talojutut ja minä sähkö, vesi ym. Se jos haluaa heittää pihalle minut ja lapsen nii ei ole mulla vaihtoehtoja. Romanttinen puoli naimisiinmenosta on itsellä myös ajatus mutta ihan nämä lailliset jutut olisi myös ihan jees että omistaisin jotain. Välillä tuntuu että oon löysässä hirressä. Se jos vaikka esim löytää nuoremman nii minä lennän.
Ap
Samalla tavalla sinä lennät olette naimissa tai ette. Vaikka omistaisit osan talosta niin tuskin sinulla on varaa miestä lunastaa ulos talosta, eikä tuo osuus yksinään riitä uuteenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei voi olla todellista, taasko yksi naisen lompakolla loisiva mies. Maksaako mies siis asuntolainaa samalla, kun sinä makselet vessapapereita ja makaroneja? Hän siis kartuttaa omaisuuttaan, josta sinä et omista mitään, ja sinä mahdollistat sen hoitamalla juoksevat kulut. Ei ihme, ettei mies halua naimisiin, joutuisi pian jakamaan osan sinun rahoillasi keräämästään omaisuudesta. Kai jouduit rahoittamaan lapsen hoidonkin omilla säästöilläsi ja maksat kaiken yhteiseen lapseenne liittyvän muutenkin yksin?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Luuletko, että mies ei turvaisi omaisuutta avioehdolla jos naimisiin menette? Miten avioliitto estää miestä lähtemästä nuoremman matkaan? Mitä, jos kuitenkin turvaisit oman selustasi ihan itse? Ei kukaan voi olla niin typerä, että on taloudellisesti riippuvainen miehestä.
Jotekin suloista, että joku voi olla noin lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että olet huono provo, joten en viitsi edes vastata sinulle. T. Rengastaja Ateisti https://www.youtube.com/watch?v=Cyizap9vmxU
Mutta vastasit kuitenkin :D .
En jaksanut katsoa videotasi. Mua ei liikuta sun ateismi ollenkaan, suomessa on uskonnonvapaus. Harmi jos sua häiritsee minun uskoni noin pahasti. Koeta löytää jostain vähän löysempi hattu.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi pyhä jeesus. Mies se kerryttää omaisuuttaan sinun maksaessa juoksevat kulut.
Voi ap, miten saatat olla noin tyhmä..... ?! Nyt heti sun nimi asunnon omistajiin, naimisiinmeno tai ero. Tällä hetkellä olet kynnysmatto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vautsi minkä aarteen olet saanut rengastettua! Lapsia siellä ja täällä, mutta sinun kanssasi suostui ihan naimisiin, kun aloit pihdata. Ihan tässä kateeksi käy.
Kyllä mä olin tyytyväinen naimisiinmenoon. Mies on todella seksikäs ja komea ja naiset yrittävät iskeä, mulla on turvallisempi olo, kun ollaan menty naimisiin hänenkin sukulaisten ja kaverien edessä kirkossa. Tiedän ettei se takaa mitään yksistään, mutta mulle se merkitsee henkisesti paljon. Kyllä avioliittokin päätyy usein eroon, mutta ajattelen silti, että avoliitosta on vielä matalampi kynnys erota.
Ap teillä kuulostaa taloudelliset suhteet siltä, että mies kartuttaa omaisuuttaan ja sä maksat juoksevat kulut. Ei hirveän tasa-arvoinen suhde niillä mittareilla. Oletko töissä vai kotiäitinä? Sulla on paljon menetettävää nyt, mutta niin miehelläkin. Nythän jänellä on ilmainen kotiapulainen ja lastenhoitaja ja seksityöläinen. Eron tullessa hänen elämänsä vaikeutuisi raskaasti. Joko olisi yh joka toinen viikko tai maksaisi elatuksesta. Hän vain luottaa, että sä olet tossun alla, etkä vaadi ikinä mitään.
Sano nyt vielä, että teet kaikkesi mielyttääkseen miestäsi? Hoidat kodin, lapset, kuljet selkä seinää vasten, ettei mies vaan pahoita mieltään, annat kaiken aikasi hänelle ja olet aina saatavilla ettei hän vaan lähtisi nuoremman matkaa ja pääsisit naimisiin.
