Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä saako tätä sanoa mutta mielestäni yhteiskunta tukee älyttömän hyvin yksinhuoltajia

Vierailija
18.09.2016 |

Tai yhteishuoltajia, ihan miten vaan. Tiedän että osa ei saa mitään ylimääräistä, ei edes elareita. Olin aiemmin "normaali" asuntolainallinen. Nyt vuokralla osa-aikatyössä. Lapset viikko-viikko. Saan elarit,vuokraa jää maksettavaksi alle 200 euroa. Lisäksi saan sosiaalitoimistosta toisen lapsen harrastukseen tukea. Hopesta olen saanut hakea vaatteita, pyörän ja saan vielä kaupan ylijäämäruokaa kahdesti kuukaudessa. Kyllä riittää eri tahoja joista saa apua.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan syynä kuitenkin sinun pienet tulot? Jos sinulla olisi tuossa pitkäaikaistyötön mies, tukien varassa olisitte kuitenkin. Ihan samalla tavalla muutkin pienituloiset on tukiin oikeutettu oli lapsia tai ei.

Vierailija
2/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan syynä kuitenkin sinun pienet tulot? Jos sinulla olisi tuossa pitkäaikaistyötön mies, tukien varassa olisitte kuitenkin. Ihan samalla tavalla muutkin pienituloiset on tukiin oikeutettu oli lapsia tai ei.

Kokopäivätyössä oleva yh voi pärjätä vielä huonommin. Sosiaalitoimea eikä Hopea ei ole tulot kiinnostaneet. Nettotuloni on kuitenkin kaikkineen 2200-2400 euroa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, olet siis sossupummi. Kokoaikaisesti työssäkäyvänä kahden lapsen yksinhuoltajana joudun kustantamaan kaiken ihan itse ja kokemukseni on hyvin erilainen. En ole kuitenkaan katkera, koska lapseni oppivat varhain että ahkeruudella ja sisulla pärjää elämässä ja voi olla ylpeä omista saavutuksistaan.

Vierailija
4/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä saa. Vanhempi poikani täytti juuri 17 ja lapsilisä loppui. Joten tiloissa n 170€ menetys. Nyt haussa opintoraha joka on n70€ kuukaudessa. Lukiossa menee oppikirjoja tosi tiuhaa tahtia. Ja opetussuunnitelman muutos aihettui sen ettei vahoja voi ostaa eikä myydä!

Asumistukeen toivon korotusta, mutta kyllä meillä säästetään vaatteissa ja ruuassa . Polkupyörät on vanhoja käytettyjä ja renkaita saa koko ajan korjailla. Lomilla käydään sukulaisissa kun muuhun ei varaa. Edellis kesänä kävimme Ruotsin risteilyllä ensimmäistä kertaa.

Vierailija
5/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon, olet siis sossupummi. Kokoaikaisesti työssäkäyvänä kahden lapsen yksinhuoltajana joudun kustantamaan kaiken ihan itse ja kokemukseni on hyvin erilainen. En ole kuitenkaan katkera, koska lapseni oppivat varhain että ahkeruudella ja sisulla pärjää elämässä ja voi olla ylpeä omista saavutuksistaan.

Jos sinä noin aattelet niin mikäs siinä. :) Saan 60 euroa kuussa lapsen harrastukseen. Muuten en ole koskaan edes hakenut toimeentulotukea perusarkeen :) Hopella ei ole mitään tekemistä sosiaalipuolen kanssa, sieltä voit sinäkin hakea! Meillä taas lapset on superonnellisia kun äiti on vaan osa-aikatyössä :)

Vierailija
6/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja itse asiassa suht hyvilläkin tuloilla saa asumistukea jos useampi muksu. Jos taas olet ottanut lainaa niin se on vähän oma moka.

