Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia kiinteistönvälittäjistä Turun seudulla?

Vierailija
20.09.2016 |

Erityisesti kiinnostaa Vuokko Lahtela, jonka ilmoitukset ainakin ovat mielenkiintoisesti kirjoitettuja.

Myyntiin lähdössä rintamamiestalo Turun ympäristökunnassa, eli mikään high end-välittäjä ei liene meidän ratkaisu.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Hakusessa on myyjä, joka osaa myydä oikealle ostajalle. En halua myydä vanhaa taloa tyypille, joka ei ymmärrä siihen liittyvää työmäärää. Eli välittäjälle kokemusta muustakin kuin jokirantakaksioista...

Ap

Taitaa olla parempi, ettet myy ollenkaan. Kuulostat ihmiseltä, joka ei kykene päästämään irti vanhasta. Sinulle ei kuulu lainkaan se, mitä uusi omistaja tekee talolle sen jälkeen kun olet rahat saanut. Hänellä oikeus pistää se päreiksi vaikka seuraavana päivänä. Luulet lapsellisesti, että sinulla on oikeus vahtia talon kunnostus- ja remonttitöitä elämäsi loppuun asti. Ei ole, etkä voi. Taloon saattaa muuttaa joku, joka tekisi kaiken samoin kuin sinä, mutta puolen vuoden päästä hän kuolee ja perikunta myy maan ja talon grynderille, joka rakentaa paikalle ihan jotain muuta.

Kun myyt, luovut oikeuksistasi kyseiseen taloon ja maaplänttiin.

Vierailija
22/52 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, ap varmaan haluaa minimoida tulevaisuuden ongelmat. Luulen kyllä, että välittäjät eivät tuollaisista välitä (;D) Ovat kiinnostuneempia nopeista kaupoista ja omista provikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olin ymmärtävänäni, että jos sopivaa ostajaa ei löydy, ap ei myykään taloa.

Joillekin vanhat talot ovat kuin omia yksilöitä ja enemmän elämäntapa kuin liiketoimi. Niitä halutaan vaalia ja pitää niistä oikeanlaista huolta, että talo säilyy jälkipolvia varten. Osaamattoman käsissä vuosikymmenten työ saadaan tehokkaasti pilattua.

Meidänkin tuttavapiirissä oli tilanne, että vanhan talon omistaja valitsi uuden omistajan tarkkaan, vaikka olisi voinut saada korkeamman hinnan muualta. Rakkaus ja tietynlainen kunnioitus vanhaa kohtaan ja tämä yhdistettynä tietotaitoon ratkaisi.

Sen sijaan multa tyssäsi ostohalut siihen, kun yksityinen myyjä toivoi, että hänen värikkääseen kerrostalosisustukseen ei tehtäisi muutoksia. Keittiön kaapeissa seepraraidat ja olohuoneen seinälle maalattu kiitorata (kirjaimellisesti). Mitä se hänelle kuuluu, minkä väriset seinät uusi omistaja maalaa. Ärsytti niin paljon, että vetäydyin pois.

Vierailija
24/52 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aivan sama lyökö seuraava omistaja tämän torpan kaivinkoneella alas, pystyn kyllä irti päästämään. Mutta en halua olla pelko peessä viittä vuotta myytyäni "kelle tahansa korkeimpaan hintaan", koska vanhan talon ostajan nyt pitää vaan tajuta mitä ostaa.

Ap

Vierailija
25/52 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reale-yhtiöiden Harri Lähteenmäki on tuomittu 4 kuukauden ehdollinen vankeusrangaistukseen, joten tätä Reale Oy:tä en ainakaan suosittele. 

Vierailija
26/52 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

P-alkuisen firman pääjehu Hämeenkadulta on ollut todella epäystävällinen ja asiaton useammassa eri yhteydessä.

Asuin opiskeluaikoina Hämeenkadulla ja eräänä aamuyönä kun pyöräilin kotiin niin tämän liikkeen näyteikkunassa mies ja nainen harrasti seksiä näyteikkunaa vasten! Harmi, ettei silloin vielä ollut älypuhelimia!

Vierailija
27/52 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat että talosi stailataan vimosen päälle, ja paikalle tuodaan kynttilänjalkoja ja balmuirin pellavapyyhkeitä rennosti keittiön tason päälle, niin ota Bo. Muuta syytä en siihen sitten keksikään. Bo:n näpsäkät tytöt myy mielellään uutta ja kovin kaunista. En oikein tiedä sitten siitä varsinaisesta osaamisesta ja tietotaidosta kun aletaan tosissaan tekemään kauppaa vähän monimutkaisemmasta kohteesta. Näin olen kyliltä kuullut ja antanut itseni ymmärtää.

