Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla tottakaan?! Ja miten toimisitte?

Vierailija
21.09.2016 |

Mieheni 13v tyttö on todella epäsiisti ja sotkuinen. Eikä siis pelkästään kyse sekasorrosta vaan kertakaikkisen epäsiistiä joka tavalla. Lähinnä tietysti sotkee huonettaan ja se kaaoskaan ei haittaisi, mutta kun huoneesta leijuu tiäs mitä hajuakin. Ilmeisesti kynsilakanpoistoaine ja kynsilakat käryttää,kun ei heitä niitä puhdistuslappujakaan roskiin. Tai en minä tiedä. Joku sellanen tympee haju.

Eilen sanoin ihan kauniisti, että tänään on sitten huoneen siivous. Vastas joo ja tuli parin minuutin päästä pois huoneesta ja oli mielestään siivonnut sen. Oli keskilattialta siivonnut likapyykit ja roskat vaatekaapin alahyllylle ja huoneen nurkkaan piiloon ja heittänyt jotain kasseja ja päiväpeiton päälle ettei muka näy. Käskin uudelleen, mutta eipä se siitä juuri muuttunut. Hiukan taisi raivata pöytäänsä. En tosin tiedä minne ne tunki,kun en käynyt katsomassa. Varsinaisesta siivouksesta ei voi puhua.

Kävin vielä kolmannen kerran sanomassa ja sanoin ihan kauniisti "PYYKIT". Ei mitään. Ei siis mitään. Ei edes katsonut päin.

Saanko nyt hakea ne pyykit itse ja heittää ne roskakasaan palamaan, koska ilmeisesti ei ole mitään väliä?

Viimeksi,kun ei kolmen päivän huomauttelun jälkeen saanut aikaiseksi niin joutui itse pesemään ja laittamaan kuivuun pyykkinsä. Oli vain isälleen ihmetellyt, että miksi pitää pestä vajaita koneellisia. Ei olisi tarvinnut, mutta kun ei kerran toimita niitä minulle pestäväksi niin sitten saa pestä itse. Vaikka sitten vajaita koneita.

Olen aivan neuvoton. En tajua mitä pitäisi tehdä. Kaikki muut lapset siivoaa viimeistään käskystä ja ihan kunnollakin eikä vain tunge tavaroita piiloon.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tyypillistä tuonikäisen käytöstä. Minä siivosin 14-vuotiaan huoneen eilen ja se on taas sikolätti. Paljon säilytyskoreja ja kaappitilaa ja mahdollisimman vähän tavaraa.

Ja ne roskat ja pyykit käyn vaan hakemassa päivittäin.

Murkkuikä ei kestä ikuisesti.

Taitaa olla ko 14 v oma lapsesi? Asia veetuttaa paljon enemmän, jos kyseessä lapsipuoli.

Mä tein niin, etten siivonnut miehen teinien huonetta. Olivat siis paskassa, kunnes muuttivat äidilleen. Mutta eipä isänsäkään siivonnut.

Kun perhe on suuri, ei voida olettaa, että yksi ihminen siivoaa seitsemän ihmisen jäljet.

Ei kenenkään tarvitse asua kesäleiriolosuhteissa ja suurperheessä. Oma valinta.

Ja kyllä lapsipuolta pitää kohdella ihan samoin. Kuin omaa lasta.

Vierailija
42/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tyypillistä tuonikäisen käytöstä. Minä siivosin 14-vuotiaan huoneen eilen ja se on taas sikolätti. Paljon säilytyskoreja ja kaappitilaa ja mahdollisimman vähän tavaraa.

Taitaa olla ko 14 v oma lapsesi? Asia veetuttaa paljon enemmän, jos kyseessä lapsipuoli.

Mä tein niin, etten siivonnut miehen teinien huonetta. Olivat siis paskassa, kunnes muuttivat äidilleen. Mutta eipä isänsäkään siivonnut.

Kun perhe on suuri, ei voida olettaa, että yksi ihminen siivoaa seitsemän ihmisen jäljet.

Omilleni rähjään kyllä välillä isostikin, jos ei ala tapahtua ja on asiasta sanottu. Ei tosin ole tuontasoista touhua ollut ikinä pahimmillaankaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä eli aloittaja olen kohdellut tuota miehen lasta ihan silkkihansikkain. Omiltani olisin kerännyt tuossa kohtaa jo kaiken irtaimen jätesäkkiin,jonka jälkeen viimeistään olisi tapahtunut liukkaasti.

Vierailija
44/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan täytyy myönteisesti saada jakeluun.   Muistan tuon kun kaikesta piti neuvotella, varmistaa iiskältä tarviiko totella, myöhemmin osoitti oma-aloitteista ahkeruutta ja taitavuutta.

