Tuleva mieheni sanoi
Että haluamani hääpuku on liian kallis, eikä näköjään aijo muuttaa mieltään. Mitä teen? Muut puvut eivät houkuta juurikaan.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Minä sain haluamani hääpuvun. Ja maksoin sen ihan itse.
No mun mielestä se ei oo mun tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin monet häät on tähän ikään tullut vieraana käytyä läpi ja kuinkas sitten kävikään? Pahimpia ovat olleet nämä hinnasta riitelevät kolttumorsiamet. Yksikään niistä ei ole viimeistään kymmenen vuoden jälkeen siippansa kanssa enää yhdessä. Oli vaatimustaso vähän eri luokkaa ja haaveet kalliissa puvussa, eivätkä ajatukset tulevassa arjessa. Mikä vääjäämättä koittaa aina.
No se, että sun tuttavapiirissä tapahtuu tälläistä, ei välttämättä tarkota, että meillekkin käivisi näin. :D Ja edelleen mies lupasi maksaa mekkoni, joten ei silläkään paljoa valittamista pitäisi tähän asiaan olla.
Teillä vain ilmeisestikin unohtui määritellä hinta, kun asiasta puhuitte. Eivät miehet tajua, mitä nuo voivat maksaa.
Joo oot oikeessa.
Mikäli haluatte tulevaisuudessa perheenlisäystä, kannattaa samaan rysäykseen järkyttää mies esimerkiksi lastenvaunujen- ja varusteiden hinnoilla. :D Niistäkään noilla ei ole yleensä mitään hajua.
Hah, kiitos vaan, ei mullakaan niistä oo hajua. :D En vielä tiedä haluanko vai en. Katsoo sitä sitten.
Naimisiin menossa, eikä tiedetä edes, halutaanko lapsia vai ei. Siinä piileekin seuraava aikapommi ennen aikuistumista. Aina pitää keskustella uskonasiat, lasten mahdollinen lukumäärä tai ei, kasvatuspolitiikka, elämänarvot ja muut sellaiset pienet seikat läpi, ennen kuin edes mekkoa valitaan. Muuten on vähemmän mukavia yllätyksiä helposti luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi mielenkiintoista kuulla, mikä sinun mielestäsi on sinun tehtävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee häille tuntihintaa takaisinmaksun muodossa, kun tuore morsian puunaa asuntoa ja kuorii perunoita. Ei ole ihan heti lunastettu ja kuitattu. Mies ehtii löytää jo uuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minä tiedä?? Suunnitella näitä häitä myös ja muuta perusjuttua, mutta mun mielestä mekko kuuluu vaan hänen maksettavakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee häille tuntihintaa takaisinmaksun muodossa, kun tuore morsian puunaa asuntoa ja kuorii perunoita. Ei ole ihan heti lunastettu ja kuitattu. Mies ehtii löytää jo uuden.
Käyn ihan töissä, kiitos vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vain puku. Ei muuta. Typerä kolttu, jota käytät vain kerran.
Ja maksajalla on mielestäni sananvaltaa; jos mies maksaa, niin saa myös sanoa jos on liian kallis.
Maksa itse ja hommaa mitä haluat.
Kai tiesit, että itse naimisiin meno ja avioliittoon pääsy on ihan ilmaista.
Mutta joka on minulle tärkeä. Aina haaveillut upeasta häämekosta.
Sit-ten si-nä os-tat se-llai-sen i-han it-se! Pitääkö vielä hitaammin sanoa?
En maksa, mies lupasin maksaa jo aika päiviä sitten. Ymmärrätkö?
Tyypillinen mies, lupaa muttei sitten saisikaan maksaa mitään. Oma ukkoni on samanlainen, jos menisimme naimisiin, hankkisi mulle varmaan hääpuvun kirpparilta. Joka asiassa pitää pihistää!
Montako prosenttia kolttu vie hääbudjetista? Esim hääkustannukset ruuat, juomat, bändi jne 10 000 e, mitä mekko maksaa?