Vierailija
28/52 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/52 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat että talosi stailataan vimosen päälle, ja paikalle tuodaan kynttilänjalkoja ja balmuirin pellavapyyhkeitä rennosti keittiön tason päälle, niin ota Bo. Muuta syytä en siihen sitten keksikään. Bo:n näpsäkät tytöt myy mielellään uutta ja kovin kaunista. En oikein tiedä sitten siitä varsinaisesta osaamisesta ja tietotaidosta kun aletaan tosissaan tekemään kauppaa vähän monimutkaisemmasta kohteesta. Näin olen kyliltä kuullut ja antanut itseni ymmärtää.

Mua itseäni ostajana ällöttää ylistailaus ja jää kohde tarkemmin tutustumatta kun ne balmuirit ei kiiinnosta. Kunnon kuvat kämpästä ois jees, ei se pipertely jota Bo harrastaa.Niiden kuvat muistuttaa jotain sisustublogia ja tarkoitus ois varmaan myydä se toimeksiantajan kämppä eikä  toteuttaa sisäistä sisustussuunnittelija-ambitiotaan.

Vierailija
30/52 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko vielä vinkkejä?

Ap

Unohda nyt aluksi se Tocklin kuten nuo kaksi muuta neuvoo.

Meillä piti olla tänään aamupäivällä näyttö ilmeisesti saman Tocklinin kanssa, mutta rouva ei saapunut koskaan paikalle ja puhelin oli kiinni. Jouduin ajamaan takaisin Tampereelle. Nyt illalla aloin huvikseni googlaamaan hänestä ja törmäsin tähän ketjuun. Helvetti kun olisi pitänyt googlata jo ennenkun lähdin ajamaan Turkuun. Ilmeisesti muillakin on ollut ongelmia hänen kanssa.

Vierailija
31/52 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/52 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomas Bastman, oliskohan Aninkaisilla nykyään. Googlaamalla löytyy varmasti. Huippu tyyppi jonka kanssa asiat hoitui sujuvasti.

Ai Jetin firmasta?

Vierailija
33/52 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jethro on vanhanajan lääninhuijari ja Vilunkiville. 

Yhdeltä meidän tutulta huijasi kaupoissa 500E, ja kun tämä ihminen kysyi asiaa, sanoi että on "julkisuuden henkilö" ja vie asian julkisuuteen jos myyjä ei lakkaa vaatimasta rahojaan. 

Siis 5000 euroa. 

Millä tavalla tämä huijaus tapahtui?

En iahn tarkkaan muista kun on jo aikaa. Olisko ollut niin että myi isommalla rahalla ja piti itse sen 5000, joka olisi myyjälle kuulunut. Jäi paremmin mieleen ne hölmöt "julkisuuden henkilö" uhoamiset. 

Onkohan tämä edes teoriassa mahdollista. Kaupathan tehdään aina pankissa virallisen kaupanvahvistajan läsnäollessa.

No möihän Jetro Afrikkaan 800€ Opelin 4000€ hintaan diilissä.

Vierailija
34/52 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JaakkoMiettinen kirjoitti:

Jetro möi teeveessäkin diili ohjelmassa auton kaverilleen jolle oli sähköpostittanut ensin fiksatusta diilistä. En uskaltaisi luottaa. Hänen välitystoimintaansa tuskin tunsi juuri kukaan ennen julkisuutta eli omilla myyntitehoillaan ei palstoille päässyt.

Kyllä hänet Turun seudulla tunnettiin. Mahtaako montaa kauppaa enää itse tehdä.

Vierailija
35/52 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JaakkoMiettinen kirjoitti:

Jetro möi teeveessäkin diili ohjelmassa auton kaverilleen jolle oli sähköpostittanut ensin fiksatusta diilistä. En uskaltaisi luottaa. Hänen välitystoimintaansa tuskin tunsi juuri kukaan ennen julkisuutta eli omilla myyntitehoillaan ei palstoille päässyt.

Kyllä hänet Turun seudulla tunnettiin. Mahtaako montaa kauppaa enää itse tehdä.

No hiljattain kyllä vaihtoi takaisin tj paikalta myyjäksi.

Ainakin mainoksen mukaan.

Vierailija
36/52 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Hämeenkadun tyyppi on kyllä erittäin epämiellyttävä ja töykeä. Miten voi saada mitään myytyä tuolla asenteella. Kiertäkää kaukaa!

Vierailija
37/52 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

INlkv ja Sari Kuusisto. Tekee ainakin ammattitaitoisesti selvitykset ym. ja kaupat sujuivat erittäin hyvin. Kokemus siis myyjänä.

Vierailija
38/52 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/52 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kommentteja?

Vierailija
40/52 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Lahtela hän on itse ok-talo asuja ja tietää sen vaateet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä