Kamala vauvakuume, mies ei halua
Olen 27-vuotias nainen ja elän avoliitossa mieheni kanssa.
Ongelmani on hirveä vauvakuume.
Miten tätä pystyy lievittämään?
Olen töissä päiväkodissa ja tuntuu että se ei "lievennä" millään tavalla tätä kuumetta, päinvastoin.
Ongelmana on vastahakoinen mieheni. Rakas mieheni on sitä mieltä että kolmen vuoden seurustelun jälkeen ei ole aika hankkia vielä lapsia. Täytyisi odottaa vielä ainakin pari vuotta. En tiedä siitä, mutta tuntuu että räjähdän!! Olen odottanut parikymppisestä saakka äidiksi tuloa ja tuntuu ettei unelmista tule ikinä totta. Miten pääsen eroon tästä lapsen kaipuusta?
Näen unia vauvoista, olen vaivanpalstalla, katselen vauvojen vaatteita jne.
Haluaisin nauttia puolisoni kanssa kahdenkeskisestä ajastamme, mutta sisintäni vaivaa pelko lapsettomaksi jäämisestä ja siitä etten saa kokea äitiyttä.
Nyt kaikki mammat (ja miksei muutkin) neuvoja kehiin ja antakaa mulle jotain hyväksi havaittuja neuvoja tähän tilanteeseen.
Kommentit (67)
Miehen "ei" tässä yhteydessä on myös aivan yhtä oikeutettu kuin naisen "ei" seksin suhteen. Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano miehellesi että haluat lapsen etkä aio enää ehkäisyä käyttää. Eli mies on jatkossa se joka ehkäisee
Me tehtiin näin. Pillerit eivät sopineet minulle, vaan tekivät minusta hormonihirviön. Erityisen ikävältä pillerien syönti ja sivuvaikutusten sietäminen tuntui sen takia, että oikeasti olisin jo halunnut lapsen. Tuntui hullulta kestää pillereitä vain toisen takia. Pohdin muita vaihtoehtoja pillereiden sijalle, mutta kaikki vaihtoehdot olivat kovin pitkäkestoisia. En halunnut asennuttaa kierukkaa tai kapselia. Niinpä sanoin miehelle, että minä jätän nyt pillerit pois ja me käytämme kondomia jos sinä niin haluat. Jätin ehkäisyn miehen päätökseksi. No eipä miestä huvittanut kortsun kanssa pelata, ja kahden kuukauden päästä meille syntyy lapsi. :D
En huijannut miestä isäksi, vaan kerroin että minä jätän nyt pillerit pois ja vaihtehtoina on kondomi, seksistä pidättäytyminen ja todennäköisesti tätä seuraava ero, tai sitten seksi ilman ehkäisyä.Tää kuulostaa musta jotenkin vaan aika julmalta :D
-aloittaja
Meillä myös sama homma, mies sai ehkäistä halutessaan, minä en suostu pillereitä syömään negatiivisten sivuvaikutusten vuoksi. Tämä sopi miehelle. Aina on menty kortsulla, eikä mies ole valittanut. Se on naisen oma päätös jos ei halua pumpata ylimääräisiä hormoneja kehoonsa. No, nyt on sit vauvanyritys päällä, yhteisestä päätöksestä.
Kappas tässä on hölmö nainen löytänyt itseään fiksumman miehen.
Luultavasti mies roikuttaa sinua odottamassa, koska ei ole varma haluaako lapsia (mutta sanoo haluavansa sitten joskus, ettet sinä jättäisi häntä).
Mies on aina väärässä ja nainen on aina oikeassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäät porsijat laumassa kotkottamassa, kuinka jokaisella naisella on oikeus saada lapsi.
Vaikka ilman miehen mielipidettä asiaan. Olette oksettavaa saastaa.
Tämä. Ällöttävää. Etsisitte porsimiseen halukkaan miehen älkääkä huijatko/painostako perheeseen miestä, joka ei perhettä halua.
Kuka näin on missään vaiheessa sanonut? Suurimman osan neuvo on, että joko puhuu miehen kanssa asiasta tai eroaa. Kukaan ei ole kehottanut huijaamaan miestä isäksi, tuokin joka jätti pillerit pois KERTOI miehelleen asiasta ennen kuin sen teki, ja mies oli täysin vapaa joko käyttämään kondomia tai olemaan selibaatissa. Ei naisenkaan tarvitse hyväksyä sitä, että on loppuelämänsä lapseton, eli kyllä miehestä saa erota ja pillerien syönnin saa lopettaa (kunhan kertoo miehelle siitä etukäteen), jos ei niin halua tehdä.
Tämä. Ällöttävää. Etsisitte porsimiseen halukkaan miehen älkääkä huijatko/painostako perheeseen miestä, joka ei perhettä halua.