Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 9kk päiväkotiin (ko?) :,(

vieras2016
20.09.2016 |

Tilanne meillä tämä; mun äitiyslomaloppuu nyt kuun lopussa, mulla loppu työpaikasta jossa olen nyt kesän aikana käynyt tekemässä sunnuntai-töitä (ilman työsopparia) työsopimus kuukausi ennenku aloin äitiyslomalle, nyt sitten ens kuulle on tunteja n.105h.
Kuulin tästä pari viikkoa sitten että mulla jatkuu työt joten nopeasti soitto päivähoitotoimistoon ja tänään sitten oli tutustuminen.
Ja itkuhan mulla tuli.
Miten voin jättää vauvani hoitoon?!

Meillä vielä sattui niinkin hyvin että mies sai töitä joten voisin jäädä kodinhoidontuelle töihin,
kysymys nyt onkin mitä te tekisitte?
Ja olen tosissani miettiny jos irtisanoisin vain itseni, kun eikö se ole 2kk aikasemmin pitää sanoa työnantajalle että jää hoitovapaalle?
Toisaalta olisi kiva käydä 2-3päivää viikossa töissä, en tiedä miten työnantajan kanssa pääsisin yhteisymmärrykseen..

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikimaailmassa laittaisi noin pientä päivähoitoon. On kyllä tullut nähtyä, mitä se touhu siellä pienten puolella on.

Olin tulossa sanomaan samaa. Tuon ikäinen tarvitsee usein ensimmäiset unet jo aamun/aamupäivän aikana, eikä päiväkodissa ole resursseja irrottaa yhtä työntekijää valvomaan yksin nukkuvaa vauvaa. Näitä reppanoita sitten yritetään väkisin pitää hereillä edes lounaaseen asti.

Kyllä meidän päiväkodissa pienimmät ottaa aamupäivällä torkut ulkona rattaissa, kun muut lapset ulkoilee eli ei pidetä väkisin hereillä. Olen kyllä tosin sitä mieltä, että 9 kk on liian nuori.

Vierailija
42/43 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lapselle todellakaan hyväksi noin pienenä laittaa päiväkotiin.

En tiedä mikä on hyvää tai huonoa, mutta Pohjoismaiden ulkopuolella lapset menevät hoitoon usein paljon pienempinä. Koska äitiysloma saattaa olla pahimmillaan vain viikkoja.

Onko siellä yhtä suuret lapsiryhmät kuin Suomessa?

Vauvat ovat tietenkin eri ryhmissä kuin taaperot. Koot vaihtelevat työntekijämäärien mukaan.

Siinä tapauksessa ei varmaan kannata perustella vauvojen laittamista hoitoon sillä, että muuallakin maailmassa tehdään näin. Suomessa alle 3-vuotiaiden lasten päiväkotiryhmän suhdelukua ei pienennetä, vaikka kaikki 12 hoitolapsesta olisivat alle vuoden ikäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kotihoidontuki. Ei kodinhoidontuki. Itse en laita omaa vauvaani hoitoon 9kk iässä vaan jään juurikin sille kotihoidontuelle. Aikaisintaan 3v menee kokopäivähoitoon. Esikoinen meni 5v ja toinen 4v. Tein itse töitä 06.00-12.00 arkisin ja mies 13.00-21.00 arkisin. Näin mentiin vuosia ja hetkeäkään en kadu.

Kiva juttu että sinä pystyt jäämään pienelle rahalle ja ilmesesti mies elätti perheen. Moni ei näin voi tehdä. Hieman kateellinen olen tuttavalle joka oli 8v kotona lapsia tehden, eipä tulisi kuuloonkaan omalla kohdalle iän, eikä taloudellisen tilanteen puolesta. Pitää talolainat ja lasten eläminen/vaatteet jollakin maksaa. 

Siis teillä ei ollut koskaa arkisin yhtään aikaa olla koko perheen kesken? En kyllä viitsisi kehuskella tällaisella valinnalla ja arvostella toisin tehneitä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme