Kamala vauvakuume, mies ei halua
Olen 27-vuotias nainen ja elän avoliitossa mieheni kanssa.
Ongelmani on hirveä vauvakuume.
Miten tätä pystyy lievittämään?
Olen töissä päiväkodissa ja tuntuu että se ei "lievennä" millään tavalla tätä kuumetta, päinvastoin.
Ongelmana on vastahakoinen mieheni. Rakas mieheni on sitä mieltä että kolmen vuoden seurustelun jälkeen ei ole aika hankkia vielä lapsia. Täytyisi odottaa vielä ainakin pari vuotta. En tiedä siitä, mutta tuntuu että räjähdän!! Olen odottanut parikymppisestä saakka äidiksi tuloa ja tuntuu ettei unelmista tule ikinä totta. Miten pääsen eroon tästä lapsen kaipuusta?
Näen unia vauvoista, olen vaivanpalstalla, katselen vauvojen vaatteita jne.
Haluaisin nauttia puolisoni kanssa kahdenkeskisestä ajastamme, mutta sisintäni vaivaa pelko lapsettomaksi jäämisestä ja siitä etten saa kokea äitiyttä.
Nyt kaikki mammat (ja miksei muutkin) neuvoja kehiin ja antakaa mulle jotain hyväksi havaittuja neuvoja tähän tilanteeseen.
Kommentit (67)
Ei sitä valitettavasti pysty lievittämään. Odotin itse 4 vuotta, että mies on valmis. Ollaan vuosi yritetty ja en oo tullut raskaaksi. Vituttaa ja surettaa. Ei ole siis neuvoja, mutta ymmärrän tuskan. :(
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä valitettavasti pysty lievittämään. Odotin itse 4 vuotta, että mies on valmis. Ollaan vuosi yritetty ja en oo tullut raskaaksi. Vituttaa ja surettaa. Ei ole siis neuvoja, mutta ymmärrän tuskan. :(
Tätä mä just eniten pelkään. :( tsemppiä sinne! Mutta sentäs teillä on yritys käynnissä. Minkä ikäinen itse olet? :)
-aloittaja
Oletko varma, että mies ylipäätään haluaa lapsia? Valitettavasti joillain tyypeillä on tapana vedättää naistaan lupailemalla, että "sitten joskus", vaikka mitään aikomusta perheellistyä (ko. Naisen kanssa) ei ole.
Mikä on se syy miksi pitäisi odottaa vielä 3 vuotta? Mies kuitenkin haluaa lapsia (jossain
vaiheessa ) ?
Minä voin siittää sinulle lapsen. Olen komea ja lihaksikas mies. Kaluni on suuri ja runsaspermainen.
Onko varma, että miehesi ylipäätään haluaa lapsia ja että hän haluaa niitä juuri _sinun_ kanssasi? Edellinen (avo)mieheni lupaili minulle perheenlisäystä "sit joskus" ja viiden vuoden jälkeen paljasti, ettei halua lapsia ylipäätään, eikä varsinkaan minun kanssani. Nykyisen kanssa tavattiin 1,5 v sitten, nyt ollaan jo naimisissa ja aloittamassa yrittämistä. Joskus tällaiset ongelmat korjaantuvat vaihtamalla kumppania. T. n31v
Haluaako mies tosiaan lapsia kanssasi ylipäätään? Onko teillä yhteiset arvot ja päämäärät?
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että mies ylipäätään haluaa lapsia? Valitettavasti joillain tyypeillä on tapana vedättää naistaan lupailemalla, että "sitten joskus", vaikka mitään aikomusta perheellistyä (ko. Naisen kanssa) ei ole.
No tätä en ole tullut edes ajatelleeksi. Rakastamme toisiamme syvästi, enkä usko että tahallaan amieheni vedättäisi minua...
Mieheni sanoo ettei vielä ole valmis isäksi..ainakin toi "vielä" viittaisi siihen että ei ole nyt valmis, mutta sitten tulevaisuudessa on.
