Teininä moka, joka vainoaa edelleen
Mokasin teininä kännissä pahasti. Harrastin seksiä pojan kanssa, jota en oikeastaan edes tuntenut. Olin niin sekaisin, etten edes täysin ymmärtänyt mitä tapahtui ja kaduin asiaa suunnattomasti. Poika kertoi asiasta eteenpäin ja pienellä kylällä pian kaikki tiesivät. Sain kuulla asiasta jälkeenpäin muilta ikäisiltäni pojilta, ja häpesin itseäni suunnattomasti. En silti ymmärtänyt kuinka pahasti maineeni lopulta kärsi. Toivoin, että kaikki unohtaisivat. Järkytys oli suunnaton kun nyt kymmenen vuotta myöhemmin törmäsin entiseen luokkakaveriini (mies) baarissa ja hän nosti asian esille. Sivulauseessa mainitsi, että "hänen mielestään olin kaikesta huolimatta ihan kunnollinen tyttö, vaikka oli se...hmm..juttu." Tiesin heti mitä tarkoitti, meinasin kuolla siihen paikkaan. Kaikki entinen häpeä nousi samantien pintaan. Tajusin vasta sillä hetkellä, että se moka oli pilannut maineeni vielä pahemmin kuin silloin ymmärsin. Olin saanut lutkan maineen vaikka en kenenkään muun kanssa ollut. Minä, ujo ja kiltti tyttö. Asia on vaivannut minua aina ja nyt ajattelen sitä päivittäin, häpeän itseäni. Miten tästä pääsisi yli?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Saitko edes maksua tapahtuneesta?
Saatko sinä jotain tyydytystä tuollaisesta ilkeilystä? Missä on empatiakykysi, kun AP on täällä kuvaillut, kuinka pahalta ja pitkään hänestä on tuntunut tuon yhden ainoa mokan takia?
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä suomalaiselle naiselle. Hieman alkoholia ja kaikki estot katoavat. Haarat aukeavat välittömästi suunnilleen ensimmäiselle vastaantulijalle. Mistä tämä johtuu? Moraalin puutteesta vai geenivirheestä? Jostakin muusta?
Jopa tunnettu asia ulkomaalaisten miesten keskuudessa on, että suomalaisnaiset ovat kaikkein helpoimpia jakamaan toosaansa.
Toosa tarkoittaa pölynimuria.
Vierailija kirjoitti:
Mokasin teininä kännissä pahasti. Harrastin seksiä pojan kanssa, jota en oikeastaan edes tuntenut. Olin niin sekaisin, etten edes täysin ymmärtänyt mitä tapahtui ja kaduin asiaa suunnattomasti. Poika kertoi asiasta eteenpäin ja pienellä kylällä pian kaikki tiesivät. Sain kuulla asiasta jälkeenpäin muilta ikäisiltäni pojilta, ja häpesin itseäni suunnattomasti. En silti ymmärtänyt kuinka pahasti maineeni lopulta kärsi. Toivoin, että kaikki unohtaisivat. Järkytys oli suunnaton kun nyt kymmenen vuotta myöhemmin törmäsin entiseen luokkakaveriini (mies) baarissa ja hän nosti asian esille. Sivulauseessa mainitsi, että "hänen mielestään olin kaikesta huolimatta ihan kunnollinen tyttö, vaikka oli se...hmm..juttu." Tiesin heti mitä tarkoitti, meinasin kuolla siihen paikkaan. Kaikki entinen häpeä nousi samantien pintaan. Tajusin vasta sillä hetkellä, että se moka oli pilannut maineeni vielä pahemmin kuin silloin ymmärsin. Olin saanut lutkan maineen vaikka en kenenkään muun kanssa ollut. Minä, ujo ja kiltti tyttö. Asia on vaivannut minua aina ja nyt ajattelen sitä päivittäin, häpeän itseäni. Miten tästä pääsisi yli?
Jos noin huonosti on asiat niin on jo ammattiavun paikka. Normaali ihminen olisi nauranut katketakseen, jos joku entinen luokkakaveri olisi alkanut vihjailla tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnosti varmaan siksi, että kyseinen poika levitti aika yksityiskohtaisesti tietoa tapahtuneesta. Lisäksi se, että tapahtui bileissä, joissa muitakin oli paikalla ja joku ehkä näki jotain. Olin tosiaan niin sekaisin, etten täysin edes ymmärtänyt mitä tapahtui, ennenkuin jonkin ajan kuluttua :( Seuraavalla viikolla koulussa eräs luokkakaveri sitten tapahtuneen johdosta jakoi lappuja, joissa oli yhteystietoni, että voi ottaa yhteyttä jos kiinnostaa seura "siinä mielessä". Pojan maine ei luonnollisesti mennyt.