Vierailija
45/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on teini-ikäinen tytärpuoli. Kyllästyin käskemiseen ja nyt lapsi kulkee viikon samoissa vaatteissa ja huone on kuin joku haiseva vaatehuone. Isänsä ei tee mitään. Olen vaan sanonut etten lähde minnekään likan kanssa ennen kuin on käynyt suihkussa, laittanut dödöt ja puhtaat vaatteet. Nyt se alkaa toimia, vähän. Varmaan luokassakin joku huomauttanut :D

Vierailija
46/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinin huone on teinin huone. Meillä nuori huolehtii itse omasta huoneestaan sillä tavalla, joka hänelle itselleen riittää. Lakanat vaihtaa itse ja jos ei vaihda, niin se on teinin oma ongelma.

Mitä vähemmän käskee ja komentaa, sitä enemmän nuori ottaa vastuuta omista asioistaan. Vanhemman tehtävänä ei ole keksiä, että tänään siivoat huoneesi ja sitten urputtaa asiasta uudestaan ja uudestaan.

Vaikuttaa siltä, että ap käy valtataistelua miehen kanssa ja koska siinä häviää, hän käy miehen lapsen kimppuun.

Allekirjoitan täysin. Toki siihen ollaan omat muksut kasvatettu.

Esim mulla on arkivapaa, niin yleensä sen käytän sitten siivoamiseen. Mutten voi vaatia teineiltä sitä samaa, kun heillä on koulut ja harrasteet kuitenkin sinä päivänä. Kohtuutonta, että vielä pitäisi siivota huone, kun mamma käskee. Siivotkoo sen omassa vapaassa kohdassa. Niin myös tekevät.

Vanhempi muksu toisinaan laiskottelee ja jättää yhtenä viikkona siivoamatta. Sen kyllä sitten itse huomaa ja toimii. Edes raivaa roskat, pyykit ja lakanoiden vaihto. Mä laitan oven kiinni, jos mun silmään ottaa.

Oman aikataulunsa mukaan.

36

Tuo toimii, kun teinillä on aikataulu. Käsitin ap:n tekstistä, että tytöllä ei ole mitään aikataulua. Ei ole täälläkään meidän 13-veellä. Saastaisuus ei kuitenkaan voi jatkua vuosia, kunnes kasvaa ja järkevöityy.

Vierailija
47/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä eli aloittaja olen kohdellut tuota miehen lasta ihan silkkihansikkain. Omiltani olisin kerännyt tuossa kohtaa jo kaiken irtaimen jätesäkkiin,jonka jälkeen viimeistään olisi tapahtunut liukkaasti.

Sehän siinä onkin, kun lapsipuoli ei kohtele minua kuin vanhempaansa. Minä en saisi käskeä tai vaatia. Vain oma äiti tai isä saa. Mieheni exvaimo puhuu nykyisestä miehestään, että ko mies on hänen kotiorjansa. Miehen lapset ovat imeneet tämän käytösmallin ja haluaisivat että myös minä olen heidän kotiorja täällä meillä. No empä ole, arvostavat minua tällä tavoin huomattavasti enemmän. Sitä paitsi passaamalla miehen lapsia he eivät arvosta tai rakasta tai edes pidä minustaa yhtään enempää. En tule passaamisesta saamaan ikinä muuta kuin katkeran mielen. Jokainen siis hoitakoon omien lastensa jätökset ja jos ei hoida, uikoot kakkeleissaan. Sitä paitsi omat lapseni ovat 6 v nuorempia kuin mehen, ei siis voi vaatia pilkulleen samoja asioita.

Vierailija
48/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla aika käsittämättömän tyhmä, jos kuvittelee, että elämästä tulisi mitään jonkun muun lapsien kanssa samassa taloudessa.

Vierailija
49/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta ADD!

Vierailija
50/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän siinä onkin, kun lapsipuoli ei kohtele minua kuin vanhempaansa. Minä en saisi käskeä tai vaatia. Vain oma äiti tai isä saa. Mieheni exvaimo puhuu nykyisestä miehestään, että ko mies on hänen kotiorjansa. Miehen lapset ovat imeneet tämän käytösmallin ja haluaisivat että myös minä olen heidän kotiorja täällä meillä. No empä ole, arvostavat minua tällä tavoin huomattavasti enemmän. Sitä paitsi passaamalla miehen lapsia he eivät arvosta tai rakasta tai edes pidä minustaa yhtään enempää. En tule passaamisesta saamaan ikinä muuta kuin katkeran mielen. Jokainen siis hoitakoon omien lastensa jätökset ja jos ei hoida, uikoot kakkeleissaan. Sitä paitsi omat lapseni ovat 6 v nuorempia kuin mehen, ei siis voi vaatia pilkulleen samoja asioita.

