Kokemuksia kiinteistönvälittäjistä Turun seudulla?
Erityisesti kiinnostaa Vuokko Lahtela, jonka ilmoitukset ainakin ovat mielenkiintoisesti kirjoitettuja.
Myyntiin lähdössä rintamamiestalo Turun ympäristökunnassa, eli mikään high end-välittäjä ei liene meidän ratkaisu.
Kommentit (52)
Ainakin Aura LKV:tä Turusta kannattaa välttää viimeiseen asti!!!! Kiero, kaksinaamainen pariskunta, johon ei voi lainkaan luottaa. En ymmärrä miten tuossa bisneksessä edes voi pärjätä noin luihut ja epäluotettavat ihmiset.
Kannattaa kilpailuttaa kiinteistönvälittäjät.
Helpoiten kilpailutat välittäjät käyttämällä jotain kilpailutuspalvelua. Kilpailutus palveluja on useita. Kilpailuttamalla saat edullisen välityspalkkiotarjouksen ja kokeneen välittäjän.
Kilpailutus palveluita jotka nopealla googlauksella löysin:
www.hintanakertaja.fi
www.kilpailuttaja24.fi
Lockmer on tehnyt paljon okt-kauppaa ja on valmis tekemään töitä, vaikka on vielä nuoren puoleinen. Yksi kauppa hänen kauttaan taskussa. (Tai no, riippunee näkökulmasta tuo nuoruus.)
Vuokko Lahtelaa kannattaa ainakin välttää viimeiseen asti. Epärehellinen tyyppi, huono maine paljastui meille epäonnistuneiden kauppojen jälkeen, mm. kun juttelin kunnan terveystarkastajan kanssa. Olispa osattu välttää!
Millainen tuo Tocklin on jos haluaa asunnon ja opiskelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Tocklin (se blondi) on hullu.
Samaa mieltä.
Nyt hän hylkää puhelut eikä vastaa soittopyyntöihin. Mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Vältä kaikkia niitä kiinteistöfirmoja joiden myymien asuntojen kuvissa näkyy lähinnä kynttilänjalkoja yms muuta sälää mikä ei ole tulossa asunnon mukana kaupassa. Itse ostajan asemassa skippaan moiset ilmot koska minua kiinnostaa se asunto, sen kunto, pohjakuva jne. ja jos ilmoituksessa on vain kuvia marimekon pyyhkeistä ja kuohuviinipulloasetelmasta, loppuu asunnon tarkastelu siihen.
Alla tositarina elävästä elämästä:
Mä myin ensimmäisen kämppäni helsingissä vuonna 2019 ja toisen vantaalla vuonna 2022, juurikin sellaisen "ruskea oksankarahka/kukkavaasi" firman kautta, jonka nimi alkaa aakkosten toisella kirjaimella.
molemmat kämpät myytiin ennätyshintaan, samaan aikaan naapurissa vastaavissa asunnoissa tingittiin alaspäin.
Eihän ne sitä tekis, jos se ei toimisi ja sehän toimii.
Vierailija kirjoitti:
Turun OP Kodista (vaikka pölyttynyt firma ehkä onkin) löytyy ainakin yksi helmi - Sarianna Palmu.
Vahva ja hyvä kokemus asuntokaupoista (ainakin asunto-osakkeet). Ja nuorena tekijänä luonnollisempi valinta nuorelle myyjälle ja nuorelle ostajalle.
Enpä ole koskaan ostanut asuntoa sen perusteella että välittäjä olisi samaa ikäluokkaa kanssani, neljä asuntoa olen tähän mennessä ostanut ja myynyt. Sanna 31
Vierailija kirjoitti:
Vältä kaikkia niitä kiinteistöfirmoja joiden myymien asuntojen kuvissa näkyy lähinnä kynttilänjalkoja yms muuta sälää mikä ei ole tulossa asunnon mukana kaupassa. Itse ostajan asemassa skippaan moiset ilmot koska minua kiinnostaa se asunto, sen kunto, pohjakuva jne. ja jos ilmoituksessa on vain kuvia marimekon pyyhkeistä ja kuohuviinipulloasetelmasta, loppuu asunnon tarkastelu siihen.
Jos on nätisti siroteltu ruusunterälehtiä vaahtokuplien sekaan poreammeeseen ja korkokenkiä siistissä rivissä noin 60 paria ja puinen leikkuulauta keittiön työtasolla niin kelpaisiko vaikka vähän vilkaista?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kilpailuttaa kiinteistönvälittäjät.
Helpoiten kilpailutat välittäjät käyttämällä jotain kilpailutuspalvelua. Kilpailutus palveluja on useita. Kilpailuttamalla saat edullisen välityspalkkiotarjouksen ja kokeneen välittäjän.
Kilpailutus palveluita jotka nopealla googlauksella löysin:
www.hintanakertaja.fi
www.kilpailuttaja24.fi
Omaan kokemukseen perustuen, Myyntiturvan välitystarjous oli halvin 2500€. Hän saa kännykällään kyllä tosi hyviä myyntikuvia, sanoi. Kysyessäni tarkentavia kysymyksiä, alkoi mumista hihaansa kun ei ilmeisesti tiennyt yhtään miten esim taloyhtiö toimil. Sanoi kuitenkin asunnon hinnaksi 219 000€ jossa pieni tinkivara eli toteutunut kauppahinta arviolta 215 000€, siitä välityspalkkio välistä niin käteen jää
212 500€.
Toisen firman välittäjä sanoi että hänen taksa on 5500€, sisältää täyden stailauksen ja ammattilaisen ottamat kuvat sun muut lisukkeet. Ulosanti oli selvä ja reipas eikä jäätynyt minkään kysymyksen edessä. Pistetään lähtöhinnaksi 208 000€ ja siitä ylöspäin otetaan tarjouksia vastaan. Valitsin hänet, vaikka välitystarjous oli 3000€ kalliimpi kuin myyntiturvalla.
Kämppä myytiin ensinäytöllä huutokilpailun jälkeen, myyntihinta oli 236 000€, siitä välityspalkkio 5500€ pois, käteen jäi
230 500€
Eli vaikka maksoin välittäjälle kolme tonnia enemmän, hän teki laskennallisesti mulle aika paljon enemmän rahaa. Todellakin on väliä, kuka kämppäsi myy.
Turun OP Kodista (vaikka pölyttynyt firma ehkä onkin) löytyy ainakin yksi helmi - Sarianna Palmu.
Vahva ja hyvä kokemus asuntokaupoista (ainakin asunto-osakkeet). Ja nuorena tekijänä luonnollisempi valinta nuorelle myyjälle ja nuorelle ostajalle.