Toi on kyllä törkeää miten sua on kohdeltu! Kiusaamista ja häiriköintiä. Ymmärrän miten on jäänyt häiritsemään jos on yhtään herkempi ja tunnollinen tyyppi noin muuten. Kävisin sinuna keskustelemassa jossain tuosta häpeän tunteesta. Ei sinulla ole mitään hävettävää tuossa. Ihan normiteinijuttuja ja lievimmästä päästä. Koita katsoa eteen päin ja muistaa oma arvosi. Niin ja pysy kaukana tuppukylistä ;)
Vierailija kirjoitti:
Kiinnosti varmaan siksi, että kyseinen poika levitti aika yksityiskohtaisesti tietoa tapahtuneesta. Lisäksi se, että tapahtui bileissä, joissa muitakin oli paikalla ja joku ehkä näki jotain. Olin tosiaan niin sekaisin, etten täysin edes ymmärtänyt mitä tapahtui, ennenkuin jonkin ajan kuluttua :( Seuraavalla viikolla koulussa eräs luokkakaveri sitten tapahtuneen johdosta jakoi lappuja, joissa oli yhteystietoni, että voi ottaa yhteyttä jos kiinnostaa seura "siinä mielessä". Pojan maine ei luonnollisesti mennyt.
Mutta miksi tuntea pahaa mieltä tuosta? Jos mä näkisin että joku paneskelis jossain kotibileissä niin saattaisin mäkin katsoa kaksi kertaa.. 😘 If you know what i mean. Ihminen kasvaa ja kehittyy, seksuaalisuuskin. Toki sen sankarin (joka kaikille sen jutun kertoi) panemiset on varmaan jäänyt siihen 🤔 Ja älä turhaan pahoita mieltäs jos joku vitun peräkylän Suomisen Olli pitää sua huonona naisena..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan ääliö tuo luokkakaveri!
Tuo viimeinen lause summaa hyvin, kuinka kaksinaismoralistinen yhteiskunta (vieläkin) on :(
Kyllä tätä kaksinaismoralismia tapahtuu toisinkin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo viimeinen lause summaa hyvin, kuinka kaksinaismoralistinen yhteiskunta (vieläkin) on :(
Kyllä tätä kaksinaismoralismia tapahtuu toisinkin päin.
Näissä seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa ikävä kyllä se on usein juuri näin päin, että nainen saa helposti sen lutkan leiman, ja miehet vain taputtelevat toisiaan olalle, että panojen määrä on muka osoitus "miehisyydestä" tms. ihailtava ominaisuus.
Ööö elämäsi on pilalla kun yhdesti harrastit seksiä nuorena? Et saanut tauteja, et tullut raskaaksi. Noloahan tuo ei ole kenenkään muun kuin sen asiaa levittäneen pojan kannalta. Jos et olisi ollut liian tunnollinen kiltti tyttö, olisit ehkä osannut vain nauraa noille juoruille, jolloin kukaan ei olisi välttämättä edes uskonut niitä.
Voi ei, ymmärrän hyvin tunteesi. Minulle ei ole tuollaista sattunut, mutta voin kuvitella, että tuntisin samoin. Olen joutunut silmätikuksi aikoinaan koulussa muista syistä. Ehkä sinun kannattaisi käydä juttelemassa jollekin ammatti-ihmiselle, että pääsisit tuosta häpeän tunteesta? Mitään syytä sinulla ei häpeään ole! Täytyy vaan ihmetellä, miten pientä on ihmisen elämä, jos tulee 10 vuoden päästä sinulle tuollaisia puhumaan. Aivan käsittämätöntä. Jätä tuollaisen ääliön puheet omaan arvoonsa. Pojan käytös aikanaan on ollut todella ala-arvoista sinua kohtaan, hänen jos kenen pitäisi hävetä.
