Miksi missään ei myydä kuluttaja-asiakkaille porkkanaraastetta?
Kaiken maailman keittovihanneksia ja valmiiksi viipaloituja juureksia ja vihanneksia kyllä on, mutta mieluummin minä laitan perunoita ja palsternakkoja kuutioiksi kuin raastan porkkanaa. Erilaiset raastepihvit olisivat tosi käteviä arkiruokia ja lisukkeenakin porkkanaraaste on paikallaan, mutta eipä ole arkisin aikaa eikä halua ryhtyä raastetalkoisiin.
Kommentit (27)
Eikös niistä markettien salaattipisteistä löydy? Ja toisaalta, eipä se raastaminen kovin iso homma ole.
"Raastetalkoot"... montako kymmentä kiloa olit aatellut tehdä..?
Citymarketin pakasteallas? Just naureskelin sitä ja ihmettelin ihmisten laiskuutta.
Vierailija kirjoitti:
Siellä hevi osastolta löytyy.
Löytyykö? Ainakaan Prismasta ei foodie-haulla löydy :/
Cittarissa on kotimaista porkkanaraastetta myynnissä, tosin pakasteena.
Citmarketista ja prismasta löytyy ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Citymarketin pakasteallas? Just naureskelin sitä ja ihmettelin ihmisten laiskuutta.
Mä just kävin kylässä kaverilla ja naureskelin niiden pyykinpesukoneelle ja sähköliedelle. Voi luoja tätä ihmisten laiskuutta!
Koska onhan se nyt iso meriitti suomalaisen otsaan, että tekee asioita vaikeasti vain siksi, että niin kuuluu tehdä.
Mä inhoan raastaa mitään! Etenkään porkkanoita. Rystyset joka toinen kerta verillä ja mun lapsuudessa syötiin viikonloppuisin aina pitsaa. Oltiin kylässä tai kotona ja mä olin se, joka laitettiin rakastamaan juusto. 😝
Mä ostaisin todellakin porkkanaraastetta, jos sitä myytäisiin.
Meillä lapset hoitaa yleensä tuon raastamisen kun laitetaan yhdessä ruokaa. Ei siihen kauaa mene. Mutta tosiaan, kyllähän sitä porkkanaraastetta löytyy sieltä missä saa koota itselleen oman salaattiannoksen.
Sähköraastimen saa parilla kympillä.
Voi johtua myös siitä että porkkanaraasteesta tulee helposti ripuli. Eli parempi juuri myydä pakasteena. Suurin osa ruokamyrkytyksistä on nimen omaan porkkanaraasteesta saatuja. Pakasteessa pöpö ei leviä ja saattaa jopa kuolla.
Porkkana kuivuu ja kitkeröityy hetkessä. Nomnom.
Vierailija kirjoitti:
Sähköraastimen saa parilla kympillä.
Kerrotko tarkemmin minkälaisia. Harkitsen sellaisen ostamista.
Monitoimikone on kätevä, sillä raastaa hetkessä.
Voi luoja, porkkanaraasteen tekoon menee max 5 minuuttia. Nyt on sen tason laiskuutta että mikset suoraan osta valmisateriaa, tai oikeastaan käy ravintolassa. Tai tilaa ravintolasta ruokaa kotiin niin ei tarvitse nähdä sitä menemisen vaivaa.
Tsemppiä vaan :)
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ole laiskuudesta kyse. Esim. reumaatikolle se on oikeasti aika kivuliasta ja jopa mahdotonta raastaa mitään. Varmaan on muitakin syitä mutta itselläni tämä.
Itse mietin että miksei myydä valmiiksi keitettyä kahvia kuluttaja-asiakkaille jonka sitten mikrossa lämmittäisi kun haluaa kupin kuumaa? Kauhea homma mitata purut ja pistää keittimeen ja vielä se veden kanssa lotraaminen... Ja aikaakin kuluu.
ideanikkari kirjoitti:
Itse mietin että miksei myydä valmiiksi keitettyä kahvia kuluttaja-asiakkaille jonka sitten mikrossa lämmittäisi kun haluaa kupin kuumaa? Kauhea homma mitata purut ja pistää keittimeen ja vielä se veden kanssa lotraaminen... Ja aikaakin kuluu.
Valmista kahvia saa about jokaiselta huoltoasemalta, kahvilasta, kioskista ja joistain kaupoistakin...
Pari porkkanaa raastaa hetkessä