Olen niin samaa mieltä. Täällä aina neuvotaan, että rakasta kuin omaasi, kohtele kuin omaasi. Minäkin vaadin yhtä lailla omiltani. Rakastamaan en kykene (ampukaa), mutta huolehdin arjessa kaikesta, kuuntelen jne. Kyllähän siinä äitipuoli jossain vaiheessa toteaa, että antaa olla, kun joka asia pitää varmistaa biovanhemmalta. Iskääää! Tarviiko mun kerätä nää roskat, viedä pyykit,vaihtaa lakanat jne. Iskäää! Saanko mä sitä ja tätä, jos siivoon. Samaan aikaan muut lapset niin omat kuin puolison siivoavat huoneensa, vievät pyykkinsä ja uskovat mitä sanotaan. Pitäisikö äitipuolen jotenkin alkaa tanssia yhden laiskurin pillin mukaan?

Se toinen 13-v sottapytyn äitipuoli

Vierailija
51/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuskasi ap! Mä kipuilen myös noitten avovaimon kakaroitten kanssa. Hyvin vähänhän ne tekee niitä pieniäkään kodin siisteyteen liittyviä asioita.. Välillä oon aatellut etten vaan välitä, ettei se asia kuulu mulle.. Mutta sitten taas olishan se tosi välinpitämätöntä olla välittämättä. Vaatteita ja roskia on hujanhajan lattialla aivan helkutti koko ajan. Ipanat vielä jollain tasolla luulee, että näistä asioista mainitseminen on joku mun oma päähänpinttymä.. niin, minähän se olen ilmeisesti siivoamisen keksinyt ja vaalin tämän keksintöni toteutumista..

Vierailija
52/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susta oikeen huokuu viha tota tyttöä kohtaan vaikka tänne yrität kertoa satuja työtön viosta. Se huomaa ne eikä todella tee mitään. Olet sille lapselle vahingollinen. Tollanen oli exäni pojalleni. Kasvatusmielessä vittuilua ja kyykyttämistä. Nyt äkkiä se lapsi kotiin jossa sitä rakAstetaan

Vierailija
53/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun koti, sinun valta. Ihan sama, kenen lapsi, äiti tai kuka tahansa siinä asuukin, se olet sinä joka määräät. Ja miehesi, totta kai.

Ei 13-vuotias ole ehkä oppinut edes siivouksen aakkosia. Eikä välttämättä 31-vuotiaskaan siitä päätellen, kuinka usein tälläkin palstalla kysellään, miten aloittaisi kaaoksen selvittämisen.

Sinä olet se, joka ilmoitat kyselemättä ja ehdottamatta, että NYT ME SIIVOAMME. Yhdessä tehtäessä lapsi oppii, miten toimitaan. Hän tekee siinä samalla itse, joten on joku motivaatio pitääkin siistinä.

Varaa roskapusseja ja laatikoita niitä tavaroita varten, jotka viedään pois. Älä unohta lakanoitten vaihtoa sänkyyn, pölyjen ja lattiat pyyhkimistä, tavaroitten järjestämistä. 

Tämä on edessä meilläkin, tytär oma ja ikää lähempänä sitä 31 kuin 13 ja asunut poissa kotoa jo monta vuotta.

Vierailija
54/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastamaan en kykene (ampukaa),

Tässä on se teidän ongelman ydin, lapsi, siis LAPSI, pakotetaan vuoroviikoin asumaan asunnossa, jossa avoimesti joku osoittaa tunteensa (= tunteettomuutensa) sinua kohtaan. Haluaisitteko te itse elää noin? Jos siitä yhdessäelosta ei kerran mitään tule, miksi se lapsi ei voi asua siellä äidillään ja vain käydä kylässä silloin tällöin teillä? 12v saa päättää jo itse. Vai onko kyse siitä, että sit tarttis sille "narsku-ex akalle" maksaa elareita siitä lapsesta? Mieluummin potikitaan lasta päähän, kun kaivetaan kuvetta. Ja sitten itketään av:lla....

Vierailija
55/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun koti, sinun valta. Ihan sama, kenen lapsi, äiti tai kuka tahansa siinä asuukin, se olet sinä joka määräät. Ja miehesi, totta kai.

Ei 13-vuotias ole ehkä oppinut edes siivouksen aakkosia. Eikä välttämättä 31-vuotiaskaan siitä päätellen, kuinka usein tälläkin palstalla kysellään, miten aloittaisi kaaoksen selvittämisen.

Sinä olet se, joka ilmoitat kyselemättä ja ehdottamatta, että NYT ME SIIVOAMME. Yhdessä tehtäessä lapsi oppii, miten toimitaan. Hän tekee siinä samalla itse, joten on joku motivaatio pitääkin siistinä.