Kai mun täytyy elää epätietoisuudessa ja hirveässä kuumeessa nää tulevat vuodet :(
-aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Onko varma, että miehesi ylipäätään haluaa lapsia ja että hän haluaa niitä juuri _sinun_ kanssasi? Edellinen (avo)mieheni lupaili minulle perheenlisäystä "sit joskus" ja viiden vuoden jälkeen paljasti, ettei halua lapsia ylipäätään, eikä varsinkaan minun kanssani. Nykyisen kanssa tavattiin 1,5 v sitten, nyt ollaan jo naimisissa ja aloittamassa yrittämistä. Joskus tällaiset ongelmat korjaantuvat vaihtamalla kumppania. T. n31v
Hirveä tilanne olisi tämä.
No onneksi löysit uuden ja pääsette yrittämään :)
Vierailija kirjoitti:
Haluaako mies tosiaan lapsia kanssasi ylipäätään? Onko teillä yhteiset arvot ja päämäärät?
Samat arvot ja päämäärät ovat muuten. Täydellinen kumppani mulle on hän :)
Ainoastaan tää lapsiasia nyt hiertää meitä.
-aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Minä voin siittää sinulle lapsen. Olen komea ja lihaksikas mies. Kaluni on suuri ja runsaspermainen.
Ei kiitos. Haluan vain neuvoja tähän tilanteeseen. En halua muita miehiä tai muiden spermoja.
-aloittaja
Eipä tähän muuta neuvoa ole kuin, että juttelette, juttelette ja juttelette. Ehkä teette kompromissejä.
Vierailija kirjoitti:
Onko mies paljon nuorempi?
Mies on minua kolme vuotta vanhempi, eli 30v.
-aloittaja
Mieheni sanoi aikoinaan, että haluaa kanssani ainakin yhden lapsen. Minäkin toivoin lasta jossain vaiheessa, mutta en heti avioiduttuamme. Palava vauvakuume on kiertänyt meidät.
Aika pian selvisi ettei mies pysty. Nyt olemme olleet 15v aviossa ja voi sanoa, että aika hyvin sopeuduttu siihen, että me tullaan varmaan olemaan kahdestaan ilman jälkikasvua lopun ikää. Nykyisellään ajankäyttö olisi organisoitava uudelleen, jos pieni nyytti tulisi perheeseemme.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tähän muuta neuvoa ole kuin, että juttelette, juttelette ja juttelette. Ehkä teette kompromissejä.
En halua painostaa häntä. Enkä oikein tiedä miten tästä asiasta tulisi jutella.
Mieheni on minulle mielipiteensä tiukasti sanonut ja en viitsisi väkisin alkaa vänkäämään asiasta..
Tuntuu, että seinä olisi tässä asiassa meidän välissämme...
- aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätä en ole tullut edes ajatelleeksi. Rakastamme toisiamme syvästi, enkä usko että tahallaan amieheni vedättäisi minua...
Mieheni sanoo ettei vielä ole valmis isäksi..ainakin toi "vielä" viittaisi siihen että ei ole nyt valmis, mutta sitten tulevaisuudessa on.
Kai mun täytyy elää epätietoisuudessa ja hirveässä kuumeessa nää tulevat vuodet :(-aloittaja
Olet seurustellut vuosia ja toivonut lasta pitkään. Mun mielestäni olet odottanut tarpeeksi kauan. Otathan huomioon, että miehesi voi rauhassa epäröidä vaikka 20 vuotta ja perustaa sitten perheen itseään nuoremman naisen kanssa. Sinun taas on toimittava tätä aiemmin, mikäli haluat lapsia. Suosittelen keskustelemaan asiasta vakavasti miehesi kanssa. Mikäli hän ei osaa sanoa, milloin perheenlisäyksen aika on, tekisin asiasta omat johtopäätökseni. Kuulostaa julmalta, mutta nämä ovat tosi tärkeitä asioita, joissa on joskus tehtävä vaikeitakin päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Samat arvot ja päämäärät ovat muuten. Täydellinen kumppani mulle on hän :)
Ainoastaan tää lapsiasia nyt hiertää meitä.-aloittaja
Lasten hankinta on ehkä se suurin kysymys, joka pariskunnalle tulee eteen. Vaikka päämäärät olisivat muuten samat, siitä ei ole tässä asiassa apua.
Vaivanpalstalla=vauvapalstalla :D
-Aloittaja