Vierailija
7/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä saa. Vanhempi poikani täytti juuri 17 ja lapsilisä loppui. Joten tiloissa n 170€ menetys. Nyt haussa opintoraha joka on n70€ kuukaudessa. Lukiossa menee oppikirjoja tosi tiuhaa tahtia. Ja opetussuunnitelman muutos aihettui sen ettei vahoja voi ostaa eikä myydä!

Asumistukeen toivon korotusta, mutta kyllä meillä säästetään vaatteissa ja ruuassa . Polkupyörät on vanhoja käytettyjä ja renkaita saa koko ajan korjailla. Lomilla käydään sukulaisissa kun muuhun ei varaa. Edellis kesänä kävimme Ruotsin risteilyllä ensimmäistä kertaa.

Isommalla lapsella isot menot, sen tiedän. Mutta aika moni asia on itsestä kiinni. On mullakin yksinhuoltajakavereita jotka aina perse auki ja ihan kyllä omasta syystä. Olen kerran hakenut vaatteita Hopen kautta mutta osa hakee ihan jatkuvasti ja saavat tt-tukea joka kuukausi eikä muka rahat riitä.

Vierailija
8/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ihan voit jättää ruoka- sun muut avustukset enemmän tarvitseville, jos et tarvitse niitä.

En tiedä tilannettasi, anteeksi jos haukun väärää puuta.

Vierailija
9/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan lapsilisiin (lapsia 2) yh-korotukset. Siinä yhteiskunnan tuki. Verojakin maksan ihan kiitettävästi, joten otan korotuksen vastaan hyvällä omallatunnolla. Ihan mielenkiinnosta olen myös joskus miettinyt, että mitä mahtaa jäädä käteen perheessä, jossa kahden aikuisen yhteenlasketut bruttotulot on 5000. Osaako kukaan arvioida? Mulla on brutto tuon 5000 ja käteen siitä jää 3000.

Vierailija
10/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ihan voit jättää ruoka- sun muut avustukset enemmän tarvitseville, jos et tarvitse niitä.

En tiedä tilannettasi, anteeksi jos haukun väärää puuta.

Kuten sanoin, olen kerran hakenut Hopelta. Nyt ei ole tarvetta ja tällainen mahdollisuus on. Itse asiassa ei tarvitse edes olla yksinhuoltaja. Harva tietää Hopesta, joten siksikin sanoin. Kaupoilla on todella paljon pois menevää ruokaa ja kun tulee uusi laki niin sitten sitä vasta onkin. Hyvä vaan että menee jatkokäyttöön ja osan jaan aina eteenpäin.

Vierailija
11/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan lapsilisiin (lapsia 2) yh-korotukset. Siinä yhteiskunnan tuki. Verojakin maksan ihan kiitettävästi, joten otan korotuksen vastaan hyvällä omallatunnolla. Ihan mielenkiinnosta olen myös joskus miettinyt, että mitä mahtaa jäädä käteen perheessä, jossa kahden aikuisen yhteenlasketut bruttotulot on 5000. Osaako kukaan arvioida? Mulla on brutto tuon 5000 ja käteen siitä jää 3000.

Jos et ota elareita vastaan niin sehän ei ole muiden vika. Tukiin minä nekin lasken.

Vierailija
12/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ota elareita vastaan niin sehän ei ole muiden vika. Tukiin minä nekin lasken.

Eihän yhteiskunta niitä elareita maksa vaan lasten isä. Lasten isä osallistuu lasten kasvatukseen ihan yhtä lailla kuin minä, vaikka eronneita olemmekin ja hänellä on jo valmiiksi pienemmät tulot kuin minulla, lapsilta se olisi pois.

Vierailija
13/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä noin aattelet niin mikäs siinä. :) Saan 60 euroa kuussa lapsen harrastukseen. Muuten en ole koskaan edes hakenut toimeentulotukea perusarkeen :) Hopella ei ole mitään tekemistä sosiaalipuolen kanssa, sieltä voit sinäkin hakea! Meillä taas lapset on superonnellisia kun äiti on vaan osa-aikatyössä :)

Etkö otsikossasi väitä juuri päinvastoin että yhteiskunta tukee sinua ruhtinaallisesti? Päätä nyt mitä mieltä olet. Asumistuki on sosiaalietuus, jota maksetaan sinulle koska työnteko ei juuri kiinnosta.

