Nyhtökaura on niin pahaa!
Ihan kuin kuivahtanutta hevosenlantaa joka on elvytetty vesisuihkeella. Makeahko ja unmehtunut sivumaku on siinä pahinta! Siis eihän siinä muuta makua olekaan.
Kommentit (25)
Itse olen maistanut nyhtöhernettä jossain lounasraflassa ja siitä en pitänyt: ummehtunut herneen maku tunki maustetun ruoan läpi. Nyhtökauraa olen kerran maistanut, maustettua versiota. Sekä koostumus että maku oli erinomainen.
Ei kaikkien pidä tykätä kaikesta mutta itse olen erittäin tyytyväinen siihen että on olemassa lihan kaltainen kasvisruoka josta pidän todella paljon! Näin ollen voin vähentää lihansyöntiäni, ehkä sinäkin? Itselle tämä on eniten eettinen kysymys.
No eihän sitä nyhtökauraa ole pakko syödä!
Tuntuu tosi kummalliselta, kun nimenomaan nyhtökaurasta (ja satunnaisesti muista kasviproteiinilähteistä) tehdään näin keskusteluja. Sen sijaan esim. ihmiset, jotka eivät pidä lohesta, eivät tee keskusteluja kuinka lohi maistuu kamalalta. He vain eivät sitten syö sitä lohta.
Mutta se, että juuri _sinä_ et pidä nyhtökaurasta, ei tarkoita että se olisi totaalisen paskatuote. Joku muu siitä oikeasti voi tykätäkin.
Ja kyllä aika moni ruoka on sellainen, että ei se perusmaku kovin kummoinen ole. Onhan esim. joku maustamaton kana tai lihakin aika mautonta. Toki lihassa on luonnostaan rasvaa ja rasva yleesnä tuo tiettyä makua mistä ihmiset luonnostaan yleesnä pitävät. Kasviproteiineista tämä toki puuttuu, mikä ehkä saa sen maistumaan vielä enemmän "tympeältä" ilman mausteita.
Mutta miksi pitää syödä maustamatta? Yleensä kaikki ruoka maustetaan, jos ei muuten niin lisätään edes suolaa. Nyhtökauran suosittelen vähintään paistamaan öljyssä ja lisäämään suolaa jos ei muuta siitä halua tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen maistanut nyhtöhernettä jossain lounasraflassa ja siitä en pitänyt: ummehtunut herneen maku tunki maustetun ruoan läpi. Nyhtökauraa olen kerran maistanut, maustettua versiota. Sekä koostumus että maku oli erinomainen.
Ei kaikkien pidä tykätä kaikesta mutta itse olen erittäin tyytyväinen siihen että on olemassa lihan kaltainen kasvisruoka josta pidän todella paljon! Näin ollen voin vähentää lihansyöntiäni, ehkä sinäkin? Itselle tämä on eniten eettinen kysymys.
Jos ei halua syödä lihaa, miksi ei voi syödä tavallisia kasviksia? Miksi pitää syödä lihan kaltaista kasvisruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua syödä lihaa, miksi ei voi syödä tavallisia kasviksia? Miksi pitää syödä lihan kaltaista kasvisruokaa?
Itselleni ainakin vaihtelu on tärkeää! Pidän spagettikastikkeista yms ja tykkään siitä että on sattumia ja pureskeltavaa. Kyllä, voin syödä hyvin jotain kasvishöystöä mutta nyhtis nyt vaan on mun makuun tosi loistotuote! Nyhtökauran puolesta puhuu myös sen ravintosisältö: proteiinia noin 30%, eli paljon enemmän kuin esim. pavuissa, soijarouheessa (liotettuna) tai edes jauhelihassa!
Jos maistaa sen kuvottavan maun niin se kyllä tunkee läpi, vaikka maustaisi miten. Kaura on hyvää, herne on hyvää ja härkäpapu on hyvää, mutta nyhtökaura ei vain ole. Joten jos olette harkitsemassa/lisäämässä kasvisruokavaliota, niin älkää tuomitko koko juttua nyhtökauran ja sen "sä et vaa osaa laittaa mausteit!!" -fanien perusteella.