Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kannattaisi kielellisesti lahjakkaan mennä opiskelemaan yliopistoon?

Vierailija
21.09.2016 |

Kysymys otsikossa. Matematiikka tai luonnontieteet eivät pahemmin kiinnosta, suurin piirtein kaikki muu kylläkin. Kielellisesti olen lahjakas. Lisäksi työllisyystilanne saisi olla kyseisellä alalla mahd. hyvä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kiinnostaa matikka ja luonnontieteet

Vierailija
2/18 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatieteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kieliä, siis pelkästään.

Vierailija
4/18 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatieteet ja sivuaineeksi sitten niitä kieliä. Tai sitten oikis.

Vierailija
5/18 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet aidosti lahjakas kielissä, niin suosittelisin pyrkimään ulkomaille parempiin yliopistoihin.

Vierailija
6/18 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logopediassa kielellisestä lahjakkuudesta on hyötyä. Työllisyystilanne on hyvä.

Vierailija
7/18 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdottaisin kauppatieteitä. Ja sivuaineeksi jokin kieli, vaikka venäjä, saksa tai ranska. Opiskeluaikana pyrit sitten vaihtoon sen kieliseen maahaan. Kun valmistut voit työskennellä ulkomaankaupan parissa. Tai miksei diplomaattina tai vaikka EU:n hommissa.

Älä haaskaa hyvää kielipäätä vaan opi kunnolla jokin vieras kieli, pelkällä englannilla ei pitkälle pötkitä. Asia, jota minä eniten kadun opiskeluajoiltani, on että jätin ranskan kielen opiskelun muutamaan alkeiskurssiin.

Vierailija
8/18 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montaako kieltä opiskelet?

Vierailija
9/18 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielellisellä lahjakkuudella ei sinänsä tee juuri mitään. Se voi olla hyvä aputaito monessa työssä, mutta sun pitää ensin keksiä joku muu juttu, josta hankit sen ammattitaidon.

Kauppatieteet voisi olla hyvä valinta, jos et oikein tiedä, mitä muuta.

Vierailija
10/18 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki joku oikea taito, pelkillä kuvitelmilla ei elä!

Vierailija
11/18 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikkaa

Vierailija
12/18 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi toisena kielenä +opettajan pedagogiset opinnot

Varmasti töitä riittää

Vierailija
13/18 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä on jo sanottu, niin kauppakorkea on sellainen yleispätevä tutkinto, jolla voi tehdä melkein mitä tahansa.

Vierailija
14/18 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat kielellisellä lahjakkudella? Opitko helposti uusia kieliä vai oletko hyvä käyttämään kieltä luovasti?

Vierailija
15/18 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin joku humanistihömppä vois olla, missä kymmeniä vuosia pyörittelet jotain subjekti-objekti -ongelmaa tietämättä lopuksi itsekään, mitä loppujen lopuks olet tulokseks saanut! Onhan toki niitä "suojatyösäätiöitä", kyllä niiltä aina jotain liikenee, jos jaksat vaan liirumlaarumia sivistysanoilla höystettynä päästellä sivutolkulla!

Vierailija
16/18 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin muotoillut otsikon sujuvammaksi. Siitä ei saa kuvaa kielellisestä lahjakkuudesta.

Vierailija
17/18 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Tosiaan oma toivemmattini olisi ollut kieltenopettaja tai sosiologi, mutta työnäkymät eivät ole kovinkaan auvoisat noiksi valmistuvilla. Kauppatieteitä olen itsekin miettinyt.

Opin uusia kieliä helposti ja olen myös suhteellisen taitava käyttämään kieltä. Koulussa en ole opiskellut kieliä pakollisten lisäksi, sillä siellä ei ollut tarjolla kuin yksi ainoa kielivaihtoehto. Kotona olen opetellut espanjan ja ranskan alkeet.

ap

Vierailija
18/18 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä! Tosiaan oma toivemmattini olisi ollut kieltenopettaja tai sosiologi, mutta työnäkymät eivät ole kovinkaan auvoisat noiksi valmistuvilla. Kauppatieteitä olen itsekin miettinyt.

Opin uusia kieliä helposti ja olen myös suhteellisen taitava käyttämään kieltä. Koulussa en ole opiskellut kieliä pakollisten lisäksi, sillä siellä ei ollut tarjolla kuin yksi ainoa kielivaihtoehto. Kotona olen opetellut espanjan ja ranskan alkeet.

ap

Voithan käydä kielten pääsykokeissa, niin selviää miten vertaudut muihin. "Suhteellisen taitava" ei kerro paljoa. Jos pääset sisään, niin voit ottaa harvinaisen kielen sivuaineeksi englanti-ruotsi-kieliparin lisäksi. Opettajana se voisi helpottaa työnsaantia jonkin verran.