Ap, sua kustaan silmään ja pahasti. Eipä ukko paljoa susta piittaa.
Ihan oikeesti sanokaa nyt että ette ole tosissanne näiden miestenne ja suhteidenne kanssa. En voi uskoa että kukaan on oikeasti näin yksinkertainen kuin vaikka AP tai tämä pihtaamalla avioon päässyt. Onhan tämä vitsi...?
Nyt hei ihan oikeasti vähän itsekunnioitusta ja arvostelukykyä hyvät naiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOMG mikä järjestely! Mieskö ihan ehdotti moista ja sä suostuit? :) Toivon totisesti että tää sun stoori on vain provo! Onhan??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli elät vain miehen kautta?
Entä talo ja lapset? Mitä ne sitten on ellei ne ole merkki sitoutumista?
Ikävä kyllä yllättävän monelle miehelle lapsen teko tai talon osto ei ole mikään kummoisempi merkki sitoutumisesta. Mies ajattelee lapsia tehdessä joko sitoutuvansa lapseen tai vain myöntyvänsä naisen tahtoon. Avioliitto sen sijaan on se oikeasti iso sitoutuminen tällaisille miehille. Siksi sitä naimisiinmenoa vältetään. Lapsen voi tehdä "vahingossa", taloa mies tuntuu omistavan yksinään. Avioliittoa on vaikeampi perustella potentiaaliselle uudelle hoidolle "vahinkona". Plus avoliitosta on helpompi lähteä. Eli valitettavasti, AP:n mies ei ole menossa AP:n kanssa naimisiin koska ei näe häntä loppuelämän kumppanina. AP:n vika tämä ei ole, mies vaan tuntuu olevan tällainen vammainen ajopuu joka lipuu elämässä lapsia tehden ja taloja ostellen, mutta sitä isoa vakiintumista vältellen kunnes Se Oikea tulee vastaan. Onhan näitä nähty, lapsia tehty avoliittoon ja oltu yhdessä pahimmillaan yli 10 vuotta, sitten purjehtiikin Se Oikea elämään. Seuraa ero avoliitosta ja kihlat on vaihdettu uuden kanssa vuoden sisään. Kyllä mies kosii, jos on kosiakseen.
Itse en suostuisi lapsia tekemään avoliittoon, sillä haluan naimisiin ennen lapsien tekoa. Jos mies ei tahdo kanssani naimisiin, näen sen niin ettemme ole yhteensopivia tulevaisuuden suunnitelmien kanssa ja kannattavinta on erota eikä alkaa väkipakolla kiristämään suuntaan tai toiseen (esim. pihtaamisella). Ja ennen kuin kukaan alkaa prinsessaharhoista jäkättää, maistraatti ilman juhlia on oikein passeli valinta ;)
On ihan ok, jos puoliso ilmoittaa ettei periaatteellisista syistä halua avioon. Asia pitää kuitenkin tehdä selväksi heti kun suhde alkaa mennä vakavaksi, eikä vasta joskus lasten ja talon jälkeen. Tällöin avopuoliso tietää myös miten toimia esimerkiksi omaisuuden suhteen.
Vittu, akat, menkää töihin ja maksakaa se oma puoliskonne asumiskuluista ja vaatikaa tulla merkityksi omistajaksi joka paikkaan niin sillä oo sit paskankaan väliä, ootteko naimisissa vai ette, ellei puoliso heitä veiviään. Tosin silloinkin pärjäilee, jos käy töissä, vaikka niitä lapsia olisikin, ottaa uuden tilalle, kun on päässyt yli.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä se lapsi on suurempi sitoumus kuin avioliitto. Susta voi ottaa eron jos vituttaa, mutta sen lapsen kautta se on aina suhun yhteydessä ja sidoksissa.
Ei halua menettää rahojaan eron sattuessa. Toinen syy voi olla, että ei yksinkertaisesti jaksa sen tuomaa hössötystä.
Tiedän että olet huono provo, joten en viitsi edes vastata sinulle. T. Rengastaja Ateisti https://www.youtube.com/watch?v=Cyizap9vmxU