Varaa roskapusseja ja laatikoita niitä tavaroita varten, jotka viedään pois. Älä unohta lakanoitten vaihtoa sänkyyn, pölyjen ja lattiat pyyhkimistä, tavaroitten järjestämistä. 

Tämä on edessä meilläkin, tytär oma ja ikää lähempänä sitä 31 kuin 13 ja asunut poissa kotoa jo monta vuotta.

Vierailija
56/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susta oikeen huokuu viha tota tyttöä kohtaan vaikka tänne yrität kertoa satuja työtön viosta. Se huomaa ne eikä todella tee mitään. Olet sille lapselle vahingollinen. Tollanen oli exäni pojalleni. Kasvatusmielessä vittuilua ja kyykyttämistä. Nyt äkkiä se lapsi kotiin jossa sitä rakAstetaan

Vaatimus oman huoneen siistinä pitämisestä on vittuilua ja kyykytystä?

Ettekö te todellakaan vaadi omilta = itse synnyttämiltänne lapsilta mitään? Että saavat elää omassa huoneessaan kuin tunkiossa, vaikka sieltä alkaisi vähitellen levitä taloon ties mitä?

No, kai sekin tapa toimii, jos olette sen hyväksi todenneet.

Minulle lapsen rakastaminen merkitsee aivan jotain muuta kuin sitä, että antaa hänen elää piittaamatta mistään mitään. Minulle lapsen rakastaminen merkitsee sitä, että antaa hänelle eväitä hyvään elämään. Taito pitää oma koti siistinä on yksi sellainen, jonka lastaan rakastava vanhempi mielellään lapselleen antaisi. Epäsiisteys kun voi aiheuttaa terveyshaittoja ja on helposti osoitus myös muun elämänhallinnan menetyksestä.

Vierailija
57/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 14 v poika siivoa tosi huolellisesti ja tarkasti kun sille on kaverina. Tehtäviä pitää kertoa yksitelle ja ohjeistaa työvaiheet ja istua kaverina lajittelemassa pyykkejä ja roskia.

Jos komentaa tai käskyttää, niin silloin ei tapahdu mitään. Lapsi on ihan kädetön ja toiminta hankalaa jos ei ole tukena. Patistaa ei saa, mutta kannustaa ja neuvoa pitää, silloin homma sujuu.

Jospa tämä ap:n miehen tytär tarvitsisi samantapaista tukea.

Vierailija
58/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Ja llen sanonut sen tälle ap:lle jo niissä aemmissa ketjuissa. Huokuu viha ja kylmyys.

Olen itse kasvanut uusioperheessä ja äitini käyttäytyi tuolla lailla velipuoltqni kohtaan. Se ei ollut hyvästä kenellekään meistä, ei mylskään meille ns oikeille lapsille.

Vierailija
59/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvin se tyttö on osannut ennakoida sitten. Tytön isä nimittäin lähinnä tätä asiaa on hoitanut ja on tuskainen asian suhteen. Itselläni on kuitenkin enemmän aikaa niin olen yrittänyt vähän katsoa perään hiukan, että sitä muutosta myös lähtisi tulemaan. Mutta siis tämä samainen ongelma on ollut heillä olemassa jo vuosia ennen kuin minä tulin edes kuvioon. Eli tyttö aloittanut minun kipuiluni jo,kun vanhempansa olivat vielä naimisissa. 

Ja samalla tavalla kasvatan eli sinun sanoin kyykytän myös omia lapsiani. Ja usko pois - se että vaatii lapsilta kotitöitä on todellakin myös sitä kasvattamista. 

Enkä ole vittuillut tytölle yhtään kertaa. En silloinkaan,kun hän isänsä kuulematta näsäviisastelee minulle. 

Vierailija
60/62 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvin se tyttö on osannut ennakoida sitten. Tytön isä nimittäin lähinnä tätä asiaa on hoitanut ja on tuskainen asian suhteen. Itselläni on kuitenkin enemmän aikaa niin olen yrittänyt vähän katsoa perään hiukan, että sitä muutosta myös lähtisi tulemaan. Mutta siis tämä samainen ongelma on ollut heillä olemassa jo vuosia ennen kuin minä tulin edes kuvioon. Eli tyttö aloittanut minun kipuiluni jo,kun vanhempansa olivat vielä naimisissa. 

Ja samalla tavalla kasvatan eli sinun sanoin kyykytän myös omia lapsiani. Ja usko pois - se että vaatii lapsilta kotitöitä on todellakin myös sitä kasvattamista. 

Enkä ole vittuillut tytölle yhtään kertaa. En silloinkaan,kun hän isänsä kuulematta näsäviisastelee minulle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän