Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tiedättekö sen hirveän löyhkän, mikä tiskirätistä tulee, kun sillä on muutaman kerran pyyhitty tiskipöytää? Semmoinen oksettavan tunkkainen haju. Se käry oikeen pistää nenään ja jos sillä rätillä pyyhkii jotain, niin sekin jää haisemaan homeiselle rätille.

Täytyy ruveta varmaan ostamaan jotain käsipaperia ja alkaa niillä putsaamaan.

• ylös 20
  • alas 20

Sivut

Kommentit (56)

Vierailija

Mä pesen sen rätin niin usein, että ei haise. Käytän Chifonetin tyyppisiä ohuita rättejä.

• ylös 30
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä pesen sen rätin niin usein, että ei haise. Käytän Chifonetin tyyppisiä ohuita rättejä.

Pistätkö siis tyyliin pesukoneeseen? Mulla on noita samoja ja kahen käyttökerran jälkeen lemuaa jo ihan karseelle :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Chifonet on niin ohut, että siinä menee ns. lapsi pesuveden mukana. Eli surkea puhdistusteho ja imukyky.

Wettexin Soft and Fresh on ollut oma luottorätti jo 15 vuotta.

• ylös 17
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö sen hirveän löyhkän, mikä tiskirätistä tulee, kun sillä on muutaman kerran pyyhitty tiskipöytää? Semmoinen oksettavan tunkkainen haju. Se käry oikeen pistää nenään ja jos sillä rätillä pyyhkii jotain, niin sekin jää haisemaan homeiselle rätille.

Täytyy ruveta varmaan ostamaan jotain käsipaperia ja alkaa niillä putsaamaan.

Tismalleen samalta haisee akateeminen naistutkija!

• ylös 7
  • alas 17
Vierailija

Sen  rätinvoi keittää vaikka päivittäin tai pestä astianpesuaineella/astianpesukoneessa.Hajuun auttaa kunnollinen huuhtelu/ viimeinen huuhtelu  kylmällä vedellä + kuivattaminen ilmavasti. Ilmeisesti et ole huuhdellut  rättiä kunnolla ja etkä  kuivattanut auki. Laita vaikka uunin kahvaan niin  ei ole mytyssä.Jos rättejä on tarpeeksi, uuden voi vaihtaa päivittäin ja pestä viikon varrella kertyneet rätit 60 tai  90 asteessa pesukoneessa pyyhkeiden kanssa.

• ylös 21
  • alas 0
Vierailija

Ei haise, kun rätti huuhdellaan ja kuivataan hyvin.
Haisee vain jos jää märäksi muhimaan

• ylös 17
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Pistätkö siis tyyliin pesukoneeseen? Mulla on noita samoja ja kahen käyttökerran jälkeen lemuaa jo ihan karseelle :(

Kyllä, 60 asteeseen. Jätätkö rätin myttyyn käytön jälkeen? Mä huuhtelen hyvin ja ripustan koukkuun kuivumaan. Voin taata, ettei noin käytettynä haise kahden käyttäkerran jälkeen.

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Kuivaatko rätin aina niin kuivaksi kuin mahdollista jokaisen pyyhintäkerran jälkeen? Rätti alkaa haista, kun siinä olevat bakteerit lisääntyvät ja alkavat erittää kaasuja. Siksi se pitää aina kuivata kunnolla ja huolehtia, ettei se lillu missään likaliemissä. Jos rättisi haisee, on aika vaihtaa uusi koska käytännössä pyyhit pöytääsi vain likaisemmaksi.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Huuhdo ehdottomasti rätti vedellä joka käyttökerran jälkeen! Muutoin bakteerit jäävät rättiin kasvamaan.

Siis ihan käsinpesuna nopeasti - ja rutista kuivaksi ja laita ilmavasti kuivumaan. Ja ei varmasti haise!

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Minä desinfioin rätin joka päivä kaatamalla reilusti kiehuvaa vettä sen päälle. Ei haise.

Vierailija

Huuhdotko rätin hyvin käytön jälkeen?
Säilytä ilmavasti.
Kosteana mytyssä tulee nopeasti pöpöjen kokoontumisajot.
Pyykkikoneessa pesu tarpeen mukaan.

Vierailija

Mulla on paljon Tupperwaren rättejä. Vaihdan rätin melkein joka päivä ja laitan käytetyn rätin pyykinpesukoneen vieressä olevaan altaaseen. Pesen rätit kerran viikossa tai parissa. En siedä pahoja hajuja, joten tämä on minun konstini.

Vierailija

Mäkin heitän pyykkikoneeseen. Vastaavasti tiskiharja tiskikoneeseen. Ja uusin kyllä silti kohtuullisin väliajoin.

Vierailija

Voi Herra mun vereni...
Tiskirätti kerää kaikki bakteerit ja elämän itseensä. Se pitää pestä, joko astianpesukoneessa, tai pyykinpesukoneessa.
Itse pesen sen 90 asteen pesussa usein, tarvittaessa vaihtoon.

Vierailija

Siinä vaiheessa, kun rätti haisee, siinä on valtavan paljon bakteereja. Sellaista rättiä ei tulisi käyttää enää ollenkaan koskaan, eli ei siis mikroteta (bakteerit siirtyvät mikroon) eikä koiteta desinfioida keittämällä. Se keittäminen _ehkä_ ehtii tappaa pöpöt, mikäli keittää yli vartin, muttei sekään poista toksiineja.

T. Hygieniapassin omistava

vierailija

Nyt täytyy kyllä todeta, että en kyllä tiedä. Tiskirätti menee pesuun joka päivä, enkä ole mitään hajua huomannut.

Vierailija

Mä käytän talouspaperia (2-3 arkkia) keittiön tasojen pyyhkimiseen ja välittömästi nakkaan roskiin, käytän yleensä pelkkää vettä, kerran viikossa tolua. En voi sietää bakteerisia ja haisevia keittiörättejä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat