En tiedä saako tätä sanoa mutta mielestäni yhteiskunta tukee älyttömän hyvin yksinhuoltajia
Tai yhteishuoltajia, ihan miten vaan. Tiedän että osa ei saa mitään ylimääräistä, ei edes elareita. Olin aiemmin "normaali" asuntolainallinen. Nyt vuokralla osa-aikatyössä. Lapset viikko-viikko. Saan elarit,vuokraa jää maksettavaksi alle 200 euroa. Lisäksi saan sosiaalitoimistosta toisen lapsen harrastukseen tukea. Hopesta olen saanut hakea vaatteita, pyörän ja saan vielä kaupan ylijäämäruokaa kahdesti kuukaudessa. Kyllä riittää eri tahoja joista saa apua.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noita kauppojen ylijäämäruokia saa? Kysytäänkö itse kaupasta vai?
Esimerkiksi Hopen kautta. Googleta toimiiko juuri teidän paikkakunnalla :)
Kiva kuulla. Kaksi kertaa olen hakenut enkä ole koskaan mitään saanut. Jäin erossa täysin tyhjän päälle. Vanhemmat on ottaneet luottoja että sain edes jotain huonekaluja tyhjään kotiin...vähän on pistänyt vihaksi kyllä, että miksi kukaan ei auta. Matuille koti kyllä kalustetaan ja joillekin muillekin, mutta miten tämä voi olla näin eriarvoista?! Niin ja omaisuutta tai tuloja ei ollut kun hoitovapaalla olin. Olin sitä ennen määräaikaisena syöpiksellä.
Voi että, onpa ikävää! Joskus tuntuu että pitäisi olla hirvittävän röyhkeä saadakseen. Ainakin niellä ylpeyttään. Itse olen pudonnut nyt reilun vuoden aikana kahdesti tyhjän päälle ja hakenut sitten diakonilta kun en ole jaksanut edes kokeilla toimeentulotukea. Oletko ollut diakoniin yhteydessä? Facebookissa on monilla alueilla apuryhmiä, koita katsoa jos teidän alueelta löytyisi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noita kauppojen ylijäämäruokia saa? Kysytäänkö itse kaupasta vai?
Esimerkiksi Hopen kautta. Googleta toimiiko juuri teidän paikkakunnalla :)
Kiva kuulla. Kaksi kertaa olen hakenut enkä ole koskaan mitään saanut. Jäin erossa täysin tyhjän päälle. Vanhemmat on ottaneet luottoja että sain edes jotain huonekaluja tyhjään kotiin...vähän on pistänyt vihaksi kyllä, että miksi kukaan ei auta. Matuille koti kyllä kalustetaan ja joillekin muillekin, mutta miten tämä voi olla näin eriarvoista?! Niin ja omaisuutta tai tuloja ei ollut kun hoitovapaalla olin. Olin sitä ennen määräaikaisena syöpiksellä.
Niin ja ex-mies käytti törkeää taloudellista ja muutakin valtaa muhun. Itkin sitten apua milloin missäkin saaden vaan lisää paskaa niskaan joka paikasta. Pari vuotta sitä siedettyäni tulin siihen tulokseen että nyt riitti. Mulle onkin nykyisin ihan sama vaikka rekka jyräis teistä ihan jokaisen, ei liikuttas pätkääkään. Mutta jatkakaa paskan jauhamistanne, mä häivyn.