Vuokraa, vie kaapissa vaan tilaa. Jos on vaatimattomat = säästöbudjetin häät ja morsein pinkoo siellä viimetten päällä Voguessa näky on aika koominen. Ja mitä tuhdimpi morsian, sitä kermakakumpi mekko... 😶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vain puku. Ei muuta. Typerä kolttu, jota käytät vain kerran.
Ja maksajalla on mielestäni sananvaltaa; jos mies maksaa, niin saa myös sanoa jos on liian kallis.
Maksa itse ja hommaa mitä haluat.
Kai tiesit, että itse naimisiin meno ja avioliittoon pääsy on ihan ilmaista.
Mutta joka on minulle tärkeä. Aina haaveillut upeasta häämekosta.
Sit-ten si-nä os-tat se-llai-sen i-han it-se! Pitääkö vielä hitaammin sanoa?
En maksa, mies lupasin maksaa jo aika päiviä sitten. Ymmärrätkö?
Tyypillinen mies, lupaa muttei sitten saisikaan maksaa mitään. Oma ukkoni on samanlainen, jos menisimme naimisiin, hankkisi mulle varmaan hääpuvun kirpparilta. Joka asiassa pitää pihistää!
Yep! En ymmärrä tälläistä. Oma vika, kun meni jo lupailemaan.
Itselläni kyllä pistäisi tällainen morsian miettimään liittoa toisen ja kolmannenkin kerran.
Ei se mekko niinkään, mutta tuollinen "entitlement"-asenne. Seuraavaksi sitten tosiaan se omakotitalo ja farmariauto ja loma-asunto Italiassa, koska nehän vaan kuuluu miehen maksaa.
Rouvan rahat menee laukkuihin, meikkeihin ja vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn ihan töissä, kiitos vaan.
Ja teet tästä näin ison numeron? Maksa erotus itse.
Käy useammassa paikassa sovittamassa. Ehkä löydät paremman tai ainakin vastaavan, mutta halvemman.
Häät on rakkauden juhla, älkää mekosta riidelkö :)
Vierailija kirjoitti:
Itselläni kyllä pistäisi tällainen morsian miettimään liittoa toisen ja kolmannenkin kerran.
Ei se mekko niinkään, mutta tuollinen "entitlement"-asenne. Seuraavaksi sitten tosiaan se omakotitalo ja farmariauto ja loma-asunto Italiassa, koska nehän vaan kuuluu miehen maksaa.
Rouvan rahat menee laukkuihin, meikkeihin ja vaatteisiin.
Omakotitalossa en ikinä haluaisi asua, eikä mitään farmariautoa, hyi.
Ja no minäpä päätän itse mihin rahani käytän, ei sun siihen tarvitse puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli haluatte tulevaisuudessa perheenlisäystä, kannattaa samaan rysäykseen järkyttää mies esimerkiksi lastenvaunujen- ja varusteiden hinnoilla. :D Niistäkään noilla ei ole yleensä mitään hajua.
Ovatko nämäkin miehen maksettava?
Koittanut listaa tehdä tätä ketjua lukiessani ja kyllähän se näin on että liian köyhä olen seurustelemaan.
Pitäisi useampi kymppitonni olla jemmassa että näitä haaveita voisi toteuttaa.
Surullista.
Nyt kaikki miehet! Välttäkää tätä naistyyppiä, näin naisena sanon. Varoituksena. Tuollaista vaimoa ei kukaan halua. Jos hääpuvusta ja sen hinnasta ei neuvotella, mies lupasi maksaa asenteella, niin on aika tuliset paikat luvassa myöhemmin paljon tärkeämmissä asioissa ihan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Käy useammassa paikassa sovittamassa. Ehkä löydät paremman tai ainakin vastaavan, mutta halvemman.
Häät on rakkauden juhla, älkää mekosta riidelkö :)
Niin kai siinä täytyy tehdä, mutta sitten vasta kun pääsen pettymyksestä yli. Mieheni pitäisi saapua kotiin illalla, jutellaan sitten asiasta. :) Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minä tiedä?? Suunnitella näitä häitä myös ja muuta perusjuttua, mutta mun mielestä mekko kuuluu vaan hänen maksettavakseen.
Voi apua.