Miten pomo mahtaa suhtautuu jos olen poissa koiran lopettamisen vuoksi?
Jouduimme tänään luopumaan koirastamme. Koira oli muutaman päivän huonovointinen ja tänään vietiin lääkäriin. Olikin todella sairas ja jouduttiin heti tekemään päätös koiran lopettamisesta. Nyt olen aivan hajalla. Koira oli todella tärkeä ja rakas. Mietin miten pomo tähän suhtautuisi jos ilmoitan olevani muutaman päivän pois. Sairaslomaa en jaksa hakea, saan olla omalla ilmoituksella ja vaikka sitten palkattomasti. En tiedä miten kykenen huomenna töihin. Mun työ on vielä ajatustyötä ja virheitä ei saisi tulla, miten ikinäkään pystyn keskittymään kun itkettää ihan koko ajan.
Kommentit (5)
Juuri tästä syystä olen sitä mieltä, että sairauslomien pitäisi olla palkattomia. Korvaukset saisi Kelasta eikä työnantajalta.
Itse kertoisin pomolle ihan rehellisesti että näin on käynyt enkä kykenisi seuraavana päivänä tekemään töitä. Kysyisin onko mahdollista saada pitää palkaton vapaa.
Pari päivää omalla ilmoituksella pois olisi minun ehdotukseni. Eikä vielä puhetta syystä. Sen jälkeen saikun tarve kannattaisi arvioida uudelleen. Voi hyvinkin olla että kaipaat muuta ajateltavaa töiden muodossa.
Ihmiset ovat niin erilaisia, oma pomo kyllä ymmärtäisi.
Ei kannata pomolle sanoa mitään koirasta, jos ei satu olemaan erityisen eläinrakas empaattinen tapaus.Ole pois vaikka "vatsataudin" takia muuten päädyt hullun kirjoihin ja saat merkinnän luvattomasta poissaolosta .
Jos saat omalla luvalla olla pois niin mikä pakko on sanoa koirasta mitään? Sanot olevasi sairas. Niin minä tekisin, kun ei kerran saikkutodistustakaan tarvita. Mun työpaikassa oli kerran yks nuori mies pois kun sen tyttöystävän marsu tai gerbiili tai mikä lie teki kuolemaa ja tyttöystävä sai paniikkikohtauksia. Pomo antoi sille varoituksen luvattomasta poissaolosta.