Miksi jotkut kävelee "ankkakävelyä" raskaana? Jo puolivälissä kaveri alkanut kävelemään oudosti
mistä se johtuu? Jotku ei edes lopussa kävele eritavalla.
Kommentit (28)
Ehkä ihan positiivista, että asun maalla mummojen ja pappojen ympäröimänä. Mummot ja papat ovat olleet niin vilpittömän iloisia raskauksistani (joo, ihan oikeasti), eivät taatusti ole kirjoitelleet nettipalstoille, miten ärsyttävää on se, kun vedän ankkakävelyä tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku, voiko lantion virheasento vaikuttaa näin? Mulla on eteenpäin kallistunut lantio ja näin ollen myös kohtu kellahtanut eteenpäin ja olen pohtinutkin, mitä se tekee keholle raskauden aikana. Synnytyskin vinossa olevalla lantiolla/kohdulla kuulostaa itsekidutukselta. Olen aloittanut kuntoilun korjatakseni virheasennon ennen raskautta kun veikkaan että raskaus kehossa korostaisi huonoa asentoa entisestään eikä itseä jaksaisi kannatella - heikot vatsa- ja selkälihakset, kireät takareidet ja lonkankoukistajat, heikot pakaralihakset, hartiat taipuu eteen: uskoisin että raskaana oisin näillä vaivoilla vaappunut eteenpäin surkeesti kuin ankka?
Mulla on lantion virheasento just toiseen suuntaan, ja kyllä vaikuttaa raskausvaivoihin! Suosittelen myös odotusjoogaa sitten raskaana ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottappa kun alkaa se puuskuttaminen ja ähiseminen ja mahan hinkaaminen :D En voi sietää raskaana olevia naisia, varsinkaan niitä joilla ei enää hedelmöittymisen jälkeen muuta liiku korvien välissä kuin raskaana oleminen ja kaikki vaivat jotka siihen liittyy!
Tuo taitaa olla kauhean muodikasta nykyään, että kun toiset tulee raskaaksi, niin toisilla aggressiot nousevat pintaan. Miksihän?
Ei minua se raskaana oleminen ihmisissä häiritse, vaan ehkä kaikista eniten tuo, ettei mitään muuta enää liiku korvien välissä. Iso juttu joo, mutta minulla on siltikin oma elämä, josta haluan myös puhua ystävieni kanssa, eikä se onnistu, kun koko ajan puhe on peräpukamissa tai liitoskivuissa tai supisteluissa tai ummetuksissa tai siinä kuinka hankalaa on olla raskaana. Ja no se ääni, mikä kuuluu kun hinkkaa mahaa paidan läpi, niin se ärsyttää myös, koska se ääni mikä siitä tulee, vihloo hampaita.
Jos joku ihminen ei osaa puhua muusta kuin itsestään, en oikein usko, että se on raskauden aiheuttamaa. Ja jos mahan silittelyn ääni tuntuu noin pahalta, sanoisin, että vika ei ole korvissa, vaan korvien välissä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta ihmettelen usein parikymppistä kaveriani joka kävelee juurikin tuota "ankkakävelyä" vaikka ei ole raskaana. Ei omien sanojensa mukaan myöskään pysty kyykistymään kunnolla, joten kai siinä on jokin yhteys. Hänellä ei ole edes iso maha vaikka muuten ylipainoinen ja tosi jäykkä onkin. Eikä suostu mihinkään lääkäriin tai harrastamaan liikuntaa tietenkään...
Minulla luiskahtaa toistuvasti lonkka paikoiltaan (googlaa SI-nivelen toimintahäiriöt). Jossain yhteyksissä puhutaan myös SI-nivelen dislokaatiosta. Kun nivelet on pois paikoiltaan, olen juuri kaverisi kaltainen. Voisin luetella sivun mittaisen kertomuksen erilaisista oireista ja kivuista, joita tilaan liittyy, mutta olennaisin löytyy netistä.
Kehoita kaverisi lääkäriin ja käske käyttämään jo hakeutumisvaiheessa noita linkistä löytyviä termejä, sillä tusinatohtori ei näitä vaivoja tunnista - lähettää vain röntgeniin ja sitten toteaa, ettei luita ole rikki. Ei olekaan, mutta on pois paikoiltaan. Tarvitaan manipulaatiohoitoa. Normikiropraktikko ei myöskään osaa hoitaa.
Minä jouduin lopettamaan esim. pyöräilyn jo raskauden alussa, kun en voinut istua satulassa enää, kyljen kääntäminenkin oli loppuraskaudessa vaikeaa. Toisessa raskaudessa käveleminen oli jo todella tuskallista, muutaman sadan metrin pakollista matkaa neuvolaan jouduin vaappumaan pysähdellen muutaman kymmenen metrin välein. Ovatko tuollaiset liitos(?)kivut sitten jotenkin harvinaisia? Vähän kuin lapsi roikkuisi jo puoliksi ulkona/jollain tunkilla kammettaisi alapäätä...
Vatsa minulla oli älyttömän pieni molemmilla kerroilla, ja tuskin vieraampi edes tajusi minun olevan raskaana ja synnärilläkin siitä usein mainittiin, joten vatsalla nyt ei ollut ainakaan kävelyn vaikeutumisen kanssa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta ihmettelen usein parikymppistä kaveriani joka kävelee juurikin tuota "ankkakävelyä" vaikka ei ole raskaana. Ei omien sanojensa mukaan myöskään pysty kyykistymään kunnolla, joten kai siinä on jokin yhteys. Hänellä ei ole edes iso maha vaikka muuten ylipainoinen ja tosi jäykkä onkin. Eikä suostu mihinkään lääkäriin tai harrastamaan liikuntaa tietenkään...
Minulla luiskahtaa toistuvasti lonkka paikoiltaan (googlaa SI-nivelen toimintahäiriöt). Jossain yhteyksissä puhutaan myös SI-nivelen dislokaatiosta. Kun nivelet on pois paikoiltaan, olen juuri kaverisi kaltainen. Voisin luetella sivun mittaisen kertomuksen erilaisista oireista ja kivuista, joita tilaan liittyy, mutta olennaisin löytyy netistä.
Kehoita kaverisi lääkäriin ja käske käyttämään jo hakeutumisvaiheessa noita linkistä löytyviä termejä, sillä tusinatohtori ei näitä vaivoja tunnista - lähettää vain röntgeniin ja sitten toteaa, ettei luita ole rikki. Ei olekaan, mutta on pois paikoiltaan. Tarvitaan manipulaatiohoitoa. Normikiropraktikko ei myöskään osaa hoitaa.
Näitkö tämän!
Johtuu tosiaan polvista. Raskaana ollessa haluaa kiinnittää erikoishuomiota siihen että nivelet taipuu oikein.
Tietääkö joku, voiko lantion virheasento vaikuttaa näin? Mulla on eteenpäin kallistunut lantio ja näin ollen myös kohtu kellahtanut eteenpäin ja olen pohtinutkin, mitä se tekee keholle raskauden aikana. Synnytyskin vinossa olevalla lantiolla/kohdulla kuulostaa itsekidutukselta. Olen aloittanut kuntoilun korjatakseni virheasennon ennen raskautta kun veikkaan että raskaus kehossa korostaisi huonoa asentoa entisestään eikä itseä jaksaisi kannatella - heikot vatsa- ja selkälihakset, kireät takareidet ja lonkankoukistajat, heikot pakaralihakset, hartiat taipuu eteen: uskoisin että raskaana oisin näillä vaivoilla vaappunut eteenpäin surkeesti kuin ankka?