Kurja homma. Kokeile ajatella asiaa isommassa mittakaavassa. Tai jos helpottaa niin ajattelepa vaikka kaikkia meitä, jotka olemme mokailleet vastaavalla tavalla tai vielä pahemmin, ja monesti, ja vielä selvinpäin! Voi sitä häpeän ja katumuksen määrää, mutta viimeistään viikon päästä pahimman häpeän pitäisi olla kyllä jo ohi. Sitten asiasta opitaan ja eikun eteenpäin.
Älä anna jonkun yksittäisen tapauksen määrittää itseäsi noin paljon. Seuraavan kerran jos joku vielä tulee muistuttamaan tuosta niin naurat vaan että "eikä, muistatko tuon vieläkin!"
33 jatkaa, siis sen asiaa levittäneen luokkatoverin pitäisi siis hävetä. Ehkä se poika, jonka kanssa olit oli ihan yhtä sekaisin, vai oliko hänkin siinä lappuhommassa mukana? Luulin ensin, että oli hän, joka niitä lappuja jakeli.
Aika monella noussee häpeän puna poskille kun ajattelee teini-ikäänsä ylipäätään. Kyllä mullekin voisi tulla porukka kuittailemaan aika monestakin asiasta ja välillä olen sitä pelännytkin, kun olen vanhoja kouluajan tuttuja kohdannut. Mutta eipä ole tullut puheeksi. Tuo ap:n kohtaams mies oli kyllä todella tilannetajua vailla.
Kiitos todella tsemppaavista sanoista, ne merkitsevät paljon juuri nyt. Olenkin aiemmin yrittänyt asettaa itseni asian ulkopuolelle ja miettiä mitä itse ajattelisin jos tämä olisi käynyt jollekulle muulle. Luulin jo olevani ns. sinut asian kanssa, kunnes se tosiaan nousi uudestaan pintaan entisen luokkakaverin sanoista. Tuntui jotenkin kohtuuttomalle, että siitä piti vielä mainita ja tuli mieleen, että monelleko vain tämä asia tulee minusta mieleen. Tosiaankaan ole menossa luokkakokouksiin tai muihin ottamaan asiasta selvää.
Vierailija kirjoitti:
33 jatkaa, siis sen asiaa levittäneen luokkatoverin pitäisi siis hävetä. Ehkä se poika, jonka kanssa olit oli ihan yhtä sekaisin, vai oliko hänkin siinä lappuhommassa mukana? Luulin ensin, että oli hän, joka niitä lappuja jakeli.
Ei ollut mukana siinä hommassa, en ole tapauksen jälkeen puhunut kertaakaan hänen kanssaan. Kerran kadulla törmäsin ja käänsi katseensa pois, niinkuin minäkin.
Ihan oikeasti, tuossa ei ole mitään hävettävää! Kamalien normien alla olet kasvanut. Voisitko jutella asiasta jollekin ammattilaiselle, tai jollekin nykyiselle hyvälle ystävällesi? Yritä saada vähän perspektiiviä asiaan. Tuo on normaalia. Itseäni nolottaa hieman se, että minulla ei ole juuri kokemuksia ennen nykyistä miestäni.
Ei kai se nyt ole kovin paha moka harrastaa seksiä, oli sitten kännissä tai ei. Ihan sallittua puuhaa kai tuo...
Taidat asua ( anteeks vaan) jossain hemmetinmoisessa korvessa, kun asenteet ovat mallia 50-luku. Tuu kaupunkiin, ei ketään kiinnosta sun seksielämäs nyt tai menneisyydessä.
Opitko mitään tuosta kokemuksesta? Aika herkkänahkainen ainakin tunnut olevan. Mikä siinä loppujen lopuksi oli niin kamalaa? Vai oletko vähintään rovastin tai kylän lahkolaissaarnaajan tytär, joka ei tietenkään olisi saanut ryypiskellä ja vielä vähemmän naiskennella ennen avioliittoa? Noita humalaisia maattuja pikkulikkoja on joka kylässä, et ole ainut, jos niin kuvittelit.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti, tuossa ei ole mitään hävettävää! Kamalien normien alla olet kasvanut. Voisitko jutella asiasta jollekin ammattilaiselle, tai jollekin nykyiselle hyvälle ystävällesi? Yritä saada vähän perspektiiviä asiaan. Tuo on normaalia. Itseäni nolottaa hieman se, että minulla ei ole juuri kokemuksia ennen nykyistä miestäni.
Onhan se naiselle aika noloa, mutta miehelle hyvinkin normaalia.