Vierailija
14/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö otsikossasi väitä juuri päinvastoin että yhteiskunta tukee sinua ruhtinaallisesti? Päätä nyt mitä mieltä olet. Asumistuki on sosiaalietuus, jota maksetaan sinulle koska työnteko ei juuri kiinnosta.

JOS haluaisin, saisin nyhdettyä yhtä ja toista vaikka kuinka paljon. Vaatteet, harrastukset jne. Ruoka-apua itse asiassa tarjottiin kaksi kertaa viikossa mutta se määrä on aivan valtava enkä tarvitse. Ja teen kyllä osa-aikatyötä. Vaikka tekisin kokopäivätyötä saisin monta sataa asumistukea. Tietenkin otan sen vastaan :) Jos isä ei maksa niin yhteiskunta kyllä maksaa elarit. Jos taas et ota elareita ja asut vielä omassa asunnossa niin se on voi voi :)

Vierailija
15/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noita kauppojen ylijäämäruokia saa? Kysytäänkö itse kaupasta vai?

Vierailija
16/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän yhteiskunta niitä elareita maksa vaan lasten isä. Lasten isä osallistuu lasten kasvatukseen ihan yhtä lailla kuin minä, vaikka eronneita olemmekin ja hänellä on jo valmiiksi pienemmät tulot kuin minulla, lapsilta se olisi pois.

Jos isä ei maksa niin yhteiskunta maksaa. Jos et ota elareita niin sekin on oma moka. Jos taas isä maksaa osan kuluista muuten niin sittenhän et edes itse maksa kaikkia kuluja.

Vierailija
17/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOS haluaisin, saisin nyhdettyä yhtä ja toista vaikka kuinka paljon. Vaatteet, harrastukset jne. Ruoka-apua itse asiassa tarjottiin kaksi kertaa viikossa mutta se määrä on aivan valtava enkä tarvitse. Ja teen kyllä osa-aikatyötä. Vaikka tekisin kokopäivätyötä saisin monta sataa asumistukea. Tietenkin otan sen vastaan :) Jos isä ei maksa niin yhteiskunta kyllä maksaa elarit. Jos taas et ota elareita ja asut vielä omassa asunnossa niin se on voi voi :)

Tämä yhteiskunta nyt tukee kaikkia niitä, joilla ei riitä lahjoja hankkia mitään itse. Ei pelkästään kyseisenlaisia yksinhuoltajia.

Vierailija
18/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noita kauppojen ylijäämäruokia saa? Kysytäänkö itse kaupasta vai?

Esimerkiksi Hopen kautta. Googleta toimiiko juuri teidän paikkakunnalla :)

Vierailija
19/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä yhteiskunta nyt tukee kaikkia niitä, joilla ei riitä lahjoja hankkia mitään itse. Ei pelkästään kyseisenlaisia yksinhuoltajia.

Sun kannattaisi tehdä vaikka aloite sen suhteen että asumistukea pienennettäisiin. Miten isot tulorajat liittyy vanhemman lahjoihin? Ja aina olen samanlainen mutta kun erosin niin alkoi kummasti löytymään auttavia tahoja. Tämän ansiosta saan säästettyä ihan jees :)

Vierailija
20/23 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

17, mutta tavallaan olet kyllä oikeassa. 10 vuotta asuin omassa asunnossa ja omakotitalonkin ehdin rakennuttaa mutta ei näkynyt ylimääräisiä apuja. En ymmärrä tätä yleistä vinkumista siitä miten yyhoot muka on aina niin tiukilla. Höpö höpö.