Paras pyykinpesuaine? Sertoa olen käyttänyt monta vuotta mutta nyt on alkanut tökkimään. Onkohan laatu huonontunut?
Käytin ensin jauhetta ja sitten nestemäistä monta vuotta.
Haluaisin välillä kokeilla jotain muutakin. Suosittele omaasi.
Omot ja Surffit (kamalinen hajuineen) & pesupähkinät voi unohtaa. Samoin myös ihan superkalliit aineet.
Hinnaltaan perheystävällinen mutta tehokas pyykinpesuaine päivittäiseen pyykinpesuun.
Kommentit (23)
Pirkka sensitive,nestemäinen
tehokas,tuoksuton,edullinen
Serton nestemäinen muuttui jotenkin huonoksi. Vaihdoin takaisin pulveriin eikä valittamista.
Omo color sensitive, ja ehdottomasti ei mitään huuhteluainetta.
Lidlin Color care on osoittautunut oikein hyväksi. Tuoksuton neste, pesee hyvin. Eikä maksa paljon.
Perlana nestemäinen, tuoksu raikas, haihtuu vaatteista.
Color Care ei puhdistanut ainakaan hikisiä teknisiä vaatteita, vaan jätti järkyn hajun.
Minulla sama tuntuma. Serton jauhemainen oli hyvä. Nestemäinen muuttunut jotenkin oudoksi. Nestemäistä käyttänyt jo toista vuotta. Nyt on alkanut ihmetyttämään.. Aivan kuin jättäisi mm. lakanoihin jonkin kelmun. Pesulämpötilat 60-90 astetta. Lisähuuhteluja yms. Olen vaihtanut pesuainemääriä.. Siltituntuu, että jokin mättää tässä nestemäisessä Sertossa. ap
Vierailija kirjoitti:
Serton nestemäinen muuttui jotenkin huonoksi. Vaihdoin takaisin pulveriin eikä valittamista.
Nestemäiseen Sertoon lisättiin pari vuotta sitten reilusti vettä ja jonkinlaista todella tarttuvaa hajustetta. Siirryin kokonaan tuoksuttomiin pesuaineisiin enkä ole katunut.
Serton tuoksusta tykkäsin joskus 15 vuotta sitten. Joitakin vuosia tai ehkä pari-kolme vuotta sitten muuttivat mielestäni hajustetta. Ei tuoksu enää samalta.
Lumme. Käytin ennen Surfia, jota meidän koneeseen meni 50 ml/pesukerta. Lummetta tarvitsee vain 40 ml/kerta ja sen lisäksi se on ympäristyöystävällistä. Tuoksuu miedosti, mielestäni sellaiselle mukavan puhtaalle, ei siis mikään kukkaistuoksu. Lisäksi pakkaus on sellainen kiva pussipakkaus. Meidän Cittarissa se maksaa jotain kolmen ja neljän euron väliltä, eli himppusen enemmän kuin esim. Surf, mutta olen huomannut sen riittävän pidempään juurikin pienemmän annostelun ansiosta (loogista, hah!). Ja välillä se on tarjouksessa, viimeksi oli 3 e/paketti.
Hups, siis ympäristöystävällistä piti lukea :)
-15
Bio Luvil Sensitive
Bio Luvil Black
LV
Ei ole kalliita!
Ariel, joka ei ole järin ympäristöystävällinen, mutta tehokas
Kiltit ihmiset, voisitteko edes testata pullollisen/paketillisen tuoksutonta pesuainetta?
Allergikkoja on aina vaan enemmän keskuudessamme. Minulla ei ole vielä mitään diagnosoitu, mutta jotkut lasten kaverit on niin omon saippuan hajuisia, että silmiä kirvelee..
Tuoksuu hajuvedet/partavedet paremmilta, kun ei ole voimakasta saippuan hajua vaatteissa. Allergikot usein kestävät kevyet vesimäiset tuoksut paremmin kuin pesuaineiden saippuahajut.
LV Color neste pesee loistavasti, ei haise, ei sisällä zeoliittia.
Erisan pulveri valkopyykille. Irrottaa hyvin tahroja, hajuton, edullinen, zeoliititon ja fosfaatiton.
Lumme Color neste, mukava mieto tuoksu, jos tykkää tuoksusta. Täyttöpussipakkauksesta plussaa.
MiniRisk White neste on tuoksuton ja hyvä myös.
Perlana Black, paras ja riittoisin mustille ja tummille pyykeille tarkoitettu pesuaine.
LV ehdottomasti. Ei hajusteita ja pesee loistavasti.